Ga naar inhoud

Skoda Octavia


Phil

Aanbevolen berichten

De vorige Octavia met 1.2 tsi woog 1165 kg, dus als daar nog 102 kg af is dan kom je idd op een goede 1000 kg. Ferm!

http://www.autowereld.com/showroom/detail.asp?type=4161210&m=Skoda%20Octavia%201.2tsi%20arctic

Heb toch zo mijn twijfels bij dat rijklaar gewicht. Een 2 zitter sportwagen heeft al moeite om aan zo'n gewicht te geraken, en die heeft dan niet eens een achterbank of grote koffer.

Euh dat lijkt me idd onredelijk laag. 1600kg zou al niet slecht zijn:)

De GT cup wagens halen dat gewicht amper . Een Exige V6 met zijn polyester body haalt dat ook amper......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou nog kunnen zeggen dat die dan zwaarder zijn wegens de extra verstevigingen voor een hogere stijfheid/veiligheid... maar zo'n Octavia moet evengoed aan alle veiligheidsnormen voldoen en heeft meer airbags en luxe gizmo's zitten.

Gewicht zonder vloeistoffen en zonder bestuurder e.d. lijkt me plausibel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de E40 vandaag eentje tegengekomen. Het is een meer dan waardige opvolger voor de vorige generatie. IRL vallen de achterlichten wel mee, ik had eerder het gevoel van een Jetta bij de achterkant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...
  • 1 maand later...
  • 5 jaren later...
17 uren geleden, Ugeken zei:

Ben benieuwd ook wat ze met de volgende RS benzine gaan doen. 4x4 aub. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid