Ga naar inhoud

VW GOLF VII GTI en GTD


TomT

Aanbevolen berichten

:fp:

 

De eerste 911 had ook 130pk, your point being?

 

That is the point ?

In proportie klopt de huidige GTD (in proportie met de andere uitvoeringen van de Golf) nog altijd met de proportie van de oude generatie GTD's in vergelijking met de doorsnee Golfjes van in dat tijdperk.

Het concept van de GTD is een Golf met een paar sportieve accenten en een bepaalde uitrusting/kleur die je niet in de doorsnee Golf vindt met een vlotte dieselmotor.  Het concept GTD is niet om een hot hatch à la Mégane RS of Golf R te maken.  Het is een leuk marketingconcept vind ik zelf en er zit toch geschiedenis achter als we kijken naar de oude Golfjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben wel een beetje akkoord met Fuel. 200 pk zou beter geweest zijn maar met de huidige specs ben ik toch ook al tevreden.

Ben ook vooral benieuwd naar de andere features zoals het geluid enz. Looks zijn wel erg dik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pk's zijn toch niet zo relevant voor een diesel, koppel des te meer. En 380Nm over zo'n toerenbereik in een Golfke, moet zalig rijden.

 

Tomson, moete gij daar een demo-model van bestellen en tegen wanneer? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp het probleem niet echt fuel. Als dat nu een gti is met als enige verschil dat er een diesel in zit is dat toch best een leuk concept voor als ge veel rijdt; Ik neem aan dat een gti ook merkbaar anders rijdt dan een gewone golf.

En 184 pk ipv 211 is nu ook weer niet zo een groot verschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

t is geen Golf GTI :D

Dat weet ik wel. Net zoals VW de uitvinder is van de 'GTI', zijn ze ook de uitvinder van de 'GTD'. Qua styling was deze steeds met een knipoog naar de GTI, maar dan met dieselmotor. Dit is zo al generaties lang bij de Golf. Ik vind daar dus niks mis mee.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp het probleem niet echt fuel. Als dat nu een gti is met als enige verschil dat er een diesel in zit is dat toch best een leuk concept voor als ge veel rijdt; Ik neem aan dat een gti ook merkbaar anders rijdt dan een gewone golf.

En 184 pk ipv 211 is nu ook weer niet zo een groot verschil.

 

De nieuwe GTI heeft 230pk, andere ophanging, een mechanisch sper en een lichtere dak constructie volgens de laatste info ... 

 

De GTD zou vooral wat cosmetische opsmuk zijn tov de gewone Golf VII 2.0TDI. Op zich niets mis mee (in tegendeel, I like!) maar het is dus geen GTI met een diesel motor in ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwe GTI heeft 230pk, andere ophanging, een mechanisch sper en een lichtere dak constructie volgens de laatste info ... 

dat alles zou blijkbaar alleen op de 'performance' komen, waarmee we wellicht een prijsklasse hoger zullen zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pk's zijn toch niet zo relevant voor een diesel, koppel des te meer. En 380Nm over zo'n toerenbereik in een Golfke, moet zalig rijden.

 

Tomson, moete gij daar een demo-model van bestellen en tegen wanneer? :D

Zal geen verplichte afname worden, maar ik doe in ieder geval mijn best om een duwke te geven!:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwe GTI heeft 230pk, andere ophanging, een mechanisch sper en een lichtere dak constructie volgens de laatste info ... 

 

De GTD zou vooral wat cosmetische opsmuk zijn tov de gewone Golf VII 2.0TDI. Op zich niets mis mee (in tegendeel, I like!) maar het is dus geen GTI met een diesel motor in ;)

speculatie... verzinsels... leugens...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid