Ga naar inhoud

McLaren P1


Phil

Aanbevolen berichten

Daarnet laatste Top Gear aflevering gezien, en wat ik interessant vond, is dat deze ketel zijn elektrische power gebruikt om de gasrespons te verbeteren. Omdat de brandstofmotor geblazen is en dus (lichte) turbolag heeft, hebben ze dat daarmee opgelost. Love it. En slim gezien eigenlijk, want een elektromotor heeft onmiddellijk al zijn koppel ter beschikking, vanaf 0rpm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

918 Spyder is al gevloerd, nu wachten op de LaFerrari.

 

Waar heb je dat gezien? Nu zal Jeremy geen Jennifer gaan heten  :(

 

Opnieuw supergoeie review, zoals we van Harris gewoon zijn. 't Was precies een klein kind toen ie in het begin naast de auto praatte met die vent van McLaren  :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

. 't Was precies een klein kind toen ie in het begin naast de auto praatte met die vent van McLaren  :lol:

 

Zo zou ik ook zijn. De P1 en de Veyron enz interesseren me allemaal in erg grote mate. De hoeveelheid engineering die daar ingekropen is, is echt niet te onderschatten. Ik zou supergraag eens met zo'n auto's rijden, om te zien hoe goed dat allemaal in elkaar zit. Maar ik zou ook graag eens de fabriek bezoeken, met de ingenieurs praten, zien hoe bepaalde problemen worden opgelost, de "tips en tricks" leren kennen die de gewone mens niet ziet, weten waarom hij zo snel is (zoals bvb dichter bij elkaar zitten voor het massamiddelpunt) enz enz enz.

 

Gigantisch interessant allemaal. Jammer genoeg geraak ik niet binnen bij Bugatti en is ook mclaren veel te gesloten om effectief iets te leren :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo zou ik ook zijn. De P1 en de Veyron enz interesseren me allemaal in erg grote mate. De hoeveelheid engineering die daar ingekropen is, is echt niet te onderschatten. Ik zou supergraag eens met zo'n auto's rijden, om te zien hoe goed dat allemaal in elkaar zit. Maar ik zou ook graag eens de fabriek bezoeken, met de ingenieurs praten, zien hoe bepaalde problemen worden opgelost, de "tips en tricks" leren kennen die de gewone mens niet ziet, weten waarom hij zo snel is (zoals bvb dichter bij elkaar zitten voor het massamiddelpunt) enz enz enz.

 

Gigantisch interessant allemaal. Jammer genoeg geraak ik niet binnen bij Bugatti en is ook mclaren veel te gesloten om effectief iets te leren :(

 

 

Ik denk net dat als je ermee rijdt, je dat eigenlijk niet merkt. En dat is net het bewijs dat de engineering goed gedaan is. In die zin vond ik deel 1 van het filmpje ook 'interessanter' dan deel 2. Enfin ja, jullie weten wat ik bedoel :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is nu net het teken van een goeie ingenieur. Al je problemen voelen licht aan, precies omdat hij zijn werk goed gedaan heeft. 900pk is niet niks, zeker niet in een RWD mid-engined platform. Het feit dat die zo easy to drive zou zijn, is het grootste compliment dat je kunt krijgen als ontwerper.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Harris dat zegt is het waar.

 

Ah ok, heb het filmpje nog niet helemaal bekeken  ;)

Ik had ook wel een voorgevoel dat het zo zou zijn, als je de McLaren even bekijkt, wat een zot ding!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Harris z'n T-shirt met de namen van enkele bochten op Francorchamps. :inlove:

 

Wat een kar...

 

Was idd super.

 

Op de TV bekeken met de speakers luid, zalig :D :D :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid