Ga naar inhoud

BMW 640d GC versus Range Rover sport SDV6


tuscani

BMW 640d GC --- RR Sport sdv6  

44 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke verkies je?

    • BMW 640d GC
      29
    • Range Rover Sport sdv6
      15


Aanbevolen berichten

Gaan we vitten op de topicopener omdat hij geen bmw gekocht heeft ofzo?

 

 

Waarom moeten 2 keuzes in dezelfde lijn liggen?

Ik kijk naar wat IK mooi vind. Ik heb geen behoefte aan een jeep, mocht dat zo zijn kocht ik een G of oude defender. Hoeveel suv's zien ooit eens een modderpoel in hun leven?

mocht ik racepiloot zijn en de 24u van lemans meedoen kocht ik ook geen 6GC

 

Laat nu gewoon deze 2 wagens voor mij momenteel mooie modellen zijn, en die betaalbaar zijn.

Wat kan mij het schelen dat de ééne een plat geslagen 5 serie is en de andere een flauw afkooksel van een verkrachting tussen een evoque en de RR.

het zijn beide wagens die mij aanspreken qua lijn en die praktisch zijn.

 

ik heb bij mijn huidige keuze ook niet echt een vaste lijn getrokken.

ben de viano gaan bekijken, de allroad, de evoque en die nieuwe lexus.

zijn ook 4 uitéénlopende modellen, maar dat stoort mij niet. ik kijk naar wat ik mooi vind, en waar ik men ding mee kan doen.

Echt betaalbaar vind ik een auto die rond de 90K zit toch niet echt :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt betaalbaar vind ik een auto die rond de 90K zit toch niet echt :D

allemaal relatief. toen ik gisteren een RRS confituurde naar mijn gedacht, kwam ik rond de 80K uit. nieuwprijs, en mocht ik binnen 5j voor ééntje kijken is het toch een 2dehands. tegen dan moet je beide toch kunnen vinden rond pakweg 50K.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo verschillende zijn die auto's toch niet? Beide zijn ruim, stijlvol, comfortabel en ongeveer even duur, Ze zien er wat anders uit, dat wel :)

 

Ik kies hier zeker voor de Range. Dat interieur vind ik gewoon magnifiek en de buitenkant mag ook gezien worden. Het totaalpakket klopt gewoon. De GC vind ik anders ook heel knap maar toch een pakje minder stijlvol dan de Range. Qua prestaties zal de Range wel de dumen moeten leggen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken de cijfers niet, maar als je bij de Range het nuttige laadvermogen (onder de afdekking) vergelijkt met de kofferruimte van de 6, ga je volgens mij niet veel verschil hebben.

Zo een 6GC heeft een gigantisch grote koffer

RR sport :

 

Achterzetels recht

Lengte 1043 mm

Hoogte 767 mm

Maximumbreedte 1285 mm

Breedte tussen wielkasten 1120 mm

Laadvolume 784 liter

 

Achterzetels neergeklapt

Lengte 1871 mm

Hoogte 767 mm

Maximumbreedte 1285 mm

Breedte tussen wielkasten 1120 mm

Laadvolume 1761 liter

 

Bron : http://www.landrover.com/content/be/flemish/pdf/new-pricelists/RR-Sport-MY14.5-L494-BED-26.08.13

 

BMW GC

 

Het voordeel van deze Gran Coupé-variant is niet zozeer zijn laadvolume (460 liter, evenveel als de Coupé), maar wel zijn in twee delen neerklapbare achterbank, waardoor je het laadvolume indien nodig kunt uitbreiden tot 1.265 liter. Niettemin is de koffer nog altijd moeilijk toegankelijk als gevolg van de beperkte hoogte.

 

bron : http://www.autogids.be/artikel/gedetailleerde-webtest-bmw-640d-grancoupe-16774.cfm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn 2 totaal verschillende wagens.

Ik herken het oog van een kenner. Ik ben blij dat je je inzichten even deelt. :D

 

Voor mij de 6 GC. Hoe verhouden deze auto's zich qua prijs?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid