Ga naar inhoud

BMW 750i (E32) of MB 190E 2.3-16 ?


The Swede

750i vs 190E 2.3-16  

27 leden hebben gestemd

  1. 1. Stel, je wil een jaren '80 klassieker voor 5000 Euro

    • BMW 750iA E32 ?
    • Mercedes 190E 2.3-16 ?


Aanbevolen berichten

'k Kijk regelmatig eens in de advertentie voor de klassiekers van de jaren '80, vooral in Italie gezien er daar toch nog veel "verscholen" staan, soms met lage kilometerstanden, en het natuurlijk in de buurt is.

 

Ik kwam twee van mijn "droomwagens" als tiener tegen: de Mercedes 190E 16 kleppen en de eerste BMW 750i.

 

Beiden stonden/staan voor een 5000 Euro te koop. De éne is een 750i van 1989 met een 50000km op de klok, duidelijk uit een verzameling, de andere een 190E 2.3-16 van 1987 met 150000km ong.

Van beide wordt gezegd dat ze mechanisch in orde staan. Al zie je wel binnenin dat er wat kuiswerk is en wat vervangwerk (verkleurde materialen).

 

Als wagen lopen ze echter heel erg uiteen qua karakter.

 

'k Vroeg me af, moest je voor een dergelijk projectje gaan, welke zou je kiezen.

 

Zuiver subjectieve poll dus.

 

PS: Nee, er is geen derde keus of alternatief. Ik ben niet geinteresseerd in gelijk welke wagen van die periode aan te kopen op dit moment en heb dus geen suggesties nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerder de 190, zo'n 750i vind ik in se wel dikker, maar die is volgens mij toch redelijk fragiel en zou wel eens een lopende rekening kunnen worden. Heeft C_X zo geen spel gehad dat ie van miserie heeft moeten wegdoen?

 

De C_X had inderdaad een 750i die wat verkeerd liep. Maar die wagen was een veel goedkopere met veel kilometers en hij had zich een beetje laten vangen door er één te kopen met een spectaculaire uitrusting eerder dan een proper standaard-exemplaar.

 

De 750i die ik hier beschreef is zo eentje van het type dat als limo diende in een Middellandse zee gebied en ergens in de garage van een villa van een rijke pippo doorgaans zijn leven doorbracht met... stilstaan.

 

Ideale bakken om weer rijdende te maken.

 

 

De 190.

 

Voornamelijk omdat hij iets toevoegt in jouw wagenpark. De 750i voegt niets toe t.o.v. jouw S63.

 

Zoals gezegd, ik heb geen plannen.

 

'k Wou gewoon es kijken wat de mensen hier zouden doen.

 

PS: En wat voegt die 190E dan toe als "sportieve berline" tegenover mijn Evo IX? :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebrek aan grip :P

 

:lol:

 

Ik denk dat je geen enkele van die youngtimers koopt omdat ze waarde toevoegen aan je moderne wagen. Ze hebben gewoon een zeker charisma waar je van houdt. Bovendien kan je ze doorgaans enkel apprecieren als je die wagens ook kende als pagadder / tiener. Als ze van "voor uw tijd zijn", zullen ze u minder snel iets zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:lol:

 

Ik denk dat je geen enkele van die youngtimers koopt omdat ze waarde toevoegen aan je moderne wagen. Ze hebben gewoon een zeker charisma waar je van houdt. Bovendien kan je ze doorgaans enkel apprecieren als je die wagens ook kende als pagadder / tiener. Als ze van "voor uw tijd zijn", zullen ze u minder snel iets zeggen.

 

Als ik iets zou kopen uit die tijd, dan moet het een multi cilinder zijn. Een Alfa SZ bijvoorbeeld. Daar hing nog een poster van boven mijn bed (van een F40 ook, maar dat is buitencategorie).

Maar dat mocht ik niet doen in dit topic he. Dus ja. Toch maar die 190 omdat ik me daar eerder 'fun' mee zie hebben dan met een 750i

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad. Er zijn zo wagens die een bepaald tijdperk vertegenwoordigen.

 

Als ik denk aan de jaren 80, dan denk ik inderdaad aan de "sportieve / over-engineerde modellen" van Mercedes en BMW, die toen aan hun wapenwedloop begonnen, maar ook aan de Audi Quattro, de Renault Espace en de Peugeot 205.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik iets zou kopen uit die tijd, dan moet het een multi cilinder zijn. Een Alfa SZ bijvoorbeeld. Daar hing nog een poster van boven mijn bed (van een F40 ook, maar dat is buitencategorie).

Maar dat mocht ik niet doen in dit topic he. Dus ja. Toch maar die 190 omdat ik me daar eerder 'fun' mee zie hebben dan met een 750i

 

Ik denk dat je met geen van beide wagens nog "fun" zou durven hebben door ze af te raggen, tenzij je een onvolwassen toogracer of Mongool uit Molenbeek bent.

'k Zie me van beide genieten. En moest ik veel centen hebben, dan zou ik een garage hebben hier waar er een verzameling van die wagens zou instaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen plannen? Post dan even een linkje/foto van de 750i aub. :)

 

Waarom? Gaat ge naar Italie komen? Als ge dat doet, laat efkes weten want dan wil ik mee :D

 

Staan er zelfs een paar.

 

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=224128565&cd=634889665470000000&asrc=st

 

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=225156008

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogal eens een verandering om een nette versie te zien idd als je ziet welke Johnnykarren er in Duitsland en Vlaanderen rondbollen :lol:

 

Die ernaast was een 3.0 CS. Is wel al verkocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van die twee zou ik eerder de 190 kopen. Denk trouwens dat ik niemand verras met die keuze, maar ik zie in de 190 nu eenmaal meer verzamelwaarde dan in de BMW.

Dat de 190 robuuster zou zijn zou,ik zo niet durven zeggen, beiden zijn robuust als ze altijd het correcte onderhoud gehad hebben op de juiste moment. Wel is het volgens mij dat de 190 goedkoper gaat zijn mochten er toch problemen mee komen omdat dat simpelere techniek is. En een 190 is nu eenmaal goedkoop in zijn onderdelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van die twee zou ik eerder de 190 kopen. Denk trouwens dat ik niemand verras met die keuze, maar ik zie in de 190 nu eenmaal meer verzamelwaarde dan in de BMW. Dat de 190 robuuster zou zijn zou,ik zo niet durven zeggen, beiden zijn robuust als ze altijd het correcte onderhoud gehad hebben op de juiste moment. Wel is het volgens mij dat de 190 goedkoper gaat zijn mochten er toch problemen mee komen omdat dat simpelere techniek is. En een 190 is nu eenmaal goedkoop in zijn onderdelen

 

De vraag is natuurlijk wat je er mee gaat doen.

 

Ik ga er van uit dat je dit koopt als liefhebber om er geheel af en toe eens mee te rijden, niet om als daily te gebruiken om naar je werk mee te rijden. En dan is die simpele techniek en onderdelen niet zo relevant... eens hij in orde staat natuurlijk.

 

Dat de 750i minder verzamelwaarde zal hebben klopt ook, maar ga je een 190 kopen om geld achter te verdienen? Ik ken wel efficienter beleggingen :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van deze 2 de 750i. Zo'n 80's autobahnstormer moet wel fun zijn. En veel cheaper (indien goed onderhouden) V12 rijden kan je niet meer denk ik.

Maar mijn persoonlijke keuze zou anders zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid