B3noît 4.400 Geplaatst: 26 november 2013 Geplaatst: 26 november 2013 Voor een snelle teaser ziet dat er toch al heel dik uit! Echt cool dat je dat mee had trouwens... Benieuwdheid² Quote
Momenol 367 Geplaatst: 26 november 2013 Geplaatst: 26 november 2013 Ps2's En wat is verrassend veel profiel? Ik wil ze wel overkopen anders van je Quote
gl3nn 9.407 Geplaatst: 27 november 2013 Geplaatst: 27 november 2013 Heb wat ineengeflanst met mijn GoPro-beelden. Volgende keer ga ik wel wat meer verschillende hoeken filmen Ach, enjoy! (hopelijk blijft de muziek etc. te horen en wordt het geluid niet verwijderd) 3 Quote
gewoon ik 8.349 Geplaatst: 27 november 2013 Geplaatst: 27 november 2013 Ik heb hier nog 4 x 225/45/17 liggen die gratis opgehaald mag worden. Er zit nog verrassend veel.profiel op en is ideaal voor een paar driftdagen vriendelijk, maar een 14 of 15 inch is groot genoeg. Quote
B3noît 4.400 Geplaatst: 27 november 2013 Geplaatst: 27 november 2013 Heb wat ineengeflanst met mijn GoPro-beelden. Volgende keer ga ik wel wat meer verschillende hoeken filmen Ach, enjoy! (hopelijk blijft de muziek etc. te horen en wordt het geluid niet verwijderd) Cool! Met de nodige humor erin verwerkt 1 Quote
BlackFox 2.079 Geplaatst: 27 november 2013 Geplaatst: 27 november 2013 Een vraagje voor de drift-addicts: Hoe lang blijft zo'n driftrush doorgaans nazinderen? 'k heb nog steeds de neiging de daily scheef te gooien als nat ligt... Augustus 2012 driftdag gedaan op Zolder. Halfuurtje geleden dwars een rotonde genomen 2 Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 27 november 2013 Geplaatst: 27 november 2013 Heb wat ineengeflanst met mijn GoPro-beelden. Volgende keer ga ik wel wat meer verschillende hoeken filmen Ach, enjoy! http://youtu.be/z5iqsXckrD (hopelijk blijft de muziek etc. te horen en wordt het geluid niet verwijderd) Het motorgeluid blijft wat op de achtergrond, tot het moment dat je achter Dennis rijdt *bwap bwap bwaaaaaaaaaaaap* Wat een bakje die MX5 1 Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 27 november 2013 Geplaatst: 27 november 2013 Augustus 2012 driftdag gedaan op Zolder. Halfuurtje geleden dwars een rotonde genomen Hm, een levenslange besmetting dus... Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 27 november 2013 Geplaatst: 27 november 2013 Ook even een reactie van mijn kant! Ik ben blij deze editie te hebben georganiseerd voor autominded! Als organisatie ben je voor zoiets constant bezig eigenlijk...ik mis het driften enorm (zelfs eens meerijden met iemand had ik graag gedaan) maar je moet altijd klaar staan om in te grijpen waar nodig. Voor zover ik kan lezen heeft iedereen zich goed geamuseerd? Veel verschillende type wagens, ieders met eigen driftstijl...leuk om bezig te zien Voor herhaling vatbaar denk ik Helpt het als er volgende keer meer vrijwilligers zijn die enkel mee zouden willen helpen? Quote
Avantus 8.093 Geplaatst: 27 november 2013 Geplaatst: 27 november 2013 FAAAAK zalig gemaakt filmpje @@Alexis! Waar blijft die S2k footage!!! Quote
DéGioke 2.235 Geplaatst: 27 november 2013 Geplaatst: 27 november 2013 Helpt het als er volgende keer meer vrijwilligers zijn die enkel mee zouden willen helpen? Tuurlijk! Vlaggers zijn altijd welkom Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 27 november 2013 Geplaatst: 27 november 2013 Tuurlijk! Vlaggers zijn altijd welkom Dan wil ik gerust daar een dagje mee komen staan als ge nog volk zou zoeken. Quote
gl3nn 9.407 Geplaatst: 27 november 2013 Geplaatst: 27 november 2013 Het motorgeluid blijft wat op de achtergrond, tot het moment dat je achter Dennis rijdt *bwap bwap bwaaaaaaaaaaaap* Wat een bakje die MX5 Het enige wat ge meestal hoort is wind, volgend jaar eens een externe mic kopen voor de GoPro. En ja, Dennis zijn MX-5... Ding is luid geworden Quote
Alexis 5.938 Geplaatst: 27 november 2013 Geplaatst: 27 november 2013 FAAAAK zalig gemaakt filmpje @@Alexis! Waar blijft die S2k footage!!! Die is er zeker Ik ging gisteren eigenlijk tegen half elf uitklokken en naar huis gaan, maar had net alle beelden geselecteerd en wist dus vrij goed wat waar stond. Dan maar even doorgebeten en snel teaserke ineen geflanst. Slechts een snelle selectie van karren 2 Quote
gl3nn 9.407 Geplaatst: 27 november 2013 Geplaatst: 27 november 2013 vriendelijk, maar een 14 of 15 inch is groot genoeg. Ik heb nog 2x Avon ZV3 liggen in 185/60/R14 en 2x Uniroyal Rainsport in 195/65/R15 die weg mogen. Zit nog profiel op maar heel lang gaan ze niet mee. Ideaal voor Weeze! 1 Quote
bt. 7.566 Geplaatst: 27 november 2013 Geplaatst: 27 november 2013 Die is er zeker Ik ging gisteren eigenlijk tegen half elf uitklokken en naar huis gaan, maar had net alle beelden geselecteerd en wist dus vrij goed wat waar stond. Dan maar even doorgebeten en snel teaserke ineen geflanst. Slechts een snelle selectie van karren Me even aansluiten bij de mouwtrekkers... Vergeet ons Slunse'ke niet 1 Quote
Avantus 8.093 Geplaatst: 27 november 2013 Geplaatst: 27 november 2013 Ziet er eigelijk echt profi uit, meer meenemen die camera! Quote
Alexis 5.938 Geplaatst: 27 november 2013 Geplaatst: 27 november 2013 Ziet er eigelijk echt profi uit, meer meenemen die camera! Is dan ook een profi camera. Wordt broadcast mee gefilmd (o.a. Iedereen Beroemd en Man Bijt Hond wordt met dergelijke camera's gefilmd). Vaker meenemen wil ik graag doen, is wel camera van m'n werk. Moet dus mogen en kunnen. Kan beelden van deze camera ook enkel monteren op m'n werk. Was voor mij eerste keer dat ik er mee kon spelen, fijn toestel Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 27 november 2013 Geplaatst: 27 november 2013 ik wil daar ook wel mee spelen ziet er wijs uit. fancy keyboard ook Quote
Sega 346 Geplaatst: 27 november 2013 Auteur Geplaatst: 27 november 2013 Ook nog ff zeggen dat er achteraan bij het technisch gedeelte in het asfalt zelf ook een put is gekomen, die was er volgens mij vorige keer nog niet. Zeer vervelend en zelfs gevaarlijk IMO. Zelf ook opgemerkt en vermeld. Dat gaat opgelost worden. iemand al gemerkt dat de datum op de SEd sticker morgen is? Aaargh.. En ik maar hopen dat niemand het gezien had… Het is elk geval niet mijn fout en gezien de korte tijd dat tussen het maken van de stickers zelf en de effectieve driftdag zelf zit. Konden er geen nieuwe gemaakt worden… Eindelijk hier ook eens geraakt om m'n ervaring te posten. 1 woord: moddervet! Ondanks de korte slaap, de lange rit,... was dit echt iets waar ik eens aan wou deelnemen. Ik keek er al geruime tijd naar uit om dit circuit eens aan de tand te mogen voelen en het is me goed bevallen. Dit alles zeker niet zonder de vlekkeloze organisatie van onze forumleden! Waarvoor een dikke proficiat aan @@Sega en team! Vooreerst afgesproken met oa CAS, jonass, krunk, dcskoen, asserti, bocky,... in Kalken. Leuk als je op autostrade reeds enkele driftkarren op trailers herkent en zo in treintje in Kalken afrijdt. Echt lachen wordt het echter als je dan opdraait en opeens een grote camion ziet staan met 3 driftkarren in Ook de verhalen erbij van CAS maakten het plaatje af Ook het feit dat onzer Asserti zelf om 6u voorstelt en dan zelf mooi om 6u30 aankomt was best verrassend Maar goed, aankomst te Weeze en verkenning gestart bij @@Nordschleife als passagier, kwestie van de hekele punten te leren kennen. Verbazing was echter groot toen ik merkte welke sterke progressie hij gemaakt heeft sedert een driftschool die we eens samen hebben gedaan @Zolder. Magnifiek! Uiteindelijk zelf dan de stint gestart en met gemengde gevoelens de eerste afgerond. Heel verrast door de diversiteit in ondergrond er was. bochten aan de bunkers leuk glad, deel ervoor met de beton echter bijna niet scheef te krijgen (en mijns insziens ook het meest droge gedeelte van het circuit). Toen ik dan @olivierrooo en @bt. sprak die ook moeite hadden met onderstuur op hun E46 de bandenspanning achteraan verhoogd naar 2.8 en Nordschleife eens meegenomen als passagier voor de 2e stint. Toen lukte het behoorlijk en had ik er al wat betere hoop op . Ook de ervaring van CAS die ganse verhalen zit te vertellen tijdens het driften is best genieten . Hierin volg ik je zeker en vast. Ik vond het overheerlijk met de M3, vooral ook omdat het de eerste keer was dat ik een driftdag doe met een sperdifferentieel. De grenzen van de wagen bij iedere stint wat verder gelegd en zo progressief proberen op te bouwen. Uiteindelijk doel was om het beton gedeelte volledig te kunnen doordriften tot en met een bocht naar rechts voor je aan de bunkers begint. En daarnaast ook om de dubbele linkse aan elkaar te koppelen. Wel daar ging het echter wel eens mis, waardoor je gaat tollen aan hoge snelheid en er toch wel risico's aan vast hangen. Ok, ik volg de denkpiste van weeze als ideale learcircuit, maar om nu te zeggen foolproof, nee... Daar weze het hierbovenstaande een voorbeeld van (en dat was nog niet eens aan hoge snelheid of bruusk rijgedrag te wijten). Putten in buitenbocht, putdeksels in het gras. Je moet toch geluk hebben als je gaat spinnen. Vooral ook omdat ik van mezelf ook merkte dat ik meer fouten begon maken en misschien ook wel wat overmoedig... Was het de vermoeidheid? Misschien ook wel... Voorlaatste stint dus ook tussen de 2 snelle linkse bochten in de transitie links-rechts-links in full rechtse lock de binnenboord in het gras meegehad en daardoor een spin gemaakt. Onmiddellijk gekeken of er geen schade was en dit bleek dan gelukkig niet het geval. Dus de rit afgemaakt en wat verder gedrift met idee om de stint te stoppen. Alleen drama; ik voelde een trilling in het stuur. Grote paniek bij mezelf en met idee om een rit op de openbare weg verder te zetten om verder te testen, ben ik gelukkig teruggefloten geweest door @@Avantus en @Leftlane. Verdikt; platte band rechtsvoor. Tip gehad van @@Soundstorm om de wagen eens op te krikken en gewoon op te blazen (gezien een kleintje steentje tussen band en velg waarschijnlijk de oorzaak van het leed was). Zo gezegd zo gedaan; wiel gedemonteerd, van wat aarde ontdaan en bleek perfect te zijn tot zelfs op heden . Maar ik blijf er dus bij; geniale kar om te driften en ook zalig dat ik dit met de M3 kon doen, maar dan besef je hoe dierbaar die voor je is en ben ik verstandig gebleven en vroegtijdig de handdoek in de ring gegooid. Ik denk wel dat een 'goedkope afgeragde kar' evenveel amusement kan bieden. Bedankt ook aan @ en @@PJH voor de 2 mooie foto's van de M alvast! Ik kijk uit naar meer Go pro filmpjes heb ik ook gemaakt en zwier ik hier ook wel nog online, inclusief die van de laatste spin. Kortom, uitermate blij dat ik er bij was/mocht zijn. Vele nieuwe gezichten leren kennen en het belangrijkste van allemaal: immens genoten! 'Foolproof' hebben we nooit beweerd. We hebben dan ook nooit de indruk gehad om met volledige idioten te rijden deze dag… Uiteraard zijn er risico's verbonden aan een driftdag. Dat is dat altijd volgens mij… Maar ik ken geen enkele plaats die het mogelijk maakt om aan 100+ te driften en toch nog zo veilig te zijn. Je moet altijd de nodige 'rem' erop houden en stapsgewijs verder gaan… Nu probeer je reeds de moeilijke tarmac aan elkaar te driften. Dat kan! Maar geef jezelf de tijd. amen. Ook dit kan ik niet goedkeuren: Persoonlijk vind ik het vet, maar het kan Sega in de problemen brengen om dit soort dagen nog mogelijk te maken. Burnouts op droog asfalt maken zeer veel lawaai, en hoe meer lawaai hoe meer klachten van buren -> niet goed voor het voortbestaan van dit soort dagen in een verzuurde wereld zoals deze waar niks meer mag. En de 1M was niet de enige.... let daar een beetje op, voor de anderen, je banden en jezelf Inderdaad! Dit valt totaal niet goed te keuren en kan ons heel makkelijk in de problemen brengen… Hoe vet ik het zelf ook vind! Dat kan NIET ! Nordschleife heeft geluk dat ik hem niet op heterdaad heb kunnen betrappen… We moeten deze locatie koesteren… Het is heel moeilijk om een event als dit te kunnen laten doorgaan en het zal er niet makkelijker op worden. Eco en alle shit errond zijn het gespreksonderwerp in geheel Europa. Regeringen, wetgevingen enz staan echt niet te springen op driftdagen... @@PJH raprap vant internet gehaald en geen tijd gehad om logootje aan te passen. Wou toch tegen half twaalf thuis zijn Logo komt eraan in vector-bestand! Gelieve even je e-mail door te geven aub. Helpt het als er volgende keer meer vrijwilligers zijn die enkel mee zouden willen helpen? Zeer zeker! Wij kunnen nog enkele handen hard gebruiken… Maar toch zal ikzelf en Gio dan nog niet achter een stuur kruipen. Dat hebben we al uit het verleden geleerd. Tijdens deze dag heb ik zo goed als geen seconde de tijd… Altijd iets dat in de gaten gehouden moet worden. Ik geef dat niet uit de hand… Er moest maar eens iets gebeuren net als ik zelf aan het genieten ben…? Ik mag er niet aan denken…. Uiteraard 'pikt' het hard op de dag zelf… Maar safety voor alles imo! Goed… Na alles gelezen te hebben en nu eindelijk zelf eens tijd te hebben. Wat een weekend en reeds week… De week voor de driftdag heb ik mijn zaak in orde gezet voor de opnames van "Deadline 25/5" zoals sommigen ondertussen wel zullen weten… Dat heeft me al wat moeite gekost… Plafonds gepoetst… Nog enkele zaken terug een lik verf gegeven… Enkele schoonheidsfoutjes weggewerkt en alles eens deftig gepoetst voor de opnames was al een hele karwei… Dan nog de driftdag zelf en nadien ook werken… Zondag ook werken en poetsen om dan maandagochtend om 6u30 al aanwezig te zijn in de frituur om de filmploeg te verwelkomen…. Een hele leuke maar vermoeiende ervaring. Ondertussen goed ziek geworden en toch nog een 2 dagen doorgedaan met de opnames en frituur. Nu dan eindelijk tijd! Het was zalig !!! Zo kort kan ik wel zijn… Op naar een volgende editie ?! 1 Quote
Gert-Jan 416 Geplaatst: 27 november 2013 Geplaatst: 27 november 2013 Op naar een volgende editie ?! Check ! 1 Quote
Mayonaise 3.182 Geplaatst: 28 november 2013 Geplaatst: 28 november 2013 Ik wil ook wel nog eens met de Starlet gaan. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.