Philken 154 Geplaatst: 25 november 2013 Geplaatst: 25 november 2013 Specifiek S2000? Op mijne weet ik dat ooit een bout dienst weigerde op een trackday en dat de vorige eigenaar alles naar de kloten geholpen heeft en een nieuwe hub heeft kunnen laten steken En laatst ontdekte ik op de mijne dat 1 wielbout los aan't komen was is een specifiek driftvoorval, kheb denk ik al een keer of 5 zoiets voorgehad... Quote
BlackFox 2.079 Geplaatst: 25 november 2013 Geplaatst: 25 november 2013 Altijd momentsleutel bij hebben eh Maar 5x is wel Scheelt iets aan je bouten of schroefdraad ofzo? Quote
C_X 1.557 Geplaatst: 25 november 2013 Geplaatst: 25 november 2013 Wat een zalig dagje! In de voormiddag hadden we heel wat moeite om onze SLUNSE dwars te krijgen. Vooral bij de bochten aan hogere snelheid. Onderstuur was bijna het enige wat de E46 in zich had.. Gelukkig waren er genoeg kenners aanwezig en konden we tijdens de middagpauze onze set-up aanpassen. In de namiddag ging het enorm goed dwars! 8) Als chauffeur heb ik weer een pak bijgeleerd. Vooral de reflex, snelheid van uitvoering en op alle tijde de positie van uw wielen weten staan zijn van enorm belang. Ik wil de organisatie bedanken voor de spetterende dag! Het was leuk weer eens bij een evenement te zijn. Ik hoop dat er nog veel driftdagen mogen volgen en een paar foto's van SLUNSE in actie! Ik heb de poep van slunse nochtans genoeg voor mij zien zwieren Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 25 november 2013 Geplaatst: 25 november 2013 Hier nog enkele beelden van mij! Nog altijd even tevreden over de auto Bedankt voor de geweldige dag en goede organisatie! Eigenlijk ook tof om te zien voor diegene waar je achter rijdt. Uw auto is mij een beetje ontgaan maar blijkbaar heb je ook achter mij gereden. Lukt u precies ook heel goed! 1 Quote
Deray 58 Geplaatst: 25 november 2013 Geplaatst: 25 november 2013 Voor mij was het ook (zoals bij zovelen) een topdagje! Heerlijk om te zien hoe krunk vorderingen gemaakt heeft met een kist die hij nog maar 2 weken had Dan nog een paar ritjes gehad met een 335i , een toyota GT, een 1M. echt bedankt jongens. één voor één super zalige wagens! Quote
Bocky 8 Geplaatst: 25 november 2013 Geplaatst: 25 november 2013 Was inderdaad een zalige dag. Alles was dik in orde! Ook veel respect onder elkaar had ik de indruk. Altijd tof! @@Sega gaf dan ook de goedkeuring Quote
B3noît 4.400 Geplaatst: 25 november 2013 Geplaatst: 25 november 2013 Eindelijk hier ook eens geraakt om m'n ervaring te posten. 1 woord: moddervet! Ondanks de korte slaap, de lange rit,... was dit echt iets waar ik eens aan wou deelnemen.Ik keek er al geruime tijd naar uit om dit circuit eens aan de tand te mogen voelen en het is me goed bevallen.Dit alles zeker niet zonder de vlekkeloze organisatie van onze forumleden! Waarvoor een dikke proficiat aan @@Sega en team! Vooreerst afgesproken met oa CAS, jonass, krunk, dcskoen, asserti, bocky,... in Kalken. Leuk als je op autostrade reeds enkele driftkarren op trailers herkent en zo in treintje in Kalken afrijdt. Echt lachen wordt het echter als je dan opdraait en opeens een grote camion ziet staan met 3 driftkarren in Ook de verhalen erbij van CAS maakten het plaatje af Ook het feit dat onzer Asserti zelf om 6u voorstelt en dan zelf mooi om 6u30 aankomt was best verrassend Maar goed, aankomst te Weeze en verkenning gestart bij @@Nordschleife als passagier, kwestie van de hekele punten te leren kennen.Verbazing was echter groot toen ik merkte welke sterke progressie hij gemaakt heeft sedert een driftschool die we eens samen hebben gedaan @Zolder. Magnifiek! Uiteindelijk zelf dan de stint gestart en met gemengde gevoelens de eerste afgerond. Heel verrast door de diversiteit in ondergrond er was.bochten aan de bunkers leuk glad, deel ervoor met de beton echter bijna niet scheef te krijgen (en mijns insziens ook het meest droge gedeelte van het circuit). Toen ik dan @olivierrooo en @bt. sprak die ook moeite hadden met onderstuur op hun E46 de bandenspanning achteraan verhoogd naar 2.8 en Nordschleife eens meegenomen als passagier voor de 2e stint. Toen lukte het behoorlijk en had ik er al wat betere hoop op . Ook de ervaring van CAS die ganse verhalen zit te vertellen tijdens het driften is best genieten . Het circuit op zich heeft wel charme als driftparcours, maar de risico's zijn hoog, ik heb 3x een 'off' gehad, en 3x uit puur geluk niets geraakt. Volgende keer sowieso met een goedkoper karretje! Hierin volg ik je zeker en vast.Ik vond het overheerlijk met de M3, vooral ook omdat het de eerste keer was dat ik een driftdag doe met een sperdifferentieel. De grenzen van de wagen bij iedere stint wat verder gelegd en zo progressief proberen op te bouwen.Uiteindelijk doel was om het beton gedeelte volledig te kunnen doordriften tot en met een bocht naar rechts voor je aan de bunkers begint.En daarnaast ook om de dubbele linkse aan elkaar te koppelen. Wel daar ging het echter wel eens mis, waardoor je gaat tollen aan hoge snelheid en er toch wel risico's aan vast hangen. Ok, ik volg de denkpiste van weeze als ideale learcircuit, maar om nu te zeggen foolproof, nee... Daar weze het hierbovenstaande een voorbeeld van (en dat was nog niet eens aan hoge snelheid of bruusk rijgedrag te wijten). Putten in buitenbocht, putdeksels in het gras. Je moet toch geluk hebben als je gaat spinnen. Vooral ook omdat ik van mezelf ook merkte dat ik meer fouten begon maken en misschien ook wel wat overmoedig... Was het de vermoeidheid? Misschien ook wel...Voorlaatste stint dus ook tussen de 2 snelle linkse bochten in de transitie links-rechts-links in full rechtse lock de binnenboord in het gras meegehad en daardoor een spin gemaakt. Onmiddellijk gekeken of er geen schade was en dit bleek dan gelukkig niet het geval. Dus de rit afgemaakt en wat verder gedrift met idee om de stint te stoppen. Alleen drama; ik voelde een trilling in het stuur. Grote paniek bij mezelf en met idee om een rit op de openbare weg verder te zetten om verder te testen, ben ik gelukkig teruggefloten geweest door @@Avantus en @Leftlane. Verdikt; platte band rechtsvoor. Tip gehad van @@Soundstorm om de wagen eens op te krikken en gewoon op te blazen (gezien een kleintje steentje tussen band en velg waarschijnlijk de oorzaak van het leed was). Zo gezegd zo gedaan; wiel gedemonteerd, van wat aarde ontdaan en bleek perfect te zijn tot zelfs op heden . Maar ik blijf er dus bij; geniale kar om te driften en ook zalig dat ik dit met de M3 kon doen, maar dan besef je hoe dierbaar die voor je is en ben ik verstandig gebleven en vroegtijdig de handdoek in de ring gegooid. Ik denk wel dat een 'goedkope afgeragde kar' evenveel amusement kan bieden. Bedankt ook aan @ en @@PJH voor de 2 mooie foto's van de M alvast! Ik kijk uit naar meer Go pro filmpjes heb ik ook gemaakt en zwier ik hier ook wel nog online, inclusief die van de laatste spin. Kortom, uitermate blij dat ik er bij was/mocht zijn. Vele nieuwe gezichten leren kennen en het belangrijkste van allemaal: immens genoten! Quote
Beau 3.909 Geplaatst: 25 november 2013 Geplaatst: 25 november 2013 Als @@CAS begint te vertellen is het altijd gieren. 1 Quote
C_X 1.557 Geplaatst: 25 november 2013 Geplaatst: 25 november 2013 Ook het feit dat onzer Asserti zelf om 6u voorstelt en dan zelf mooi om 6u30 aankomt was best verrassend Dat is geen verrassing hoor, @@Asserti en op tijd komen zijn 2 dingen de meestal niet in dezelfde zin genoemd kunnen worden Quote
Asserti 3.417 Geplaatst: 25 november 2013 Geplaatst: 25 november 2013 Dat is geen verrassing hoor, @@Asserti en op tijd komen zijn 2 dingen de meestal niet in dezelfde zin genoemd kunnen worden Euh... Wij hebben +5min op de brug staan wachten tot je terug was uit "Beervelde dorp".. Iets wat ik wel velen zag doen.. Van de baan gaan, er niet moeten uitgetrokken worden, gewoon de baan oprijden en terug verder rijden. Behoorlijk onverantwoord, voor hetzelfde geld heb je een scheur in een band en krijg je al driftend aan 70 per uur een klapband. Als je van de baan gaat stop je met driften en controleer je eerst grondig je kist. Voor uw en andermans veiligheid. Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 25 november 2013 Geplaatst: 25 november 2013 Euh... Wij hebben +5min op de brug staan wachten tot je terug was uit "Beervelde dorp".. Iets wat ik wel velen zag doen.. Van de baan gaan, er niet moeten uitgetrokken worden, gewoon de baan oprijden en terug verder rijden. Behoorlijk onverantwoord, voor hetzelfde geld heb je een scheur in een band en krijg je al driftend aan 70 per uur een klapband. Als je van de baan gaat stop je met driften en controleer je eerst grondig je kist. Voor uw en andermans veiligheid. amen. Ook dit kan ik niet goedkeuren: Persoonlijk vind ik het vet, maar het kan Sega in de problemen brengen om dit soort dagen nog mogelijk te maken. Burnouts op droog asfalt maken zeer veel lawaai, en hoe meer lawaai hoe meer klachten van buren -> niet goed voor het voortbestaan van dit soort dagen in een verzuurde wereld zoals deze waar niks meer mag. En de 1M was niet de enige.... let daar een beetje op, voor de anderen, je banden en jezelf Quote
Momenol 367 Geplaatst: 25 november 2013 Geplaatst: 25 november 2013 Haha, Arnaud toch Bandjes moesten er door Klachten van de buren? Serieus? Die vliegtuigen die klagen ofzo? Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 25 november 2013 Geplaatst: 25 november 2013 Tja waarom is er anders die 92dB regel? Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 26 november 2013 Geplaatst: 26 november 2013 Een vraagje voor de drift-addicts: Hoe lang blijft zo'n driftrush doorgaans nazinderen? 'k heb nog steeds de neiging de daily scheef te gooien als nat ligt... 1 Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 26 november 2013 Geplaatst: 26 november 2013 ik ben op zoek naar vorte achterbanden en ik zei dat ik niet ging terugkeren met mijn auto. 4 Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 26 november 2013 Geplaatst: 26 november 2013 ik ben op zoek naar vorte achterbanden en ik zei dat ik niet ging terugkeren met mijn auto. Challenge accepted 1 Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 26 november 2013 Geplaatst: 26 november 2013 Challenge accepted ik krijg steun in mijn zot plan. Quote
Bocky 8 Geplaatst: 26 november 2013 Geplaatst: 26 november 2013 Kleine Clip onboard bij me. Met Dietr voor me Quote
Denniske 7.651 Geplaatst: 26 november 2013 Geplaatst: 26 november 2013 @@Bocky waarom hou je je hand zo lang op je versnellingspook als je toch niet schakelt? Slechte gewoonte? 3 Quote
Jonass 1.683 Geplaatst: 26 november 2013 Geplaatst: 26 november 2013 Een vraagje voor de drift-addicts: Hoe lang blijft zo'n driftrush doorgaans nazinderen? 'k heb nog steeds de neiging de daily scheef te gooien als nat ligt... Ik heb zaterdagavond nog tevergeefs de Volvo proberen scheef te krijgen in het droge . De dag erna regende het gelukkig 1 Quote
Mayonaise 3.182 Geplaatst: 26 november 2013 Geplaatst: 26 november 2013 @@Bocky waarom hou je je hand zo lang op je versnellingspook als je toch niet schakelt? Slechte gewoonte? Om te verbergen dat het een automaat is! Maar we hebben het gezien hoor! 3 Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 26 november 2013 Geplaatst: 26 november 2013 ik ben op zoek naar vorte achterbanden en ik zei dat ik niet ging terugkeren met mijn auto. Ik heb hier nog 4 x 225/45/17 liggen die gratis opgehaald mag worden. Er zit nog verrassend veel.profiel op en is ideaal voor een paar driftdagen Quote
Asserti 3.417 Geplaatst: 26 november 2013 Geplaatst: 26 november 2013 Darn, heb 235/45/17 op de 540 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.