Ga naar inhoud

Kidskarting: IAME Benelux Series / Rotax Challenge


Mich

Aanbevolen berichten

Ferm man! Mooi verhaal hoe hij al tot in de competitie geraakt is. Hij heeft ongetwijfeld al een enorme progressie gemaakt en zal nog verder kunnen evolueren.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lorenz gaat je spaarboek plunderen maar moet fantastisch zijn om dit met je zoon te kunnen doen. Zelf goeie herinneringen aan die tijd  :inlove:

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 hours ago, ir_fuel said:

Ja Mich, nu wordt het wel eens tijd voor een gespoten helm en iridium vizier, gelijk de echten he 😛 

eerst wa presteren alvorens streken te verkopen zeg ik dan. Ik weet dat hij er ietwat "pauperig" uitziet tussen de rest maar ik heb daar mijnen bon wel in :D :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minutes ago, DDke said:

Daar wil ik wel eens naar komen kijken eigenlijk 😍

 

Nu in Covid tijden niet toegelaten, maar hopelijk wel weer binnenkort.

Met wedstrijden moeten wij allemaal getest zijn, inclusief de klein mannen, max 48u op voorhand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Gisteren gaan trainen in magnifiek weer... amai dat deed deugd na al die kouwe en natte maanden. Puur zomer gevoel, we dachten dat we in t zuiden zaten, zo voelde het toch aan.

De Young Talents hun nieuwe pakjes waren gearriveerd en ook de camionette van 't team stak in een nieuw kleedje. Kortom een topdagje :)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Afgelopen weekend training op Karting Spa.



De dag was wat teleurstellend begonnen en dan vloeiden er traantjes aan de beek van Eau Rouge



Gelukkig eindigde de dag met een hogere noot [emoji4][emoji106]

IMG_0774.jpgIMG_0771.jpgIMG_0761.jpg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was de eerste keer dat hij daar kwam rijden en het was nat. En dat zinde hem niet. Hij wou droog weer. Natuurlijk is het op een nieuwe piste in t nat ni simpel he, zeker als je met 30 op de baan zit... maar heb me dan es kwaad gemaakt en dan is hij gaan uitwenen. Geen erg, dat gebeurt wel vaker. Moet hij maar van leren.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier direct naast onze Lorenz in de brede kart staat Jack De Cock, kleinzoon van Luc de eigenaar van Deldiche Racing. Rijdt ook bij SFP Racing dus.
En opa kwam es zien naar zijn nageslacht want hun koers was toch gecancelled [emoji4]

IMG_0774.jpg
  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hopla... afgelopen weekend hebben we in Eindhoven doorgebracht. Round2 van het BMC kampioenschap (Rotax MicroMax).

Trainingen en Qualif waren perfect verlopen. Lorenz strandt p4 op 16 deelnemers en is 2de rookie. Een mooie prestatie want hij heeft in tegenstelling tot de rest eigenlijk niet veel getraind op Eindhoven de laatste weken.

Maar in de prefinale loopt het toch verkeerd. De start wordt na 500m geannuleerd en er moet een herstart gegeven worden. En een start annuleren, dat is een voorbode voor chaos bij die klein mannen. De eerste jongens houden in maar de rest heeft dat niet door en vlammen op mekaar. Resultaat: 3 kartjes staan in 't gras waaronder Lorenz. Gelukkig kunnen ze snel hun weg vervolgen en pikken hun positie terug in voor de herstart. Jammer genoeg kan hij geen standhouden en zakt weg naar p7. De kart ligt niet zoals het moet en de snelheid zit er ni echt in. Bovendien krijgt hij na afloop nog 13 sec penalty er bovenop wegens het te laat terug inpikken van positie. Reglement is reglement, maar wel heel zuur als je slachtoffer bent en er zelf niks kan aan doen. Traantjes vloeiden rijkelijk en we hadden veel oplapwerk :( In de uitslag eindigt hij zodus p10.

Finale start hij vanop p10 en maakt meteen plaatsen goed. P6 is een lastige klant en kost best paar ronden om voorbij te gaan. Eens gepasseerd komt hij nog dichter op p5, p4 en p3 maar de afstand is te groot (of de tijd te kort). Het blijft bij p6, maar wel een mooie koers gereden.

Net geen beker (p5 nog wel), maar wel een mooie medaille achteraf voor elk deelnemertje. Een mooi gebaar vd organisatie want voor zo een kind betekent dat alles.

Over 2 weken zitten we op Spa met een IAME Benelux koers. Hopelijk wat meer geluk.

  • Vind ik leuk 9
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid