Ga naar inhoud

Viper of Corvette


William Blake

Viper of Corvette  

19 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van de twee?



Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...
Hier kan ik nu eens echt moeilijk tussen kiezen...

Met de Corvette rij je binnen afzienbare tijd rond in een oud model.

Qua looks ga ik nipt voor de Viper.

Motor/prestaties: tja, als je die filmpjes ziet... Al legt de Viper quasi dezelfde cijfers op tafel...

Ach, de Viper dan maar! :D

 

Autoweek-SRTs-new-Viper2.jpg

 

12-2013-srt-viper-ny.jpg

 

Fuck zeg.  Hart begint gewoon sneller te slaan als ik dit zie, pure automotive porn <3

 

Die banden hahaha, sick!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Viper.

 

- ultra-atmo karakter (max rev upshift onto max torque)

- compleet brute motor

- looks zijn astonishing (de Corvette ziet er, nu de nieuwe er is, plots heel snel heel oud uit)

 

In het filmpje lijdt de Viper onder z'n veel minder performante banden (street tires vs. Cup tires, da's al zeker 1 seconde, als 't ni meer is). En ik ben er zeker van dat er oplossingen zijn om de remmen beter te maken (dat de ZR1 fantastische remmen heeft, is gekend).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Viper.

 

- ultra-atmo karakter (max rev upshift onto max torque)

- compleet brute motor

- looks zijn astonishing (de Corvette ziet er, nu de nieuwe er is, plots heel snel heel oud uit)

 

In het filmpje lijdt de Viper onder z'n veel minder performante banden (street tires vs. Cup tires, da's al zeker 1 seconde, als 't ni meer is). En ik ben er zeker van dat er oplossingen zijn om de remmen beter te maken (dat de ZR1 fantastische remmen heeft, is gekend).

 

Sowieso spelen de banden een grote rol. Een 2009 ZR1 op street tires (vgl met die van de nieuwe Viper) draait rond de 1:35 op Laguna Seca, even snel als de nieuwe Viper dus.

De Viper had ook de track-ready StopTech remmen maar tov de zieke ceramics van de ZR1 is niks opgewassen vrees ik :D

 

 

Ik kijk al uit naar de ACR :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

On a side note; een Z06 met het Z07 pakket (remmen, carbon stukken, wielen, banden, ophanging van de ZR1) draait 1:34 op Lagunca Seca.

Even snel als een McLaren MP4-12C op Pirelli Corsa banden :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On a side note; een Z06 met het Z07 pakket (remmen, carbon stukken, wielen, banden, ophanging van de ZR1) draait 1:34 op Lagunca Seca.

Even snel als een McLaren MP4-12C op Pirelli Corsa banden :D

 

Wat zou de 'vette (en Viper) doen tegen bvb. een F12 Berlinetta ?  In één van uw videos praten ze over de vergelijking met de 458 Italia die on track iets trager is, maar ik weet niet of dat echt zo'n eerlijk vergelijk is gezien 't verschil in power.

 

Ben trouwens geschrokken van 't gewicht van de Viper en Corvette, die dingen wegen beiden "maar" rond de 1.5 ton.  Een 458 Italia doet niet beter (vandaar dat ik 't vergelijk niet echt correct vind).

Link naar reactie
Delen op andere sites

high-tech ESP, e-diff, TRC, enz, double clutch gearbox, 740 pk, zieke remmen, enz.. 3 keer zo duur ook :D

 

 

ik geloof dat de banden ook specifiek ontwikkeld zijn voor die auto, zoals het geval is bij veel Ferrari's

 

het zou maar erg zijn moest hij niet sneller zijn :D

 

en jup, die dingen wegen eigenlijk niet zo heel veel. 

Z06 is nog wat lichter, gewicht rond de 1440 kg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, en als je de prestaties op papier vergelijkt zijn ze toch vrij gelijkaardig (0-100, 0-200, enz)

 

Uiteraard heeft de Ferrari het grote voordeel van de double clutch vbak dus z'n in-gear pull zal minder fel zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Corvette.

Tijdens trackdays Crazy Wannes genoeg bezig gezien.. lekker bruut.

De Viper ken ik te weinig om er iets voor te voelen.

 

100% Corvette voor mij.

Heb hem in Francorchamps toch kunnen volgen hoor ...

 

 

 

 

 

 

 

 

tot we de pitstop uit waren !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even over het gewicht van de Viper:

 

Curb Weight, lb. (kg)

3,354 (1,521.4) – Viper model

3,297 (1,495.5) – Viper model with SRT Track Package

3,431 (1,556.3) – Viper GTS model

3,374 (1,530.4) – Viper GTS model with SRT Track Package

 

Dry Weight, lb. (kg)

3,200 (1,451.5) – Viper model

3,143 (1,425.7) – Viper model with SRT Track Package

3,277 (1,486.4) – Viper GTS model

3,220 (1,460.6) – Viper GTS model with SRT Track Package

 

En de banden:

 

 

TIRES

Front Standard

Size and Type 295/30ZR18

Manufacturer and Model Pirelli P Zero with low-pressure sensors in valve stems

Revs per Mile (rpm) 835

Rear Standard

Size and Type P355/30ZR19

Manufacturer and Model Pirelli P Zero with low-pressure sensors in valve stems

Revs per Mile (rpm) 764

 

Front Available – SRT Track Package

Size and Type 295/30ZR18

Manufacturer and Model Pirelli P Zero Corsa with low-pressure sensors in valve stems

Revs per Mile (rpm) 835

Rear Available – SRT Track Package

Size and Type P355/30ZR19

Manufacturer and Model Pirelli P Zero Corsa with low-pressure sensors in valve stems

Revs per Mile (rpm) 764

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid