Ga naar inhoud

Viper of Corvette


William Blake

Viper of Corvette  

19 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van de twee?



Aanbevolen berichten

 

http://www.motortrend.com/roadtests/coupes/1212_2013_chevrolet_corvette_zr1_srt_viper_gts/viewall.html

 

"And as you may recall, a 2010 Dodge Viper ACR is the current Mazda Raceway Laguna Seca production car record-holder. Er, I should say was, because one of the two cars you’re reading about broke the ACR’s record by more than two-tenths of a second on December 11, 2012, with Randy Pobst behind the wheel."

 

Ik ben eens benieuwd :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er nog niet helemaal aan uit.

 

Ik verwacht een respons van @PJH , 't zijn zowat de 'puurste' en wildste machines op aarde :D

 

Heb wel altijd al een zwak gehad voor de ZR1, het geluid alleen al.. Viper is nieuwer, knapper, .. dunno

 

 

 

Btw, kan je geen poll toevoegen op dit forum?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook geen makkelijke keuze hier. Ik heb alleen ervaring met een Z06, en dat was geschift.

 

Dus de ZR1 moet nog geschifter zijn.

 

 

Maar ik denk dat de Viper daar nog net dat tikkeltje gaat overgaan. Dus tja :inlove:

 

 

Viper voor mij. 8.4 liter :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das toch altijd zo. Dat is zoals kiezen voor de Porsche Turbo motor ipv de GT3 motor.

 

Turbo =/= kompressor en dat weet jij ook. Bij Porsche zal dat verschil dan ook nog groter zijn, twin-turbos, 'slechts' 3.6-3.8 liter, 'maar' 6-cilinders, .. 

 

Het enige argument dat je nog kan 'gebruiken' is een mindere gasrespons maar als je in de basis al 6.2 liter hebt om mee te spelen met een shitload aan low-end grunt ..

Heb ook nog nooit gelezen/gehoord dat een ZR1 een 'laggy' gasrespons zou hebben. (of een afgeleide motor, LSA bvb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij had het in je post op de dyno grafiek als argument om voor de ZR1 te kiezen. Ik weerleg met een andere motor die ook zo een grafiek kan voorleggen tov zijn atmosferische concurrent. Niet meer, niet minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij had het in je post op de dyno grafiek als argument om voor de ZR1 te kiezen. Ik weerleg met een andere motor die ook zo een grafiek kan voorleggen tov zijn atmosferische concurrent. Niet meer, niet minder.

 

Ik vind die extra punch op lagere toeren wel een voordeel voor de ZR1. Niet dat de Viper wat te kort komt :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

http://www.motortrend.com/roadtests/coupes/1212_2013_chevrolet_corvette_zr1_srt_viper_gts/viewall.html

 

"And as you may recall, a 2010 Dodge Viper ACR is the current Mazda Raceway Laguna Seca production car record-holder. Er, I should say was, because one of the two cars you’re reading about broke the ACR’s record by more than two-tenths of a second on December 11, 2012, with Randy Pobst behind the wheel."

 

Ik ben eens benieuwd :)

 

 

Dien dikke is irritant om te zien rijden, maar dien 'ouwe' kan het wel :inlove: Dat begrenzermomentje op 12:09 klinkt super :D

 

Als ik het goed begrijp, en dat is trouwens best logisch als we de curves bekijken, voelt de Viper explosiever aan en de ZR1 vlakker qua sensaties (alles is relatief :D).

Sound van de Viper vind ik ook geweldig into your face.

En ik was in 1996 al Viper GTS fan, de moderne Corvette heeft me pas 10 jaar later volledig kunnen bekoren.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Randy z'n commentaren waardeer ik ook. Doet al paar jaar van die tests, altijd leuk om z'n eerlijke en 'simpele' meningen te horen.

Dien andere is idd maar irritant, typisch Amerikaans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dien dikke is irritant om te zien rijden, maar dien 'ouwe' kan het wel :inlove: Dat begrenzermomentje op 12:09 klinkt super :D

 

Als ik het goed begrijp, en dat is trouwens best logisch als we de curves bekijken, voelt de Viper explosiever aan en de ZR1 vlakker qua sensaties (alles is relatief :D).

Sound van de Viper vind ik ook geweldig into your face.

En ik was in 1996 al Viper GTS fan, de moderne Corvette heeft me pas 10 jaar later volledig kunnen bekoren.

 

Viper heeft idd een wat piekerige motor precies, al is dat ook relatief. Net zoals als Randy zegt dat een ZR1 meer 'accessibel' is. Het blijven echt wilde, brute machines. :D

 

De Corvette heeft mij pas echt kunnen overtuigen vanaf de C5 Z06, maar toen was ik nog altijd meer een Viper-man. Sinds de C6 Z06 en zeker de ZR1 is dat helemaal gedraaid. Tot de nieuwe Viper uitkwam :D

Qua looks wint de Viper hier, qua rijden de ZR1. Qua interieur, Viper again, qua sound/motor de ZR1.. blijft lastig! 

 

Ik kan niet kiezen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid