Ga naar inhoud

Maserati Quattroporte 6


Gast

Aanbevolen berichten

Ciao Bello! Officieel: de nieuwe Maserati QP

6 November 2012

Hier en daar doken spyshots op die, laat ons eerlijk zijn, toch bitter weinig weggaven over de looks van de nieuwe Maserati Quattroporte. We zaten toch al een tijdje op deze Italiaan te wachten, maar vandaag is het zover. Aanschouw hem even mee.

8 jaar heeft het geduurd. En daar is ie dan. Eerste indruk: Brutaal snoetje en toch precies minder ‘Italiaans’ , minder Maserati – ergens deed hij ons denken aan Fisker. De drie vinnen aan de zijkant zijn behouden en dat vinden we top. Op vlak van uitlaten lijkt Maserati zijn mosterd bij AMG te halen. De achterkant, wel… Daar zijn we nog niet zo zeker over. Op het eerste zicht lijkt dit niet de kont van een Maserati. Maar aan verandering moet altijd gewend worden, dus blijven we er nog wat langer op staren. Dit zijn achteraf nog altijd maar foto’s.

De buitenkant zegt voorlopig alles want wat er juist onder de kap zit dat weten we niet. Het enige wat we hierover kwijt kunnen is dat er een V8 in steekt. Allicht zal dat geen gloednieuwe motor zijn maar eerder een aangepaste versie van de vorige. Er zou trouwens ook een V6 komen! – Down-sizing’, weetjewel. Ohja, dit paardje is 5 meter lang dus aan beenruimte alleszins geen gebrek. Dat valt goed te zien op de interieurfoto’s. In zijn geheel oogt de nieuwe QP langer dan de vorige. De ramen zijn een beetje lager en dat geldt ook voor de daklijn naar achteren toe. De typische lijn in de ramen zit er zeker en vast nog in. Die is nu ook duidelijker in de portieken verwerkt.

Dit succesvolle model van Maserati debuteert in januari, op de North American International Auto Show in Detroit. Het bedrijf mikt op een jaarafzet van 50.000 Quattroporte’s.

Bron: http://www.intocars.be

Link naar reactie
Delen op andere sites

Achterkant doet me denken aan de CLS AMG, zeker met die uitlaten.

De vorige vind ik momenteel knapper...

Hopelijk hebben ze de sound kunnen behouden, enkel daarom was ik al zot van de huidige Maserati's :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer geslaagd. Ik vind 'm alleszins knapper dan de vorige generatie, waarbij ik de achterlichten nooit echt graag heb gezien, en ik het design en afwerking van het dashboard ondermaats vond voor zo'n dure wagen.

En inderdaad, hoe zit het met de betrouwbaarheid van zo'n Maserati?

Qua looks aan de buitenzijde is 'm nu voor mij de mooiste in z'n klasse. Het dashboard daarentegen is niet lelijk, maar toch minder knap dan dat van de Panamera en 6GC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanbuiten ziet hij er een pak minder goed uit dan zijn voorganger, maar dat is ook niet moeilijk. Het interieur ziet er wel super uit. Heerlijk weinig knoppen in vergelijking met zijn tegenstanders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vorige Maserati QP had een gigantische lading aan knoppen dus dat is toch al een verbetering. Ben ook wel niet al te tuk op het stuur en de achterkant eigenlijk ook niet. Geen mooie lichtblokken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vorige ziet er al lang gedateerd uit imo. t werd dus tijd :)
Dat vind ik ook. Waarmee ik niet wil zeggen dat hij lelijk is, maar wél verouderd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De laatste modeljaren zullen dat toch verbeterd hebben? (het vorig model dateert al van 2004)

Ik zou het dan eerder minder erg noemen in plaats van verbeterd.

Alarmen die uit het niets beginnen afgaan wanneer je in de auto zit, stoel die automatisch naar voor schuift maar niet meer terug naar achter, koffer die niet meer wil openen,... Altijd maar kleine prullen ten opzichte van een motor in de soep rijden ofzo, maar wel irritant.

Mooiste vind ik nog steeds dat je de koplampsproeiers niet mag gebruiken wanneer je rijdt, want dan gaat het afdekplaatje vliegen :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid