Ga naar inhoud

Audi RS7


Phil

Aanbevolen berichten

Ik ben gewonnen voor de A7 en dit is geen uitzondering. Maar ik heb toch een bedenking. Het is zonder twijfel een geweldige machine, maar er was een tijd dat een RS model van Audi iets "buiten categorie" was. En dat mis ik hier een beetje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem dat hij niet extreem dik lijkt is omdat een A7 gewoon al een dijk van een kar is en meestal redelijk uitgerust is en op deftige velgen staat. Dus een RS7 kan daar niet zoveel aan bijbrengen...

 

Het algemeen beeld van een A6 is echter de 2.0 tdi met 16 inch metaal en daarnaast is zo'n RS6 met 21 inch extreem dik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

I don't dig it. Uitgangsbasis is de A7, een auto die 'k sowieso al pover vind van looks (achteraan dan toch). Bijkomend: where's the (visual) spice? De RS2 was nog dezent, maar alle RS'en daarna waren breeed en zo hoort het volgens mij. Jammer ook dat de huidige Audi-snoetstijl voor de RS'en wordt omgevormd tot een verticale gigantische BBQ. Wat mij betreft: magertjes, vergeleken met de RS6.

 

Leuk rijden zal het zeker.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem dat hij niet extreem dik lijkt is omdat een A7 gewoon al een dijk van een kar is en meestal redelijk uitgerust is en op deftige velgen staat. Dus een RS7 kan daar niet zoveel aan bijbrengen...

 

Het algemeen beeld van een A6 is echter de 2.0 tdi met 16 inch metaal en daarnaast is zo'n RS6 met 21 inch extreem dik...

Grapjas:D

Hier zie je toch niet veel 'dikke' A7's rondrijden ze(gelukkig),degene die je ziet dikwijls op kleine wielen en voor de rest zie ik die'dijk van een kar' ook nergens...:ph34r:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zelfs volg de algemene tendens hier, 't is verre van een lelijke bak, daar niet van, maar het doet mij nu ook niet wauw zeggen.

De nieuwe RS6 deed dat nochtans wel, misschien is er daardoor al het nieuwe vanaf?

Hij is veel minder RS'isch dan de andere modellen, Naish volgende omdat hij bij de basisversie al zo'n potent uiterlijk heeft (achterkant + lijn)?

Oja, meer informatie is er zoals altijd hier (http://www.audisport.be/nieuws/72/De-nieuwe-top-van-het-RS-gamma;-de-Audi-RS7-Sportback) te vinden. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grapjas:D Hier zie je toch niet veel 'dikke' A7's rondrijden ze(gelukkig),degene die je ziet dikwijls op kleine wielen en voor de rest zie ik die'dijk van een kar' ook nergens...:ph34r:

 

Je bent volledig in de war jij...

 

Het is een Audi A7 hoor, geen Apple A7 :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus een RS7 kan daar niet zoveel aan bijbrengen...

 

Voila. Voor mij was een RS een beetje zoals Michael Douglas in "Falling Down": Audi going mental. Dat is bij de huidige generatie precies niet meer zo. Wil dat zeggen dat de wagen me niks meer doet? Nee hoor, ik heb al gezegd dat ik best fan ben van de A7. In tegenstelling tot velen hier kan ik het design echt wel smaken en een dikkere motor is een extra bonus. Maar het is geen brutaal statement meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voila. Voor mij was een RS een beetje zoals Michael Douglas in "Falling Down": Audi going mental. Dat is bij de huidige generatie precies niet meer zo. Wil dat zeggen dat de wagen me niks meer doet? Nee hoor, ik heb al gezegd dat ik best fan ben van de A7. In tegenstelling tot velen hier kan ik het design echt wel smaken en een dikkere motor is een extra bonus. Maar het is geen brutaal statement meer.

 

ne V8 met 560pk in een gezinswagen is inderdaad geen brutal statement meer. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind 'm absoluut vet, maar ik vind niet dat er per sé van elk Audi-model een S of RS hoeft te komen. A7 en A8 zijn voor mij bijvoorbeeld klassevolle bakken, die hoeven die opsmuk niet om er te staan. Gewoon een dikke motor erin is voldoende. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp je echt niet wat ik bedoel, fuel? Dat kan, maar ik weet niet hoe ik het beter moet uitleggen. Het onderscheid met de S7 is voor mij niet groot genoeg. En dan spreek ik ab-so-luut niet over de motor of de cijfers. En inderdaad: voor mij is de RS7 geen brutaal statement maar eerder een marketingtechnisch interessant huwelijk van een mooie wagen en een V8 die ze op het schap hadden liggen. Is dat daarom een mindere wagen? Nope. Minder indrukwekkend? Cijfermatig uiteraard niet maar het mist een zeker charisma dat ik associeer met "RS". C'est tout. En dat is een mening, geen feit.

 

Trouwens, als ik er eentje tegenkom zal ik heus mijn hoofd wel draaien hoor. ;)

 

Edit: en ik volg @J3nkins hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind 'm absoluut vet, maar ik vind niet dat er per sé van elk Audi-model een S of RS hoeft te komen. A7 en A8 zijn voor mij bijvoorbeeld klassevolle bakken, die hoeven die opsmuk niet om er te staan. Gewoon een dikke motor erin is voldoende. 

Ik was het eens met jou tot ik dit zag :toere:

 

Audi-RS7-Sportback-03.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid