TomT 2.050 Geplaatst: 24 februari 2013 Delen Geplaatst: 24 februari 2013 Aangezien op het salon van Genève de officiële voorstelling van de 2 wagens volgt en de eerste officiële informatie van de GTD is verschenen zal ik hier ook maar even een topic openen. VW GOLF VII GTD Op het Autosalon van Genève presenteert Volkswagen volgende maand de Golf GTD, het opperste dieselkanon uit de reeks en de tegenhanger van de toekomstige GTI. Met 184pk weliswaar minder krachtig dan laatstgenoemde zal wezen, maar op de zuinigheids- en emissieschaal wel de betere keuze. Zo geeft Wolfsburg te kennen dat de 1,3t wegende GTD elke 100km gemiddeld 4,1l diesel lust en dat de CO2-uitstoot 109g/km bedraagt, een volle liter en 30 gram minder dan de vorige generatie poneerde. Wat hoegenaamd niet wil zeggen dat de GTD weinig presteert. Zijn inwondende 2.0 TDI produceert naast de horde paarden immers ook een stevige 379Nm koppel (tussen 1.750 en 3.250tr/min), genoeg om de 0 naar 100-sprint in 7,5 tellen af te werken. Ter vergelijking: de vorige Golf GTD deed er 0,6 seconde langer over, weliswaar met 13pk en bijna 30Nm minder ter beschikking. Toppen doet de nieuwste dieselbeul bij een ronde 230km/u, ook weer 8 eenheden erbij. De geleverde energie wordt via een manuele zesversnellingsbak naar de voorwielen overgedragen. Een DSG met dubbele koppeling en 6 verzetten vind je op de lijst van toebehoren terug. De GTD laat zich opmerken vanwege zijn bijgewerkte koetswerk met prominente bumpers en onder meer een nieuwe spoiler. Een sportophanging, 17-duims lichtmetaal met bandenmaat 225/45 en een sportieve trim voor het interieur maken het plaatje compleet. Voor meer beeld kan je in de fotoreeks terecht. Bron: www.auto55.be VW GOLF VII GTI Sinds de lancering van de zevende generatie Golf heeft men in Wolfsburg niet bepaald stil gezeten. Onlangs passeerden de GTD, de 4Motion en de e-Golf in onze nieuwsrubriek, vandaag is de kersverse GTI aan de rol. Die wordt volgende maand voorgesteld op het Autosalon van Genève en beschikt zoals verwacht over een geblazen 2,0l benzinemotor, 220pk en 350Nm sterk. Verschil met het eerder gepresenteerde studiemodel is er wat dat betreft dus niet. De auto snelt in 6,5 tellen naar 100km/u en is staat tot 246km/u verder te razen. Een krachtiger versie met 10 paarden extra en een mechanisch sperdifferentieel werd ook meteen aangekondigd en doet 0,1 seconde minder lang over dezelfde oefening, met een top die 4km/u hoger ligt. Het is overigens de eerste maal dat de GTI in twee vermogensuitvoeringen wordt uitgebracht. Om voldoende bijtkracht te verzekeren krijgt de minst krachtige versie geventileerde remschijven vooraan (314mm) en gewone exemplaren achteraan (300mm) gemonteerd. Het 'Performance'-model rekent op geventileerde schijven rondom (342mm voor- en 310mm achteraan). Ze zijn omgeven door 17-duims lichtmetaal en rubber maatje 225/45. Uiteraard kan de GTI ook tellen op een sportonderstel en de nodige accenten aan binnen- en buitenkant om de boel verder op te vrolijken. Op de weegschaal blijft de snelle Golf onder de 1,4t-grens. Beide versies laten zich standaard koppelen aan een manuele zesversnellingsbak. Een zestrapsautomaat met dubbele koppeling mag de optielijst vullen. De handgeschakelde GTI's zouden gemiddeld 6l/100km lusten (139g/km CO2), terwijl de DSG-varianten een normverbruik van 6,4 en 6,5l/100km doen uitschijnen (148g - 150g/km). De Golf GTI zal vanaf € 28.350 worden aangeboden in Duitsland en is er vanaf maart bestelbaar. Bij verdelers in België kan je een maand later terecht. Meer beeld tref je in de fotospecial. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TomT 2.050 Geplaatst: 24 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2013 Ik ben alvast fan van de GTD! En doordat hij al aan de EURO-6 norm voldoet betaal je in Vlaanderen slechts een BIV van €52,01! Hopelijk zien we deze dan ook wat meer op de baan dan de vorige GTD! 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Phil 11.552 Geplaatst: 24 februari 2013 Delen Geplaatst: 24 februari 2013 Zalige ketel(s). Wel een faal op die laatste foto, een DSG met koppelingspedaal... Wel benieuwd naar de klank, er zou een sportuitlaat op de GTD steken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bertds 207 Geplaatst: 24 februari 2013 Delen Geplaatst: 24 februari 2013 Mijn volgende firmawagen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wax-it.be 1.635 Geplaatst: 24 februari 2013 Delen Geplaatst: 24 februari 2013 En info ivm GTI ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BWS 2.844 Geplaatst: 24 februari 2013 Delen Geplaatst: 24 februari 2013 tenzij ik wat gemist heb weten we nog altijd niets meer dan sinds de voorstelling van het concept in Parijs: http://www.auto-motor-und-sport.de/news/vw-golf-vii-gti-auf-dem-autosalon-in-paris-das-ist-der-neue-gti-nummer-7-5525256.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TomT 2.050 Geplaatst: 24 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2013 Officiële info over de GTI is er nog niet, zal er eerstdaags wel komen vermoed ik en dan pas ik de openingspost aan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.636 Geplaatst: 24 februari 2013 Delen Geplaatst: 24 februari 2013 Een idee van de prijsstelling? Eigenlijk is een Golf groot genoeg. Dakkoffer voor de vakanties en voor de rest economisch en toch snel genoeg Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 24 februari 2013 Delen Geplaatst: 24 februari 2013 En info ivm GTI ? is dat tof zo een gti? wil het een beetje spelen? of is het meer een daily met wat pit? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Phil 11.552 Geplaatst: 24 februari 2013 Delen Geplaatst: 24 februari 2013 Een idee van de prijsstelling? Eigenlijk is een Golf groot genoeg. Dakkoffer voor de vakanties en voor de rest economisch en toch snel genoeg 29.350 in DE, dus hier een paar % meer I presume. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.636 Geplaatst: 24 februari 2013 Delen Geplaatst: 24 februari 2013 29.350 in DE, dus hier een paar % meer I presume. Oeps. Dat is een Golf toch niet waard he. Excusez moi! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wouter 210 Geplaatst: 24 februari 2013 Delen Geplaatst: 24 februari 2013 Oeps. Dat is een Golf toch niet waard he. Excusez moi! Da's zonder korting. Valt toch nog mee, voor een nieuwe auto met pittige en leuke dieselmotor ? Een Golf is qua afwerkingskwaliteit sinds de Golf 6 echt wel enorm goed ook. Nieuwe auto's kosten nu eenmaal bakken geld, dat is bij quasi elk merk zo nu. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Phil 11.552 Geplaatst: 24 februari 2013 Delen Geplaatst: 24 februari 2013 Oeps. Dat is een Golf toch niet waard he. Excusez moi! GT(I)(D) =/= 'een Golf' Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BWS 2.844 Geplaatst: 24 februari 2013 Delen Geplaatst: 24 februari 2013 Oeps. Dat is een Golf toch niet waard he. Excusez moi! in D kan je wellicht al rap een 12 a 15% korting versieren Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.998 Geplaatst: 24 februari 2013 Delen Geplaatst: 24 februari 2013 0 - 100 in 7.5 seconden. Leg er dan een diesel in van minstens 200pk he. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.669 Geplaatst: 24 februari 2013 Delen Geplaatst: 24 februari 2013 Fan van de GTD! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BWS 2.844 Geplaatst: 24 februari 2013 Delen Geplaatst: 24 februari 2013 Autominded, waar 7,5 sec naar 100 een facepalm krijgt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.998 Geplaatst: 24 februari 2013 Delen Geplaatst: 24 februari 2013 dat is de letters GT niet waardig. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BWS 2.844 Geplaatst: 24 februari 2013 Delen Geplaatst: 24 februari 2013 GT-86? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Phil 11.552 Geplaatst: 24 februari 2013 Delen Geplaatst: 24 februari 2013 GT-86? Goeike! Of 318d GT? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wouter 210 Geplaatst: 24 februari 2013 Delen Geplaatst: 24 februari 2013 Golf II GTD Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Phil 11.552 Geplaatst: 24 februari 2013 Delen Geplaatst: 24 februari 2013 Golf II GTD En Golf 1... Wat was het, 70 pk? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wouter 210 Geplaatst: 24 februari 2013 Delen Geplaatst: 24 februari 2013 En Golf 1... Wat was het, 70 pk? http://nl.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Golf Ik vind zo'n Golf GTD een zalig rationele wagen die je toch nog 't gevoel geeft met iets te rijden dat net wat specialer is dan de zoveelste doorsnee Golf BM. En zijn echt toffe motoren die CR TDI's, dat rijdt verdorie goed, super smooth en trekt lang door voor een diesel. Geen on/off toestanden zoals de vroegere TDI's (in zijn tijd was dat dan ook weer cool). 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Phil 11.552 Geplaatst: 24 februari 2013 Delen Geplaatst: 24 februari 2013 80 pk! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.998 Geplaatst: 24 februari 2013 Delen Geplaatst: 24 februari 2013 De eerste 911 had ook 130pk, your point being? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.