Ga naar inhoud

Audi RS7


Phil

Aanbevolen berichten

Audi heeft z'n RS-activiteiten naar boven toe uitgebreid. Vooralsnog was de RS6 de topper van het rijtje Autobahnblazers, maar nu is er de RS7 Sportback om het estafettestokje over te nemen.
 

Moesten we het net nog met drie beelden doen, nu kunnen we de RS7 in volle glorie laten zien. Ook de RS7 Sportback heeft een 4,0-liter V8 met twee turbo's onder de kap. Het vermogen is 560 pk, het maximumkoppel 700 Nm. De sprint naar 100 km/h kost 3,9 seconden, de topsnelheid is 250 km/h. Met het optionele Dynamic Package stijgt de topsnelheid naar 280 km/h, met het Dynamic Plus Package is dit 305 km/h. Het gemiddeld verbruik is 9,8 l/100 km.

Schakelen gaat via een achttraps automaat. Met een druk op de knop opent een speciale klep in de uitlaat voor een extra imposant geluid. Standaard gaat veertig procent van de aandrijfkracht naar de voorwielen en de rest naar de achterwielen. Afhankelijk van de omstandigheden varieert deze verhouding. Het (uitschakelbare) ESP heeft een sportmodus en keramische remmen zijn een optie.

De RS7 onderscheidt zich door speciale bumpers, de honingraat-grille, mat-aluminium accenten en de diffuser met daarin twee grote ovale uitlaatpijpen en LED-hoofdverlichting. Diverse (carbon) stylingpakketten zijn leverbaar. Ook het interieur kent talrijke RS-details zoals het afgevlakte sportstuur, sportstoelen met geïntegreerde hoofdsteunen (bekleed met

een combinatie van leder en Alcantara), verlichte dorpels en een RS-menu in het

driver information system.

De Audi RS7 Sportback debuteert momenteel op de NAIAS in Detroit. De auto verschijnt na de zomer op de Nederlandse markt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet onder de indruk van deze velgen  :mellow:

 

Ik weet trouwens niet welke maat hier op de foto's ligt, maar ik heb zo'n vermoeden dat het maar 20 inch is.

 

Dan zie ik veel liever de 21 van de RS6...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast caoimhin
Ik ben niet onder de indruk van deze velgen  :mellow:

 

Ik weet trouwens niet welke maat hier op de foto's ligt, maar ik heb zo'n vermoeden dat het maar 20 inch is.

 

Dan zie ik veel liever de 21 van de RS6...

 

Als het op de foto 20" is, dan zou ik niet groter gaan ;) Heb een vermoeden dat het toch 21" is op de foto ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid