Ga naar inhoud

F1 GP van Monza (Italië) 2013


gTa

Aanbevolen berichten

Allez dan om het topic nog wat tot leven te brengen. :D De meeste die anti-Vettel zijn kunnen het gewoon niet verdragen dat hij zo goed is en alles wint. Tuurlijk zorgt hij niet voor spectaculaire races, hij zit meestal vooraan.

Als je zijn parcours ziet en je bent niet blind dan weet je gewoon dat het een toptalent is. Wat is charisma? Zoals Hamilton wat oorbellekes dragen, stoere uitspraken doen zoals Kimi of zoals Alonso die altijd wel iets in het nadeel van zichzelf weet te zeggen. Versta me niet verkeerd, ik heb niets tegen die mannen en zie ze graag ferme inhaalacties maken maar zij beseffen tenminste dat het gewoon de beste combinatie is en ze zouden zelf maar al te graag zoveel races winnen. Ze kunnen er gewoon niet aan, Vettel is gewoon zowat de beste en zit in een goede wagen. De auto van Webber is juist dezelfde en waar staat hij in het kamioenschap? Voila... Zelfs dit weekend waar Alonso het moest gaan doen voor de Tifosi qualificeerde hij zich achter Massa, na hun mislukte treintje.

 

Ik vind het belachelijk als Vettel gewonnen heeft dat er wat gefloten wordt, men zou wat meer respect moeten hebben want dit zegt veel over sommige supporters. En over dat multi-21 gedoe, Vettel heeft van Webber ook nooit geen steun gehad, integendeel. Er zijn bvb van Alonso wel fratsen te vinden waar hij niet zo charmant voor de dag komt en wat als kinderachtig bestempeld zou kunnen worden.

Wat ik tegenwoordig minder vind aan F1 is dat ze nooit voluit mogen gaan door de banden, binnenkort is de GP2 even snel als de F1...

 

http://www.youtube.com/watch?v=CWJCGInsVUs

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Allez dan om het topic nog wat tot leven te brengen. :D De meeste die anti-Vettel zijn kunnen het gewoon niet verdragen dat hij zo goed is en alles wint. Tuurlijk zorgt hij niet voor spectaculaire races, hij zit meestal vooraan.

Als je zijn parcours ziet en je bent niet blind dan weet je gewoon dat het een toptalent is. Wat is charisma? Zoals Hamilton wat oorbellekes dragen, stoere uitspraken doen zoals Kimi of zoals Alonso die altijd wel iets in het nadeel van zichzelf weet te zeggen. Versta me niet verkeerd, ik heb niets tegen die mannen en zie ze graag ferme inhaalacties maken maar zij beseffen tenminste dat het gewoon de beste combinatie is en ze zouden zelf maar al te graag zoveel races winnen. Ze kunnen er gewoon niet aan, Vettel is gewoon zowat de beste en zit in een goede wagen. De auto van Webber is juist dezelfde en waar staat hij in het kamioenschap? Voila... Zelfs dit weekend waar Alonso het moest gaan doen voor de Tifosi qualificeerde hij zich achter Massa, na hun mislukte treintje.

 

Ik vind het belachelijk als Vettel gewonnen heeft dat er wat gefloten wordt, men zou wat meer respect moeten hebben want dit zegt veel over sommige supporters. En over dat multi-21 gedoe, Vettel heeft van Webber ook nooit geen steun gehad, integendeel. Er zijn bvb van Alonso wel fratsen te vinden waar hij niet zo charmant voor de dag komt en wat als kinderachtig bestempeld zou kunnen worden.

Wat ik tegenwoordig minder vind aan F1 is dat ze nooit voluit mogen gaan door de banden, binnenkort is de GP2 even snel als de F1...

 

http://www.youtube.com/watch?v=CWJCGInsVUs

 

Rijders, je ziet ze graag of je ziet ze niet graag. Ik ben geen die-hard Vettel fan om eerlijk te zijn, maar de jongen is top en zit in de beste wagen. Het zou schandalig zijn dat die niet wereldkampioen zou worden. Alleen als rijder doe je het niet (vraag Alonso), alleen als team doe je het niet (Hill - 1995), heel het package moet klappen. Nu nog meer als pakweg 25 jaar geleden. Vettel-Newey-Red Bull is net zo als indertijd Schumacher-Brawn-Ferrari. Is het leuk als niet-fan voor die rijder, natuurlijk niet maar het toont wel aan dat de verschillende factoren van belang zijn.

Alonso-Raikonnen vallen nu gewoon op door consistentie en merkelijk beter te presteren als hun teamgenoten, maar het package klopt niet volledig.

Hamilton is ook top maar, gezien de recentelijke uitspraken, labiel. Dit heeft hem al minstens 1 wereldtitel gekost en het gaat er hem, als ie zo voort doet, nog 1 kosten. Net als Raikonnen een rijder die meer als 1 titel verdient om goed voor te komen in historische overzichten.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klinkt mss raar maar ik ben ook geen die-hard Vettel fan, ik zie zelfs Alonso, Hamilton of Raikkonen etc graag winnen. Zo is er tenminste nog wat actie op TV, het blijft tenslotte een show! Maar ik vind sommige reacties op Vettel nogal overdreven en als men de hele historie zou kennen zou men anders denken. Ik bvb zou heel graag een Alonso of Raikkonen naast Vettel bij RedBull willen zien en dan lekker veel clashes en head to head racing. Spijtig genoeg hebben ze bij RedBull een verstandige keuze gemaakt voor het WK volgend jaar ook te winnen en Ricciardo gehaald die wel voor mooie punten zal zorgen maar Vettel wrslk niet veel zal kunnen bedreigen in het eerste jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik wel nog steeds A-mazing vind is dat Vettel een tiental dagen jonger is dan mij en sebiet voor de 4de keer wk is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moest Raikonnen daadwerkelijk naar Ferrari gaan, ben ik wel eens benieuwd. De 2 rijders moet elkaar op en naast het circuit respecteren en geen boude uitspraken doen over elkaar of het team. Het team moet in staat zijn de twee rijders evenwaardig te behandelen en tegen elkaar laten racen, maar op het moment dat het er echt toe doet laten zien wie de baas is. En sorry, ik zie Ferrari dat niet doen. Het moet toch ongeveer van het Berger-Alesi tijdperk geleden zijn dat het nog eens gebeurd is. En toen vochten ze nauwelijks voor overwinningen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik wel nog steeds A-mazing vind is dat Vettel een tiental dagen jonger is dan mij en sebiet voor de 4de keer wk is...

 

Sinds ik je zien rijden heb op de ijskarting verwondert dat me niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik wel begrijp is dat di Montezemolo:

  1. De prestaties van Massa kotsbeu is, hoe trouw ie ook is geweest de afgelopen 8 seizoenen. Maar de 3 laatste seizoenen zijn de resultaten gewoon te slecht.
  2. De recentelijke uitspraken van Alonso. Prost hing indertijd ook de vuile was buiten en kon zijn boeltje pakken. (di Montezemolo stond toen net aan het roer bij Ferrari)
  3. Bij een mogelijk vertrek van Alonso heeft Ferrari tenminste een sterrijder onder contract.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Moest Raikonnen daadwerkelijk naar Ferrari gaan, ben ik wel eens benieuwd. De 2 rijders moet elkaar op en naast het circuit respecteren en geen boude uitspraken doen over elkaar of het team. Het team moet in staat zijn de twee rijders evenwaardig te behandelen en tegen elkaar laten racen, maar op het moment dat het er echt toe doet laten zien wie de baas is. En sorry, ik zie Ferrari dat niet doen. Het moet toch ongeveer van het Berger-Alesi tijdperk geleden zijn dat het nog eens gebeurd is. En toen vochten ze nauwelijks voor overwinningen.

 

Misschien wordt wel terug Raikkonen - Massa. :D

"Massa? - Teammate."

 

(Zalig filmpje trouwens. :lolz:)

 

En dan Alonso naar Lotus.

Beiden terug naar het team waarmee ze WK werden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgend jaar wint RedBull de titel niet. Zeg maar dat ik 't gezegd heb. 8)

 

(Ik heb nul inschattingsvermogen en nog veel minder kennis & ervaring om zo'n stellingen te doen, MAAR af en toe moet een mens eens zijn ondeugdelijkende caouthouc botten aan doen!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgend jaar wint RedBull de titel niet. Zeg maar dat ik 't gezegd heb. 8)

 

(Ik heb nul inschattingsvermogen en nog veel minder kennis & ervaring om zo'n stellingen te doen, MAAR af en toe moet een mens eens zijn ondeugdelijkende caouthouc botten aan doen!)

De geschiedenis leert ons dat de combinatie Duitsland-Oostenrijk nog niet langer dan 4 jaar succesvol geweest is.

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

De impact van de nieuwe motoren is niet te onderschatten: kleiner maar er is meer keeling nodig. Ook is de krachtontplooiing van turbo totaal anders dan een atmosferische. De inbouw zal dus anders zijn tenopzichte van de huidige, extra gewicht voor koeling, andere sidepods, invloed op de banden etc...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Behalve nieuwe motoren, zijn er volgend jaar nog grote wijzigingen in het reglement?

Geen lower beam wing en smallere voorvleugel en de uitlaat zal niet meer geleid kunnen worden zoals nu het geval is.

Edit: hier staat het redelijk duidelijk samengevat http://scarbsf1.com/blog1/2013/07/08/2014-rules-first-look/

 

2014_draft.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid