Populair bericht Mich 2.443 Geplaatst: 16 mei 2021 Populair bericht Delen Geplaatst: 16 mei 2021 Zoals een aantal onder jullie al weten rijdt onze Lorenz sinds dit jaar 2-takt karting en ik kon het mij ni laten om hem ook te laten koersen. Ik schets even kort het verloop van de voorgaande jaren, de "story" kadert immers een beetje hoe we tot vandaag gekomen zijn. Op zijn 4jaar hadden mijn vrouw en ik het grandioze idee om hem es in een kart te zetten. Gewoon curieus hoe hem dat zou vergaan. Aangezien zowat alle kartings enkel kids toelaten vanaf 6j was dat een moeilijke opdracht. Tot ik tot m'n verbazing opmerkte dat bij FKI karting (Machelen) er eigenlijk geen leeftijdsgrens was. Machelen kenden we immers goed want had er jaren terug nog Welcome en Open gaan rijden op woensdagavond. FKI heeft zelfs naast kinderkarts ook babykarts waar ne kleine van 4j perfect in past. Lorenz deed dit zeer graag en al gauw stonden we elke zondagochtend in Machelen te loeren vanaf de zijkant naar een horde koersende klein mannen. In de vakanties een paar stages, van de babykart naar de kinderkart en op zijn 7 jaar zat hij met 3 kussens en verlengstukken op de pedals te rijden met de seniorkarts waarmee woensdag de koersen plaatsvinden. En hij was ni de enige want er zijn er nog 4-5 van ongeveer zijn leeftijd die hetzelfde parcours afgelegd hebben. Tot de sluiting door Covid 19 heb ik samen met hem op woesndag de Welcomes gaan rijden. Hopelijk kunnen we in juni weer hervatten... Soit... het verhaal is dus begonnen op FKI en natuurlijk was hij (en ook wij) nieuwsgierig naar 2-takt. Met zijn 7de verjaardag (eind 2019) had ik hem beloofd dat hij een kart zou krijgen in 't voorjaar maar dan kwam Corona. In de zomer zijn wij dan es toevallig naar Strijen in Nederland gereden (een gekende kartbaan voor kids) en daar kwam ik Thomas Piessens (Belcar piloot bij Deldiche) tegen die daar blijkbaar vaker met zijn kids komt trainen. Babbeltje gemaakt en via hem had ik een goed adres om een kart te gaan bestellen. Ik kwam uit bij SFP Racing (Franky Saeys, zelf vroeger karter geweest en runt al 30j zijn eigen kartingbusiness) in Lebbeke en we maakten een afspraak want we kenden eigenlijk niks van dat wereldje. Beetje gepraat, beetje geinformeerd en paar dagen later een kart besteld. Italiaanse fabricage, we moesten toch een maand of 2 geduld hebben alvorens de kart zou arriveren. Franky raadde ons aan een Rotax motor te monteren: robuust, weinig onderhoud aan en ideaal om te leren. We wisten immers ook ni hoe Lorenz zou reageren op de kart. Zou het goedgaan? Of is het niks voor hem? Fast forward 2 maand en ergens begin oktober 2020 stonden we s morgens vroeg op Genk om de motor te roderen. Intussen had Franky me al laten weten dat hij terug iets wou doen met jeugd en was z'n eigen Young Talent Program aan t organiseren. Aangezien er met Covid ni al teveel kon en mocht zaten wij elk weekend wel een dagje op de karting.... en eens de sluiting vd indoor hebben er nog een viertal snelle kids vanop FKI zich bij SFP Racing aangesloten. Op die manier hadden we altijd een mooi groepje om te gaan rijden. Afgelopen winter hebben we dus veel kunnen testen, veel geleerd en ik heb hem vooral op slicks in de regen laten rijden. Vaak met een lang gezicht, maar intussen weet hij wel waarom. We zagen ook dat hij op training competitieve tijden draaide en dat hij zich niet belachelijk zou maken in koers. De idee ontstond om hem te laten koersen. 1 probleempje, wij reden met de Rotax motor en intussen had ik al door dat hét kampioenschap van de kleinsten draait om de IAME Parilla motor. Geen nood, een weekje voor de eerste IAME koers heb ik dan een motor aangeschaft, rap gerodeerd en hij kon meedoen. Intussen zijn we een paar maand verder en we proberen de IAME Series Benelux kalender verder af te werken. Een zeer felle serie met allemaal sterke concurrenten. De IAME Parilla motor is een 60cc luchtgekoeld blokje. Nen echte screamer: weinig koppel en veel toeren. Als petrolhead smelt je ervan, zeker vd sound!!. Ook tof dat ze hier altijd met slicks moeten rijden, ongeacht de omstandigheden. De Series is in 2 leeftijden opgedeeld: 7-10 heet MiniRookie en 10-12 heet Mini. De Rookies moeten 105kg wegen en hebben nog een restrictor id uitlaat. De Mini's 110kg. We zijn nu 2 koersen ver en hij staat 8ste in t kampioenschap op ongeveer 30 man. Ni slecht. Het kon beter, maar t kon ook slechter. Wat pech ook, maar dat is voor iedereen. Karting is harde leerschool. Daarnaast wil ik ook de Belgian Max Challenge (Rotax) meedoen. De vriendjes van SFP Racing rijden allemaal mee en de Rotax motor heb ik nu toch. Er rijden slechts een 15-tal kids in mee en daar was hij meteen 4de geworden bij de eerste koers. De Rotax is een zwaardere, loggere (toegeknepen) watergekoelde motor van 125cc. Minimumgewicht is 110 kg en er wordt met regenbanden gereden indien nodig. 18 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.443 Geplaatst: 16 mei 2021 Auteur Delen Geplaatst: 16 mei 2021 ... 7 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.443 Geplaatst: 16 mei 2021 Auteur Delen Geplaatst: 16 mei 2021 ... 8 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht Mich 2.443 Geplaatst: 16 mei 2021 Auteur Populair bericht Delen Geplaatst: 16 mei 2021 ... 15 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Capitol 550 Geplaatst: 16 mei 2021 Delen Geplaatst: 16 mei 2021 Ferm man! Mooi verhaal hoe hij al tot in de competitie geraakt is. Hij heeft ongetwijfeld al een enorme progressie gemaakt en zal nog verder kunnen evolueren. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
flupke73 9.372 Geplaatst: 16 mei 2021 Delen Geplaatst: 16 mei 2021 Zalig; dat moet voor jullie liefhebbers toch wel heel erg leuk zijn om de kleine te zien groeien achter dat stuur 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.964 Geplaatst: 16 mei 2021 Delen Geplaatst: 16 mei 2021 Just now, flupke73 said: de kleine te zien groeien Letterlijk zelfs 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.964 Geplaatst: 16 mei 2021 Delen Geplaatst: 16 mei 2021 Ja Mich, nu wordt het wel eens tijd voor een gespoten helm en iridium vizier, gelijk de echten he Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fille 708 Geplaatst: 16 mei 2021 Delen Geplaatst: 16 mei 2021 Zalig! Benieuwd naar zijn ervaringen en vooruitgang! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.933 Geplaatst: 16 mei 2021 Delen Geplaatst: 16 mei 2021 Lorenz gaat je spaarboek plunderen maar moet fantastisch zijn om dit met je zoon te kunnen doen. Zelf goeie herinneringen aan die tijd 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.443 Geplaatst: 17 mei 2021 Auteur Delen Geplaatst: 17 mei 2021 22 hours ago, ir_fuel said: Ja Mich, nu wordt het wel eens tijd voor een gespoten helm en iridium vizier, gelijk de echten he eerst wa presteren alvorens streken te verkopen zeg ik dan. Ik weet dat hij er ietwat "pauperig" uitziet tussen de rest maar ik heb daar mijnen bon wel in 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DDke 7.295 Geplaatst: 17 mei 2021 Delen Geplaatst: 17 mei 2021 Daar wil ik wel eens naar komen kijken eigenlijk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.443 Geplaatst: 17 mei 2021 Auteur Delen Geplaatst: 17 mei 2021 26 minutes ago, DDke said: Daar wil ik wel eens naar komen kijken eigenlijk Nu in Covid tijden niet toegelaten, maar hopelijk wel weer binnenkort. Met wedstrijden moeten wij allemaal getest zijn, inclusief de klein mannen, max 48u op voorhand. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht Mich 2.443 Geplaatst: 25 mei 2021 Auteur Populair bericht Delen Geplaatst: 25 mei 2021 In ons typisch Belgische weertje gisteren nog es gaan testen op Mariembourg. Het hele team was mee: mini’s, juniors en seniors. De helft bd paddock was door ons ingenomen, veel volk was er niet. Na paar weken op Rotax te hebben gereden stond nu weer de Iame motor gemonteerd met Komet banden. Het was dus op slicks te doen id regen [emoji106] 10 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.933 Geplaatst: 25 mei 2021 Delen Geplaatst: 25 mei 2021 Beste manier om het te leren, trainen wanneer de rest thuis zit 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Capitol 550 Geplaatst: 26 mei 2021 Delen Geplaatst: 26 mei 2021 Alleen de echte diehards zijn aanwezig in die omstandigheden. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.443 Geplaatst: 30 mei 2021 Auteur Delen Geplaatst: 30 mei 2021 Gisteren gaan trainen in magnifiek weer... amai dat deed deugd na al die kouwe en natte maanden. Puur zomer gevoel, we dachten dat we in t zuiden zaten, zo voelde het toch aan. De Young Talents hun nieuwe pakjes waren gearriveerd en ook de camionette van 't team stak in een nieuw kleedje. Kortom een topdagje 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.443 Geplaatst: 30 mei 2021 Auteur Delen Geplaatst: 30 mei 2021 ... 5 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.443 Geplaatst: 30 mei 2021 Auteur Delen Geplaatst: 30 mei 2021 ... 9 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.443 Geplaatst: 8 juni 2021 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2021 Afgelopen weekend training op Karting Spa. De dag was wat teleurstellend begonnen en dan vloeiden er traantjes aan de beek van Eau RougeGelukkig eindigde de dag met een hogere noot [emoji4][emoji106] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.964 Geplaatst: 8 juni 2021 Delen Geplaatst: 8 juni 2021 Wat was het probleem? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.443 Geplaatst: 8 juni 2021 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2021 Het was de eerste keer dat hij daar kwam rijden en het was nat. En dat zinde hem niet. Hij wou droog weer. Natuurlijk is het op een nieuwe piste in t nat ni simpel he, zeker als je met 30 op de baan zit... maar heb me dan es kwaad gemaakt en dan is hij gaan uitwenen. Geen erg, dat gebeurt wel vaker. Moet hij maar van leren. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.443 Geplaatst: 8 juni 2021 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2021 Een deel vd tegenstand. De meeste 800/900 nummers dus directe tegenstand vd competitie Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.443 Geplaatst: 8 juni 2021 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2021 Hier direct naast onze Lorenz in de brede kart staat Jack De Cock, kleinzoon van Luc de eigenaar van Deldiche Racing. Rijdt ook bij SFP Racing dus. En opa kwam es zien naar zijn nageslacht want hun koers was toch gecancelled [emoji4] 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.443 Geplaatst: 16 juni 2021 Auteur Delen Geplaatst: 16 juni 2021 Hopla... afgelopen weekend hebben we in Eindhoven doorgebracht. Round2 van het BMC kampioenschap (Rotax MicroMax). Trainingen en Qualif waren perfect verlopen. Lorenz strandt p4 op 16 deelnemers en is 2de rookie. Een mooie prestatie want hij heeft in tegenstelling tot de rest eigenlijk niet veel getraind op Eindhoven de laatste weken. Maar in de prefinale loopt het toch verkeerd. De start wordt na 500m geannuleerd en er moet een herstart gegeven worden. En een start annuleren, dat is een voorbode voor chaos bij die klein mannen. De eerste jongens houden in maar de rest heeft dat niet door en vlammen op mekaar. Resultaat: 3 kartjes staan in 't gras waaronder Lorenz. Gelukkig kunnen ze snel hun weg vervolgen en pikken hun positie terug in voor de herstart. Jammer genoeg kan hij geen standhouden en zakt weg naar p7. De kart ligt niet zoals het moet en de snelheid zit er ni echt in. Bovendien krijgt hij na afloop nog 13 sec penalty er bovenop wegens het te laat terug inpikken van positie. Reglement is reglement, maar wel heel zuur als je slachtoffer bent en er zelf niks kan aan doen. Traantjes vloeiden rijkelijk en we hadden veel oplapwerk In de uitslag eindigt hij zodus p10. Finale start hij vanop p10 en maakt meteen plaatsen goed. P6 is een lastige klant en kost best paar ronden om voorbij te gaan. Eens gepasseerd komt hij nog dichter op p5, p4 en p3 maar de afstand is te groot (of de tijd te kort). Het blijft bij p6, maar wel een mooie koers gereden. Net geen beker (p5 nog wel), maar wel een mooie medaille achteraf voor elk deelnemertje. Een mooi gebaar vd organisatie want voor zo een kind betekent dat alles. Over 2 weken zitten we op Spa met een IAME Benelux koers. Hopelijk wat meer geluk. 9 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.