Ga naar inhoud

Audi Sport quattro concept


Spillies

Aanbevolen berichten

quattro is Audi en Audi is quattro: Het Audi Sport quattro concept waar we reikhalzend naar uitgekeken hebben is er eindelijk!

De plug-in hybrid in combinatie met een twin-turbo V8 zorgt voor niet minder dan 700pk.

 

125df4adda17ae0053db38ff89daf8b3e551275c

 

272a7b9537c69b0b00383eecc87ba97b69dca59c

 

17bd4addcd1d0c9e5bf33a5ba37958db358ca66f

 

d35fad2fcd76b785949371a5c7ebd1e4d8b6f5a5

 

2dc8b311b1d3d562afe26eb76c5f2220fd2ed98d

 

4a277679d2b2c118c9b3808f0a5993918956f88f

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ipv idiote concepten te laten zien waar enkel de kleuters in geinteresseerd zijn, zouden ze beter hun centen en moeite steken in het eigenlijke uitbrengen van wat origineler wagens.

 

Op de opvolger van de Quattro wachten we nog steeds. Nochtans leek dat ding helemaal klaar. En de componenten zijn aanwezig (underpinnings van de A5 en de 5-cil turbo motor).

 

Deze stijloefening is ronduit belachelijk. Alzeker met een V8.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

overwegen ze dat te maken of is het meer als reclame? ik denk het laatste?

 

Het vorige quattro concept hebben ze niet uitgebracht, maar ze zijn toch al lang aan 't kijken om een revival van de oer-quattro te lanceren, dus wie weet.

 

En als ze 't dan toch niet doen, zal je sowieso wel wat stijlelementen terug zien in de andere Audi's. Bv. laat het stuurwiel zelf al zien wat we in komende sportieve modellen van Audi mogen verwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze willen er geen replica van uitbrengen hé, gewoon een nieuw model met een knipoog naar het oude model. Vergelijk het met de Porsche 991 50 edition, met wat old style accenten maar in een geheel nieuwe auto.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze willen geen er geen replica van uitbrengen hé, gewoon een nieuw model met een knipoog naar het oude model. Vergelijk het met de Porsche 991 50 edition, met wat old style accenten maar in een geheel nieuwe auto.

Hier ben ik het met u eens.

Niemand zegt dat je een jaren 80 moet uitbrengen. Maar een wagen die nu hetzelfde betekent en bepaalde accenten terug overneemt, ware een zegen.

De Quattro was alleen al omwille van zijn sound legendarisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die concepten gaan er blijven komen, 't is gewoon uw stijlstudie openbaar maken (en ook meer geld aan kwijt zijn).

En trouwens, hoe gaan ze anders op de grote autosalons het meeste indruk maken op het volk? Niet met een gefacelifte A4 eh.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die concepten gaan er blijven komen, 't is gewoon uw stijlstudie openbaar maken (en ook meer geld aan kwijt zijn).

En trouwens, hoe gaan ze anders op de grote autosalons het meeste indruk maken op het volk? Niet met een gefacelifte A4 eh.

 

Ahja, iedereen gaat denken dat je lui bent geweest en niets hebt veranderd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus een A5 met vierkante koplampen of zo?

 

Wel, als we die redenering doortrekken, dan zijn de TT en de A3 overprijsde Golfs/Octavias met andere beplating errond, een A1 een veel te dure VW Polo of Skoda Fabia en moeten we ook de Kever, de A6, de Cayenne, etc niet meer maken.

 

Gezien de platform-strategie van de VAG groep, zie ik niet wat het probleem is om op dezelfde basis als de A5 een compactere en sportievere coupé te maken met een 5 cilinder turbo erin. Al dan niet kan je bij het bouwen een beetje op het gewicht letten en er een flink lichtere A5 van maken.

 

Feit blijft dat ik betreur dat Audi niet durft terug te gaan naar een wagen en een concept dat zijn succes heeft gemaakt en waar heel wat liefhebbers heel enthusiast op reageerden.

Met wat creativiteit kunnen ze een dergelijk model trouwens aan een redelijke prijs uitbrengen en dat gaat verkopen als zoete broodjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, maar die was opvolger van de Scirroco en die heeft wel z'n (sprituele) opvolger.

Als ik een Cor VR6 op de kop kan tikken, moet ik die hebben. Wel full option...

 

Een deftige Corrado (eender welke motorisatie) is nog maar amper te vinden. Ben ook lang op zoek geweest naar eentje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe komt dat? Waren die zo populair dat ze allemaal opgereden zijn? Of zijn er gewoon zo weinig gebouwd?

 

Mijn favoriet exemplaar daarin is een geheel originele 16V in het rood. Pré-facelift. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe komt dat? Waren die zo populair dat ze allemaal opgereden zijn? Of zijn er gewoon zo weinig gebouwd?

 

Mijn favoriet exemplaar daarin is een geheel originele 16V in het rood. Pré-facelift. :)

 

Zijn allemaal compleet afgetrapt, of slachtoffer geworden van foute tuning.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid