Ga naar inhoud

Alfa Romeo Spider / Mazda MX-5


Parsifal

Aanbevolen berichten

En ze zijn eraan begonnen :inlove:

 

Bron: Autoweek.nl

 

We wisten al dat ze kwamen, maar toch voelt het goed het bewijs op straat te zien rondrijden: onder deze verminkte Mazda MX-5 zit de techniek van de nieuwe, die ook als Alfa Romeo Spider op de markt komt.
 

Het is een mule, dus over het uiterlijk van de auto is helaas nog niets te zeggen. Deze verpakking laat werkelijk niets zien van de lijnen van de nieuwe roadsters, maar uit het knip- en plakwerk kunnen we in ieder geval afleiden dat men ermee bezig is, en dat is op zich al heel goed nieuws.

De testrijders werden gesnapt in de Verenigde Staten. Voor de Spider is dat symbolisch: Alfa Romeo gebruikt de recent geïntroduceerde 4C om de terugkeer op de Amerikaanse markt te markeren. Naar verluidt delen de twee roadsters 40 procent van de onderdelen. Die onderdelen zijn de voor- en achteras, het motorcompartiment, het schutbord, de voorruit en de structuur daaromheen.

Gevolg is dat het uiterlijk van de auto’s nauwelijks overeen zal komen: door ze beiden van een compleet nieuwe carrosserie te voorzien kunnen de Jappanners en Italianen hun eigen stempel op de auto’s drukken. Ook de motoren worden door de merken apart aangeleverd: Mazda kiest voor 1.5 of 2.0 SkyActiv-motoren, Alfa Romeo gaat voor een compacte benzinemotor als de 1.4 MultiAir.

 

 

m1my75cbr18q.jpg

 

m1my75cbp18r.jpg

 

m1my75cbmj8s.jpg

 

m1my75db038u.jpg

 

m1my75cbw08v.jpg

 

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij oudere cabrio's ( MX-5 NA, NB, BMW Z3, Fiat Barchetta, MGF) zou dat argument eventueel nog opgaan.

 

Maar de interieurruimte van de hedendaagse cabrio's is echt wel geschikt voor elke lengte.... Tenzij je natuurlijk 2,20 bent :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alfa >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Mazda :)

 

Sowieso... RWD, laag gewicht en dan Alfa design erop... Als ze dit verkloten kunnen ze de boel maar beter aan VW verkopen...

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

who cares. Een Lancia Thema is een Amerikaans ding en de Alfa Spider wordt ne rijstbak. Teloorgang.

 

Liever zo'n rijstbak dan wat ze voor elkaar hadden gekregen met de Arna...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@Parsifal Ik ben eens in een MX-5 NC gaan zitten op het salon dit jaar en die was toch echt niet ruimer dan mijn NB dus voor de MX-5 gaat dat niet op vrees ik. Vind het ook wel een beetje jammer dat ze hem niet wat groter maken

 

En als ze elk hun eigen motor erig gaan lepelen kies ik sowieso voor de Mazda hoor :lol:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@@Parsifal Ik ben eens in een MX-5 NC gaan zitten op het salon dit jaar en die was toch echt niet ruimer dan mijn NB dus voor de MX-5 gaat dat niet op vrees ik. Vind het ook wel een beetje jammer dat ze hem niet wat groter maken

 

En als ze elk hun eigen motor erig gaan lepelen kies ik sowieso voor de Mazda hoor :lol:

 

Is dat echt... Ik vond de cabine van zo'n NC nochthans wel redelijk ruim....

 

Tenzij die van de Barchetta gewoon echt suuuuperklein is :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat echt... Ik vond de cabine van zo'n NC nochthans wel redelijk ruim....

 

Tenzij die van de Barchetta gewoon echt suuuuperklein is :-)

 

 

Misschien is hij wat breder ofzo, dat zou kunnen, maar ik de hoogte kan ik alleszins geen verschil waarnemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@Parsifal Ik ben eens in een MX-5 NC gaan zitten op het salon dit jaar en die was toch echt niet ruimer dan mijn NB dus voor de MX-5 gaat dat niet op vrees ik. Vind het ook wel een beetje jammer dat ze hem niet wat groter maken

 

En als ze elk hun eigen motor erig gaan lepelen kies ik sowieso voor de Mazda hoor :lol:

 

Voor mij dan de 1750 :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

En ze zouden het ding beter trans-axle maken

 

 

Als je gewichtsverdeling 50/50 is zonder transaxle te moeten gaan, zie ik het nut niet en vooral de problemen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is nog af te wachten, die Italiaanse variant...

 

die komt er sowieso... Ze zijn er alleen nog niet uit als welk merk...

 

Een nieuwe Barchetta :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je gewichtsverdeling 50/50 is zonder transaxle te moeten gaan, zie ik het nut niet en vooral de problemen. 

 

Onafgeveerde massa verlagen op de achteras

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onafgeveerde massa verlagen op de achteras

Hola, een trans-axle en remschijven tegen het diff zijn verschillende concepten he. 'k Weet wel dat Alfa dat combineerde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid