Ga naar inhoud

Klassiekers: Ford Cosworth, BMW E30 M3 of een Lancia Delta Integrale?


Polygoon

  

55 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat moet jij hebben?

    • BMW E30 M3
      17
    • Lancia Delta Integrale Evo II
      29
    • Ford Sierra Cosworth
      9


Aanbevolen berichten

dat komt gewoon omdat een ralleygrill bijna onvindbaar en heel duur was en ze zodoende volle bak jetta lichten begonnen te monteren. 

Een Golf Ralley had toch altijd die koplampen? (inclusief lens!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Golf Ralley had toch altijd die koplampen? (inclusief lens!)

Wat riskt zegt.

De grill van de ralley loopt door onder de lichten en de lichten zijn dus platter dan jetta lichten. Veel moeilijker te vinden en dus veel duurder

Daarmee dat velen de jetta grill met bijhorende koplampen monteerden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat riskt zegt.

De grill van de ralley loopt door onder de lichten en de lichten zijn dus platter dan jetta lichten. Veel moeilijker te vinden en dus veel duurder

Daarmee dat velen de jetta grill met bijhorende koplampen monteerden.

niet alleen dat maar het volledige voorfront is anders. Voor een deftig front + grill + lichten mag nu gauw 1500€ gaan neerleggen.

Mijne maat zijne rallye:

270310_540150682670377_1878411040_n.jpg

en da spel is echt geen marginale tuningkar, zo'n dikke auto.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik uit dat lijstje moet kiezen is t simpel, de Lancia. :)

 

En anders zou ik ne 205 T16 ook wel zien zitten.

1984_Peugeot_205_T16_004_9382.jpg

 

Of iets praktischer in dagelijks gebruik een 405 T16.

405_t16.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

niet alleen dat maar het volledige voorfront is anders. Voor een deftig front + grill + lichten mag nu gauw 1500€ gaan neerleggen.

Mijne maat zijne rallye:

270310_540150682670377_1878411040_n.jpg

en da spel is echt geen marginale tuningkar, zo'n dikke auto.

 

Fak wat een kist. <3

 

En magnesium velgen <3<3<3<3<3<3<3<3

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Of iets praktischer in dagelijks gebruik een 405 T16.

405_t16.jpg

 

Lang achter een 405 MI16 aan het zoeken geweest, nooit een deftige gevonden. Spijtig. Niet zo krachtig als een T16, maar toch ook al 160pk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn absolute klassieker staat hier wel niet, i.e. de Quatro, maar die is ook een generatie ouder.

Het gaat er een paar verwonderen, maar ik heb hier toch voor de M3 gekozen.

De Sierra kon me in driedeurs RWD nooit bekoren. De 4d 4WD vond ik al lolliger.

De Delta is wel een legende, maar dan ook deels omdat hij geen echte concurrentie had in zijn hoogdagen (87-91). Nadien waren er de Escort Cosworth, de Celica GT-Four en later de eerste Impreza Turbo en die leken me meer 'af'.

Ze mogen er me natuurlijk wel direct edntje komen afzetten die dan direct in het wit zal worden herspoten :D

Dat gezegde zijnde, de M3 is nog echt een BMW van het type waar BMW zijn imago mee bouwde. Edn echte machine gemaakt om te winnen, met een koersmotor. Geen compromissen zosls op die mosstlbakken van vandaag.

En dergelijk puur stukje techniek staat bij mij erg hoog aangeschreven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik uit dat lijstje moet kiezen is t simpel, de Lancia. :)

En anders zou ik ne 205 T16 ook wel zien zitten.

1984_Peugeot_205_T16_004_9382.jpg

Of iets praktischer in dagelijks gebruik een 405 T16.

405_t16.jpg

De 205 staat wel in een geheel andere categorie, hé. Da's een groep B en die moet je in een poll naast de Sportquattro zetten en de Delta S4.

Hier gaat het over de (veel bruikbaarder) sportievelingen van eind de jaren 80 die als groep A werden ontwikkeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lang achter een 405 MI16 aan het zoeken geweest, nooit een deftige gevonden. Spijtig. Niet zo krachtig als een T16, maar toch ook al 160pk.

 

Idem hier.

Vooral veel afgeleefde niet onderhouden modellen gevonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idem hier.

Vooral veel afgeleefde niet onderhouden modellen gevonden.

Dat heb je ook met de andere modellen hier. Tenzij gerestaureerd en dan zijn ze super duur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lang achter een 405 MI16 aan het zoeken geweest, nooit een deftige gevonden. Spijtig. Niet zo krachtig als een T16, maar toch ook al 160pk.

 

Ik heb hier "de next best thing". B)

 

309 GTi16 ook met diezelfde blok met 160pk. :)

 

100_2564.jpg

Fotoke een paar weken voor hem volledig gedomenteerd is geworden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier "de next best thing". B)

309 GTi16 ook met diezelfde blok met 160pk. :)

Geplaatste Afbeelding

Fotoke een paar weken voor hem volledig gedomenteerd is geworden.

Dat was mijn droom car in mijn jeugd.

Maar dan een antraciet grijze met het rode lijntje rondom.

Heb in (ik dacht) 98' ene kunnen kopen van mijn overbuur voor 220 of 240.000 bf met 16.000 km op de teller. Het was een full option van de dochter van de Peugeot dealer recht over mij.

Heb er vandaag nog altijd spijt van dat ik het niet gedaan heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De enige auto waar ik in gezien wil worden is de BMW.

 

Die andere 2 zijn precies johnny/margi karren.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tot hiertoe mijn bijdrage aan dit topic.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

niet alleen dat maar het volledige voorfront is anders. Voor een deftig front + grill + lichten mag nu gauw 1500€ gaan neerleggen.

Mijne maat zijne rallye:

270310_540150682670377_1878411040_n.jpg

en da spel is echt geen marginale tuningkar, zo'n dikke auto.

 

Dit is toch niet 'Puc' zijne of wel ?  (volgens mij niet want die gaat nog meer de puntjes op de i zetten met o.a. centerlock BBS'en) Lijken in elk geval wel op elkaar.

 

1450136_474511512667611_1934812011_n.jpg

Ook andere mensen denken nog aan de Integrale  :) 

http://www.autowereld.be/2013/11/25/delta-integrale/

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Sierra doet me het minst van de drie. Na lang wikken en wegen ga ik toch voor de Delta. De EVO II is trouwens nooit gelijk met de andere twee op de markt geweest, als ik me niet vergis.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Sierra doet me het minst van de drie. Na lang wikken en wegen ga ik toch voor de Delta. De EVO II is trouwens nooit gelijk met de andere twee op de markt geweest, als ik me niet vergis.

 

Straf ! :)

 

De Evo II is inderdaad jonger en was ten tijde van de Escort Cosworth. De M3 was toen al een E36.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid