Simoni 5.595 Geplaatst: 12 januari 2013 Delen Geplaatst: 12 januari 2013 Niet echt knap maar... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.856 Geplaatst: 12 januari 2013 Delen Geplaatst: 12 januari 2013 Dat krijg je ervan als je een auto koopt waarmee je eigenlijk niet deftig kan rijden, en je dan toch gekke dingen gaat doen... Gelukkig is het maar wat blikschade. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Speedhunter 4.236 Geplaatst: 12 januari 2013 Delen Geplaatst: 12 januari 2013 Die rijden echt wel als idioten met die Lambo's. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Speedhunter 4.236 Geplaatst: 12 januari 2013 Delen Geplaatst: 12 januari 2013 Hoe exclusief en speciaal de Huayra ook is, ik zou toch voor de F12 kiezen. Zo'n F12 ziet er minder 'drama' uit, maar levert volgens mij veel meer 'drama' in rijsensatie. Enkel al het motorgeluid is onovertroffen voor mij. Ik deel deze mening, voor mij ook de F12. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
brjefs 14.458 Geplaatst: 18 januari 2013 Delen Geplaatst: 18 januari 2013 Hoe exclusief en speciaal de Huayra ook is, ik zou toch voor de F12 kiezen. Zo'n F12 ziet er minder 'drama' uit, maar levert volgens mij veel meer 'drama' in rijsensatie. Enkel al het motorgeluid is onovertroffen voor mij. Ik denk dat je qua rijsensatie niet snel iets gaat vinden dat meer drama is dan een Huayra. Ik ben zelf door en door een Ferrariliefhebber, maar zou in die klasse zonder twijfel voor de Pagani gaan. Vooral omdat het bij hen nog een ambacht is. Zij durven nog een auto te maken waarbij geen compromissen zijn gemaakt. Hoewel de huidige Ferrari's terug knapper beginnen te worden hebben ze tegenwoordig toch iets kil en berekend in zich. Terwijl een Pagani gewoon een compleet van de pot af gerukte auto is. Heerlijk toch 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Beau 3.909 Geplaatst: 19 januari 2013 Delen Geplaatst: 19 januari 2013 Niet echt een auto, maar soit. 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fernand 2.389 Geplaatst: 19 januari 2013 Delen Geplaatst: 19 januari 2013 Niet echt een auto, maar soit. Zot! Technologie Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Speedhunter 4.236 Geplaatst: 19 januari 2013 Delen Geplaatst: 19 januari 2013 Zalig, ooit wil ik eens rijden in zo'n ding. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.959 Geplaatst: 19 januari 2013 Delen Geplaatst: 19 januari 2013 Niet echt een auto, maar soit. inderdaad zotjes maar die oplegger is waarschijnlijk leeg? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jupke 9.591 Geplaatst: 19 januari 2013 Delen Geplaatst: 19 januari 2013 Niet echt een auto, maar soit. inderdaad zotjes maar die oplegger is waarschijnlijk leeg? Was ook mijn idee, anders gaat ie zo snel niet stil staan. Maar de impact zal toch wel heel wat minder worden met zo'n systeem en daar gaat het hem toch om natuurlijk. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ceke 2.246 Geplaatst: 19 januari 2013 Delen Geplaatst: 19 januari 2013 Ik denk dat je qua rijsensatie niet snel iets gaat vinden dat meer drama is dan een Huayra.Ik ben zelf door en door een Ferrariliefhebber, maar zou in die klasse zonder twijfel voor de Pagani gaan. Vooral omdat het bij hen nog een ambacht is. Zij durven nog een auto te maken waarbij geen compromissen zijn gemaakt. Hoewel de huidige Ferrari's terug knapper beginnen te worden hebben ze tegenwoordig toch iets kil en berekend in zich. Terwijl een Pagani gewoon een compleet van de pot af gerukte auto is. Heerlijk toch Ik zou toch voor de Zonda kiezen dan. Dat geluid van die zonda R in het filmpje van evo diaries. Ziek, zo ploffen en huilen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 19 januari 2013 Delen Geplaatst: 19 januari 2013 idd zonda> huayra Bij ferrari ligt het er ook wat aan wat je neemt. Om te verkopen/overleven moet je nu eenmaal compromissen maken. Maar een 599 GTO of enzo is toch nog steeds een heel pure auto volgens mij. Op een F430 kan je imo ook niet veel aanmerken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Beau 3.909 Geplaatst: 19 januari 2013 Delen Geplaatst: 19 januari 2013 inderdaad zotjes maar die oplegger is waarschijnlijk leeg? Was ook mijn idee, anders gaat ie zo snel niet stil staan. Maar de impact zal toch wel heel wat minder worden met zo'n systeem en daar gaat het hem toch om natuurlijk. Think again jongens. The tractor trailer is fully loaded to 40 tons GCW. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Speedhunter 4.236 Geplaatst: 20 januari 2013 Delen Geplaatst: 20 januari 2013 Amai zot, dacht ook dat die leeg zou zijn. Best wel indrukwekkend dan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Matteus 510 Geplaatst: 20 januari 2013 Delen Geplaatst: 20 januari 2013 inderdaad zotjes maar die oplegger is waarschijnlijk leeg? Was ook mijn idee, anders gaat ie zo snel niet stil staan. Maar de impact zal toch wel heel wat minder worden met zo'n systeem en daar gaat het hem toch om natuurlijk. Theoretisch gezien maakt het gewicht van uw sleep niet uit. Die vrachtwagen moet leeg of volgeladen op hetzelfde wegdek met dezelfde banden praktisch dezelfde remafstand hebben. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Glenn 89 Geplaatst: 20 januari 2013 Delen Geplaatst: 20 januari 2013 Echt zot hoe hard dat remt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.959 Geplaatst: 20 januari 2013 Delen Geplaatst: 20 januari 2013 Think again jongens. The tractor trailer is fully loaded to 40 tons GCW. dan is dat wel vet want die remt echt heel laat. Zal inderdaad veel zware ongevallen met vrachtwagens vermijden Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.959 Geplaatst: 20 januari 2013 Delen Geplaatst: 20 januari 2013 Theoretisch gezien maakt het gewicht van uw sleep niet uit. Die vrachtwagen moet leeg of volgeladen op hetzelfde wegdek met dezelfde banden praktisch dezelfde remafstand hebben. Je weet zelf dat dit niet klopt hé, ok de trailer heeft ook remmen maar dan nog. 26 ton maakt wel een verschil in remafstand Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TomT 2.050 Geplaatst: 20 januari 2013 Delen Geplaatst: 20 januari 2013 Indrukwekkend filmpje! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Matteus 510 Geplaatst: 20 januari 2013 Delen Geplaatst: 20 januari 2013 Je weet zelf dat dit niet klopt hé, ok de trailer heeft ook remmen maar dan nog. 26 ton maakt wel een verschil in remafstand Waarom? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Corneel 2.099 Geplaatst: 20 januari 2013 Delen Geplaatst: 20 januari 2013 Niet echt een auto, maar soit. Enorm indrukwekkend. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ceke 2.246 Geplaatst: 21 januari 2013 Delen Geplaatst: 21 januari 2013 Enorm indrukwekkend. That's what she said Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 21 januari 2013 Delen Geplaatst: 21 januari 2013 Waarom? Omdat de massa een invloed heeft op de remvertraging. Als de massa x2 gaat is de vertraging maar de helft bij dezelfde remkracht Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ceke 2.246 Geplaatst: 21 januari 2013 Delen Geplaatst: 21 januari 2013 F= m*a 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Matteus 510 Geplaatst: 21 januari 2013 Delen Geplaatst: 21 januari 2013 Omdat de massa een invloed heeft op de remvertraging. Als de massa x2 gaat is de vertraging maar de helft bij dezelfde remkracht Waarom zou je dezelfde remkracht gebruiken? Het is niet (meer) realistisch dat zo een modern remsysteem niet in staat is om in alle gevallen van belading de maximale remkracht te kunnen opwekken, dus: in de mogelijkheid zijn om te wielen te laten blokkeren. Fw = Fn x mu De wrijvingskracht van de banden op de ondergrond is recht evenredig met de normaalkracht, dus zwaartekracht, dus massa. Als de massa x 2 gaat, gaat de wrijvingskracht ook maal 2. Met andere woorden: in de formule van remvertraging stijgen zowel de remkracht als de massa, zodat de uitkomst hetzelfde blijft. Het vervolg van de berekening (remweg) blijft dus identiek. Lijkt mij logisch. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.