Ga naar inhoud

In- of outdoorkarting afspreektopic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Daann reed vrij stabiel, mooi. Maar paar domme foutjes of te lang oponthoud ? Leek me potentie te hebben wat hoger te eindigen

Was dat ook niet zijn eerste keer op een niet droge baan?

Geplaatst:

Ik blijf erbij dat ik dat systeem van de blauwe vlag, of wel ja het mankeren er van, eigenlijk best ambetant vond.

Geplaatst:

In de welcome gebruiken ze vlaggen als je dubbelt. In de open geen blauwe vlaggen. Nooit

Geplaatst:

In de welcome gebruiken ze vlaggen als je dubbelt.

Belange ni. Als p1-2-3 aan het dubbelen zijn misschien wel, voor de rest is het "trek uwe plan"

Geplaatst:

Ja die karts bepalen daar meermaals je klassement in vrij extreme mate :)

Daann reed vrij stabiel, mooi. Maar paar domme foutjes of te lang oponthoud ? Leek me potentie te hebben wat hoger te eindigen

Een keer rondgeduwd door iemand en een keer zelf rondgegaan en lang vast gestaan. En idd eerste keer in 't nat. Volgende keer beter :)
Geplaatst:

Belange ni. Als p1-2-3 aan het dubbelen zijn misschien wel, voor de rest is het "trek uwe plan"

Ik was soms aan het bouchonneren (hoewel volgas door quasi die volledige binnensectie) dus ik heb vaker blauw gehad. Mich was gelukkig goed herkenbaar.

Geplaatst:

@Ritsuke 

Wanneer Autominded kartingoveralls? :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Vooraan wordt er zeer goed blauw gegeven, echt wel. (Mijn excuses voor het op de borst kloppen :D )

Geplaatst:

In de welcome gebruiken ze vlaggen als je dubbelt. In de open geen blauwe vlaggen. Nooit

Vooraan wordt er zeer goed blauw gegeven, echt wel. (Mijn excuses voor het op de borst kloppen :D )

Nope heb op heel de race maar 1 keer blauw gekregen. Ik hield het gelukkig goed in 't oog (het was ook niet moeilijk wetende dat er maar 2 man achter me reed en de rest daar was om te dubbelen :D ) maar toch had ik meer op m'n gemak geweest moest die blauwe vlag beter gebruikt worden voor het dubbelen.

Rookie mistake: plaats maken in de bocht van de poort om daar iemand je voorbij te laten gaan is dom, je kan blijkbaar niet met twee door die poort :lol: Ik heb het dan ook gemerkt aan die halve thumbs up gecombineerd met een soort handgebaar van wat doede gij nu :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Rookie mistake: plaats maken in de bocht van de poort om daar iemand je voorbij te laten gaan is dom, je kan blijkbaar niet met twee door die poort :lol: Ik heb het dan ook gemerkt aan die halve thumbs up gecombineerd met een soort handgebaar van wat doede gij nu :D

Daar heeft iemand mij doorgelaten (misschien was jij het wel?). Ik zat me echt af te vragen wat dat nu voor een plaats was om een beetje aan de kant te gaan om er met 2 tegelijk door te rijden ....

Geplaatst:

Daar heeft iemand mij doorgelaten (misschien was jij het wel?). Ik zat me echt af te vragen wat dat nu voor een plaats was om een beetje aan de kant te gaan om er met 2 tegelijk door te rijden ....

Mogelijks :)

Ik droeg een rode trui. Mijn gedachte was, ik laat iemand door in de linkse voor die poort door daar de buitenkant te nemen maar die poort is daar sneller dan gedacht + achteraf bekeken heeft de inhaler dan ook een mega slechte uitgangspositie voor de volgende bocht.

Geplaatst:

Vandaag nog eens gaan karten, was alweer heeeeeel lang geleden.

City Kart in Vorst. Besttijd was 48.31, collega 48.36. Spreekt voor zich dat we 30 min plezier gehad hebben met fair racen, positiewissels soms door dubbelaars, enz. Na het eerste deel van de wedstrijd binnengekomen op P1, met collega vlak achter mij. Uiteindelijk 7e geworden want teammate deed 1:02 :(

Wel dikke fun, maar vrij koud zo bij 0°c. Ook enorm veel schuiven, heel moeilijk om een propere ronde te rijden. Leuk circuit ook, en niet te lastig. Ik zou daar makkelijk 2 uur aan een stuk kunnen rijden denk ik.

Geplaatst:

City Kart in Vorst. Besttijd was 48.31, collega 48.36. Spreekt voor zich dat we 30 min plezier gehad hebben met fair racen, positiewissels soms door dubbelaars, enz. Na het eerste deel van de wedstrijd binnengekomen op P1, met collega vlak achter mij. Uiteindelijk 7e geworden want teammate deed 1:02 :(

Wel dikke fun, maar vrij koud zo bij 0°c. Ook enorm veel schuiven, heel moeilijk om een propere ronde te rijden. Leuk circuit ook, en niet te lastig. Ik zou daar makkelijk 2 uur aan een stuk kunnen rijden denk ik.

Waarom kom jij niet op FKI rijden als het regent of sneeuwt? Lijkt me wel iets naar uw goesting :)

Geplaatst:

Tijd en geld, en ik wist niet dat het kon

Geplaatst:

Woensdagavond was een leuk avondje op FKI.. de Welcome kunnen "winnen", kartje ging lekker en had een goed gevoel met de baan. Met deze kennis op zak was een 9de startplaats in de Open een feit en ik zag het helemaal zitten. Jammer dat het dan in koers ni wil vlotten. Ik verlies ronde na ronde een beetje tijd op de grote hoop en zak daardoor terug naar de 20ste plaats. Jammer.

Grootste heikelpunt is volgens mij de positie van mijn extra gewichtt dat ik moet meenemen... Die dikke zak met lood en mousse achter mijne rug hypotikeert mijn zitpositie dusdanig dat het oncomfortabel wordt. Moet es kijken voor een andere oplossing.

Natuurlijk ligt het niet enkel daaraan. De Open is gewoon een ander niveau, alle details tellen. Zo heb ik een ronde of 15 alleen gereden bij opdrogende baan en ik hield te lang vast aan mijn "natte" lijnen terwijl ik eigenlijk al lang droge lijnen kon rijden. Dat heeft me ook een paar plaatsen gekost.

Kortom, nog veel te leren bij de "grote" jongens ;)

Geplaatst:

1 van mijn favoriete circuits waar je als karter echt verschil kan maken. De technicititeit van het circuit is een pak groter dan je laat uitschijnen.

Verschillende ondergrond, zeer variabele lijnen met soms verrassende verschillen in rondetijd ........ Echt zalig.

Heb er al 3 races gaan rijden telkens zeer leuk.

Geplaatst:

Woensdagavond was een leuk avondje op FKI.. de Welcome kunnen "winnen", kartje ging lekker en had een goed gevoel met de baan. Met deze kennis op zak was een 9de startplaats in de Open een feit en ik zag het helemaal zitten. Jammer dat het dan in koers ni wil vlotten. Ik verlies ronde na ronde een beetje tijd op de grote hoop en zak daardoor terug naar de 20ste plaats. Jammer.

Grootste heikelpunt is volgens mij de positie van mijn extra gewichtt dat ik moet meenemen... Die dikke zak met lood en mousse achter mijne rug hypotikeert mijn zitpositie dusdanig dat het oncomfortabel wordt. Moet es kijken voor een andere oplossing.

Natuurlijk ligt het niet enkel daaraan. De Open is gewoon een ander niveau, alle details tellen. Zo heb ik een ronde of 15 alleen gereden bij opdrogende baan en ik hield te lang vast aan mijn "natte" lijnen terwijl ik eigenlijk al lang droge lijnen kon rijden. Dat heeft me ook een paar plaatsen gekost.

Kortom, nog veel te leren bij de "grote" jongens ;)

Mooi gereden Mich ! Je ziet de vooruitgang.

En ja natuurlijk verschil met open is enorm he .......... Drie rondjes wat fouten of zoeke naar de juiste lijn kost je ettelijke plaatsen

Geplaatst:

1 van mijn favoriete circuits waar je als karter echt verschil kan maken. De technicititeit van het circuit is een pak groter dan je laat uitschijnen.

Verschillende ondergrond, zeer variabele lijnen met soms verrassende verschillen in rondetijd ........ Echt zalig.

Heb er al 3 races gaan rijden telkens zeer leuk.

Dat wel, de sectie net voor start/finish bvb is niet eenvoudig met een hoge snelheids remzone met bocht naar links, daarna een hairpin naar rechts en dan dat bochtje naar links. Ik had daar steevast een andere lijn dan mijn collega en hij nam daar telkens 2 meter op mij. Als ik zijn lijn probeerde lukt dat dus totaal niet. Ook de S bochten net voor het rechte stuk zorgen er voor dat je tijd verliest als je exitspeed niet goed is. En daarna gaat het alweer naar het stuk achteraan waar ook veel tijd te verliezen is.

Het is inderdaad een leuk circuit :) wel heel smal op sommige stukken wat de pret een beetje bederfde voor ons. We zaten namelijk met enorme niveauverschillen in onze groep waardoor we vaak moesten dubbelen. Dat ging vaak niet zo vlot als we zouden willen.

Ik moet echt vaker gaan karten :(

Geplaatst:

Toch een plaats of 4 waar je elke ronde vlot kan voorbijsteken nee?

Nu er zijn ook wel wat truuks als de voorganger niet wil meewerken :):):)

- voor die rotonde kan je je binnenkant gooien en de andere naar buiten drijven

- die hele scherpe naar rechts na rotonde kan je ook heel kort afcutten en iemand pakken aan binnenkant

- S bochten geven bijna allemaal de mogelijkheid iets te forceren.

- ook dat keerpunt net voor de pits met die betonstrook (met veel grip) geeft kansen tot uitremmen of om de binnenkant van de S erna als eerste in te gaan

Geplaatst:

Twee blauwe plekken zijn al een feit :lol:

Hier ook een blauwe plek op men linker knie..

En ook goed gekneusde rib van die tik in de bandenmuur buiten (ijsplek)

Kga paar weken passen met karten nu, eerst die rib beetje laten genezen.. :)

Lang leve de pijnstiller :)

Geplaatst:

En ook goed gekneusde rib van die tik in de bandenmuur buiten (ijsplek)

Kga paar weken passen met karten nu, eerst die rib beetje laten genezen.. :)

Lang leve de pijnstiller :)

Heb juist hetzelfde voor, en een barst in m'n iphone (had 't nog niet gezien in de karting zelf)

Zuur :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Join the rib club :).

Ribbeschermer is eigenlijk een verplichting en zelfs dan kan je nog prijs hebben

Geplaatst:

Ik heb enkel last van m'n schouderbladen eigenlijk.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid