PJH 21.018 Geplaatst: 28 november 2013 Geplaatst: 28 november 2013 Ik wil ook wel nog eens met de Starlet gaan. Ik ook 1 Quote
BlackFox 2.079 Geplaatst: 28 november 2013 Geplaatst: 28 november 2013 Op naar een volgende editie ?! Graag!! Hopen dat ik in de tussentijd dan niet weer een auto plooi Quote
gl3nn 9.407 Geplaatst: 28 november 2013 Geplaatst: 28 november 2013 Aanwezig op een volgende driftdag! Quote
B3noît 4.400 Geplaatst: 28 november 2013 Geplaatst: 28 november 2013 'Foolproof' hebben we nooit beweerd. We hebben dan ook nooit de indruk gehad om met volledige idioten te rijden deze dag… Uiteraard zijn er risico's verbonden aan een driftdag. Dat is dat altijd volgens mij… Maar ik ken geen enkele plaats die het mogelijk maakt om aan 100+ te driften en toch nog zo veilig te zijn. Je moet altijd de nodige 'rem' erop houden en stapsgewijs verder gaan… Nu probeer je reeds de moeilijke tarmac aan elkaar te driften. Dat kan! Maar geef jezelf de tijd. Het was zalig !!! Zo kort kan ik wel zijn… Op naar een volgende editie ?! Inderdaad ik volg je er wel in hoor. Vooral nu ik zie dat de challenge meer lag in het nemen van de dubbele linkse in volledige lijn, eerder dan er nog een rechtse transitie in te stoppen tussen de 2e bochten door… Zoals je zegt, voor een eerste keer Weeze misschien wat te vroeg, vooral ook gezien de hogere snelheid en het ontbreken van mijn ervaring. Dit was tevens het punt waar ik het meest rond heb gestaan, ondanks ik het zo vet vind als het dan meermaals na elkaar lukte . Ook vond ik het vervelend naar jullie toe en mede-rijders uit m’n groep door het oponthoud. Waarvoor m’n excuses Oefening baart kunst uiteraard. Vandaar een volgende editie? Heel graag! Mede ook door de leuke bende om een eerste keer Weeze te mogen beleven! Quote
B3noît 4.400 Geplaatst: 28 november 2013 Geplaatst: 28 november 2013 Anyways; Filmpje in elkaar gestopt met enkele fragmenten. Hoe meer ik er naar terugkijk, hoe meer ik terugwil Kijken in HD Tips meer dan welkom! 1 Quote
B3noît 4.400 Geplaatst: 28 november 2013 Geplaatst: 28 november 2013 En van de spin waarover ik reeds sprak: Rook kwam van het water op de remmen Hoek te groot gemaakt veronderstel ik. Nog dingen waar ik op kan letten? Quote
Jonass 1.683 Geplaatst: 28 november 2013 Geplaatst: 28 november 2013 Volgende editie normaliter ook aanwezig! Hopelijk dan wel met een eigen kar mee! 1 Quote
CAS 8.067 Geplaatst: 29 november 2013 Geplaatst: 29 november 2013 Super @@B3noît! Zowel het filmpje als je rijkunsten! Quote
Asserti 3.417 Geplaatst: 29 november 2013 Geplaatst: 29 november 2013 Inderdaad, niet teveel op aan te merken. BIj je spin had je teveel momentum bij je 2e overgang. Waarschijnlijk power off terwijl je van drift naar links naar drift naar rechts overschakelde? Had je je pendel naar links nog even doorgezet was het mss niet gebeurd, maar is eerder koffiedik kijken. En dat je pendelt om de 2 aan elkaar te zetten is super hoor, beter dan recht komen tussen de 2 bochten Quote
B3noît 4.400 Geplaatst: 1 december 2013 Geplaatst: 1 december 2013 Bedankt allebei Inderdaad Asserti, ik denk ook dat daarin de fout ligt; te bruusk van het gas bij 2e omschakeling Maar wat ik me afvraag; zou het in dit geval gunstig geweest zijn dat ik dan m'n wielen eigenlijk in de andere richting had geplaatst als je voelt dat je volledig in full lock de verkeerde richting uitgaat? Om zo een cleane 180° te maken en gemakkelijk de draad te herpikken?Want op dat stuk ga je tenslotte toch aan een goeie 70-90 km/u erdoor... Alleszins interessant om jezelf eens terug te zien en werkpunten kunnen maken; de terugslag minder bruut proberen beter op te vangen, gas constanter proberen te houden en vooral zelf ook minder meeleunen Wanneer is de volgende editie? Quote
Asserti 3.417 Geplaatst: 1 december 2013 Geplaatst: 1 december 2013 klopt. Meedraaien met de wagen en hem laten spinnen, ipv met je neus van de baan / in de vangrail te gaan is veiliger Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 1 december 2013 Geplaatst: 1 december 2013 Idd meedraaien is the way to go als je de auto kwijt bent. Ik zat niet naast jou maar de mogelijk grootste fout die je maakt is niet ver genoeg voor jou kijken. De meeste spins zijn daaraan te wijten bij het driften, het is ongelooflijk hoe snel je op dat vlak je concentratie verliest. Als ik fouten begin te maken en er zit een instructeur naast altijd zelfde Verder zou het kunnen dat je nog iets te weinig de balans in de wagen houdt. Ik zie vooral power drifting, volgende stap is dat woordje van hierboven "momentum" vasthouden, makkelijk gezegd vanaf de zijlijn Quote
Philken 154 Geplaatst: 1 december 2013 Geplaatst: 1 december 2013 Idd meedraaien is the way to go als je de auto kwijt bent. Ik zat niet naast jou maar de mogelijk grootste fout die je maakt is niet ver genoeg voor jou kijken. De meeste spins zijn daaraan te wijten bij het driften, het is ongelooflijk hoe snel je op dat vlak je concentratie verliest. Als ik fouten begin te maken en er zit een instructeur naast altijd zelfde Verder zou het kunnen dat je nog iets te weinig de balans in de wagen houdt. Ik zie vooral power drifting, volgende stap is dat woordje van hierboven "momentum" vasthouden, makkelijk gezegd vanaf de zijlijn 100% correct, altijd kijken naar een punt in de verte waar je naartoe wil, voor de rest: is idd powerdriften maar zeker niet slecht voor iemand die zegt geen ervaring te hebben 't momentum moet je 'voelen' in de onderrug, is moelijk uit te leggen maar eenmaal je 't doorhebt zal 't steeds beter en beter gaan Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 1 december 2013 Geplaatst: 1 december 2013 vandaar is het niet slecht om met een auto te leren driften die er zich totaal niet toe leent, zoals een 120d zonder sper daar moet je continu op massa en moment driften, want er is te weinig power en helemaal geen powerband, dus 't is tractie breken en dan balanceren Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 2 december 2013 Geplaatst: 2 december 2013 vandaar is het niet slecht om met een auto te leren driften die er zich totaal niet toe leent, zoals een 120d zonder sper daar moet je continu op massa en moment driften, want er is te weinig power en helemaal geen powerband, dus 't is tractie breken en dan balanceren Of een Exige V6 ook geen sper en zonder uitgesproken gewichtsverdeling Quote
C_X 1.557 Geplaatst: 2 december 2013 Geplaatst: 2 december 2013 'k Zal 't ik maar posten zeker he @@CAS @@Asserti @@Mayonaise @@Alexis @@Soundstorm 2 Quote
C_X 1.557 Geplaatst: 2 december 2013 Geplaatst: 2 december 2013 Bedankt allebei Inderdaad Asserti, ik denk ook dat daarin de fout ligt; te bruusk van het gas bij 2e omschakeling Maar wat ik me afvraag; zou het in dit geval gunstig geweest zijn dat ik dan m'n wielen eigenlijk in de andere richting had geplaatst als je voelt dat je volledig in full lock de verkeerde richting uitgaat? Om zo een cleane 180° te maken en gemakkelijk de draad te herpikken? Want op dat stuk ga je tenslotte toch aan een goeie 70-90 km/u erdoor... Alleszins interessant om jezelf eens terug te zien en werkpunten kunnen maken; de terugslag minder bruut proberen beter op te vangen, gas constanter proberen te houden en vooral zelf ook minder meeleunen Wanneer is de volgende editie? Toen ik asserti's en pj's raad nog nie opvolgde sloeg ik ook altijd om omdat ik na de drift de gas compleet los liet ipv rustig losser te laten doch gas te blijven geven. Quote
gewoon ik 8.349 Geplaatst: 2 december 2013 Geplaatst: 2 december 2013 vandaar is het niet slecht om met een auto te leren driften die er zich totaal niet toe leent, zoals een 120d zonder sper daar moet je continu op massa en moment driften, want er is te weinig power en helemaal geen powerband, dus 't is tractie breken en dan balanceren probeer anders mijn kar eens Quote
CAS 8.067 Geplaatst: 2 december 2013 Geplaatst: 2 december 2013 Een 120d te weinig power? Draaide er maar 1 cilinder dan? Ik dacht dat die koten 163pk hadden... 1 Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 2 december 2013 Geplaatst: 2 december 2013 Idd meedraaien is the way to go als je de auto kwijt bent. Ik zat niet naast jou maar de mogelijk grootste fout die je maakt is niet ver genoeg voor jou kijken. De meeste spins zijn daaraan te wijten bij het driften, het is ongelooflijk hoe snel je op dat vlak je concentratie verliest. Als ik fouten begin te maken en er zit een instructeur naast altijd zelfde Verder zou het kunnen dat je nog iets te weinig de balans in de wagen houdt. Ik zie vooral power drifting, volgende stap is dat woordje van hierboven "momentum" vasthouden, makkelijk gezegd vanaf de zijlijn Dat ook, maar misschien ook nogal kort aan de binnenkant driften. @@Bwati wees me daar op toen ik er rond ging. 'k heb er nog zien rond gaan op die plaats. Maar misschien kijk je automatisch verder als je meer in het midden van de baan drift. Ik had in ieder geval het lef niet om genoeg snelheid te maken om die 2 in 1 stuk te driften. En pendelen moet ik nog veel oefenen. Al had @@PJH toch ook een vreemd gevoel bij het pendelen met mijn kar. Hij legde de schuld bij het visco sper. Er is iets van aan volgens mij. Quote
Mayonaise 3.182 Geplaatst: 2 december 2013 Geplaatst: 2 december 2013 Een 120d te weinig power? Draaide er maar 1 cilinder dan? Ik dacht dat die koten 163pk hadden... Geen 170 of 177? Quote
CAS 8.067 Geplaatst: 2 december 2013 Geplaatst: 2 december 2013 In ieder geval genoeg om het een rare stelling te vinde dat een 120D niet tot driften aan leunt. Lijkt mij ideale kar. Goedkoop naar circuit, dag fun en weer naar huis. Met 1 tank. Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 2 december 2013 Geplaatst: 2 december 2013 Dat deed gTa ook volgens mij. Denk dat hij het vooral had op de beperkte powerband (in vergelijking met een S54) en het ontbreken van een sper. Sinterklaas mag me altijd een 130i brengen, een sper foefelen we daar dan wel onder. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.