Lotuzzz 17.064 Geplaatst: 10 februari 2016 Auteur Geplaatst: 10 februari 2016 @@Lotuzzz, gelieve uwe kleine geen 3 blikken Red Bull op te laten drinken voor hij meekomt naar de karting Hij was gewoon enthousiast! En heeft van jou niks te leren qua RB-gebruik Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 10 februari 2016 Geplaatst: 10 februari 2016 Holy moly wat was me dat allemaal Quote
Lotuzzz 17.064 Geplaatst: 11 februari 2016 Auteur Geplaatst: 11 februari 2016 Holy moly wat was me dat allemaal Die met z'n camera op z'n helm was z'n favo 1 Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 11 februari 2016 Geplaatst: 11 februari 2016 Leuk koerske. Had na de wissel wel een goed ding. Maar fuck de open..... Ploegmaat was niet in form. Ik reed verdorie de tweede tijd (56.9) in de open met die kart. Maar zat in een compleet verloren positie toen ik overnam. Wat was me dat..... Bijna seconde verschil met de ploegmaat Goed gereden mannen ! Knap van Fuel ook hoe hij met de druk omging om onze plaats te behouden Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 11 februari 2016 Geplaatst: 11 februari 2016 @@Lotuzzz stijlvolle mooie vrouw ! 1 Quote
Lotuzzz 17.064 Geplaatst: 11 februari 2016 Auteur Geplaatst: 11 februari 2016 @@Lotuzzz stijlvolle mooie vrouw ! @@Mich idem Quote
Lotuzzz 17.064 Geplaatst: 11 februari 2016 Auteur Geplaatst: 11 februari 2016 'k Ga er ne keer over denken als je niemand anders vindt. @ir_fuel In BSkarting dus? Ziet er wel een goeie uit, vergelijkbaar met Herselt qua bodem? Quote
Cash 140 Geplaatst: 11 februari 2016 Geplaatst: 11 februari 2016 Deftige race bij mij in de Open, ik had weer ne goede ploegmaat natuurlijk. In de race ben ik wat teruggevallen, maar het viel nog mee, p7 als resultaat. @@Mich is er met u iets gebeurd toen ik u bij het binnenrijden inhaalde? Ik hoorde iets achter mij dacht ik maar ik kon niets zien. De bedoeling was dat ik gewoon het circuit ging volgen. Maar ik was iets te laat begonnen met remmen, ik schoot rechtdoor, waarop ik maar besliste om de shortcut te nemen. 1 Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 11 februari 2016 Geplaatst: 11 februari 2016 Holy moly wat was me dat allemaal Vertel eens voor de leek ? Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 11 februari 2016 Geplaatst: 11 februari 2016 Een tekening moet ik er niet bij maken zeker? Ben met het schuim op de lippen de kart uitgestapt, godver. Zeer goed kartje maar mijn teammaat was precies niet in vorm. 4 rondjes na de wissel (op P14) reed ik al een seconde per ronde sneller...... uiteindelijk tweede tijd van de race gedraaid en toch maar P10. Is om zot van te komen, ook desastreus voor mijn eindklassement deze race (daar ik geen schrap resultaten heb). Het rijden op zich was leuk, de uitslag om van te wenen....... Laat de race 5 minuten langer zijn en ik eindig nog ergens rond P7. Maakte echt heel snel en veel goed op de meeste voorliggers. Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 11 februari 2016 Geplaatst: 11 februari 2016 @@Mich is er met u iets gebeurd toen ik u bij het binnenrijden inhaalde? Ik hoorde iets achter mij dacht ik maar ik kon niets zien. De bedoeling was dat ik gewoon het circuit ging volgen. Maar ik was iets te laat begonnen met remmen, ik schoot rechtdoor, waarop ik maar besliste om de shortcut te nemen. ni da ik mij herinner en zeker ni mee inzitten ... had in den Open een kartje met die f*cking verkeerde bandjes vooraan, enorm onderstuur... kon er echt ni mee overweg en kon me ni weren 1 Quote
Fille 798 Geplaatst: 11 februari 2016 Geplaatst: 11 februari 2016 Gisteren nog eens afgezakt naar FKI Was leuk! Zo'n wetrace ligt me wel, p3 in de kwalificatie samen met @@Lotuzzz. @@Jokke_vlo had P2 maar was aant klagen over zijn kartje, ie was er dan toch mee gestart, maar eenmaal in zijn nieuwe kart kon ik hem langs geen kanten meer volgen, ie had precies redbull gezopen Na een paar rondes crashte P1 dan op een dubbelganger en toen ben ik en Jokke hem kunnen passeren. Ik vond men tempo redelijk goed, kon uitbouwen op P3. Na 35 min dan het kartje aan @@Lotuzzz doorgegeven toen we op P2 reden, uiteindelijk na nog een knappe stint van Lotuzzz op P3 geeindigd. Niet slecht van de 17 teams. Iedereen reed gisteren van AM goed, Jokke, ir fuel, Mich, Lotuzzz. Leuk, binnenkort nog eens! Oh ja, die ribbeschermers voel je wel goed ! Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 11 februari 2016 Geplaatst: 11 februari 2016 @ir_fuel In BSkarting dus? Ziet er wel een goeie uit, vergelijkbaar met Herselt qua bodem? Ja zoiets idd. Minder vermoeiend dan FKI om te rijden ook. Quote
Lotuzzz 17.064 Geplaatst: 11 februari 2016 Auteur Geplaatst: 11 februari 2016 Ja zoiets idd. Minder vermoeiend dan FKI om te rijden ook. Heb FKI enkel nog maar in 't nat of met een langzaam kartje gedaan dus nog nooit echt vermoeiend geweest, Herselt vind ik veel erger. Anyways, je mag me opschrijven voor de 27e, is maar een uurtje van mij. Quote
Lotuzzz 17.064 Geplaatst: 12 februari 2016 Auteur Geplaatst: 12 februari 2016 @jokke_vlo Jij had geen 57s voorsprong toen je van rijder wisselde hoor... Puur op dat moment bekeken wel, maar doe daar ne keer de tijd voor een pitstop af, de rest van de kop was al gewisseld Chance dat jij gewoonlijk ne goeie race-ir hebt! 'k Vind het wisselsysteem wel top daar. Rustig pedaaltjes verstellen enzo. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 12 februari 2016 Geplaatst: 12 februari 2016 Fuel had 56.7 seconden voorsprong toen ik boven in de cafetaria kwam, dat lijkt me toch na een rijders wissel...... hij is gefinished met (dacht ik) ergens rond de 20 sec voorsprong. Lijkt me volledig te kloppen als je het tijdenblad zou bekijken. Maar speelt al gene rol op zich, twas plezant. Quote
Lotuzzz 17.064 Geplaatst: 12 februari 2016 Auteur Geplaatst: 12 februari 2016 Fuel had 56.7 seconden voorsprong toen ik boven in de cafetaria kwam, dat lijkt me toch na een rijders wissel...... hij is gefinished met (dacht ik) ergens rond de 20 sec voorsprong. Lijkt me volledig te kloppen als je het tijdenblad zou bekijken. Dan zou ik een seconde per ronde op hem gepakt moeten hebben want ben inderdaad rond de 20 van hem gefinisht. M'n tijdenblad ligt thuis maar dit klopt niet hoor Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 12 februari 2016 Geplaatst: 12 februari 2016 Gij zijt de expert tijdenblad, tzal wel just zijn dan. Dat tijdsverschil stond er wel degelijk als ik in de cafeteria kwam. Fuel heeft de eerste 10 rondjes veel tijd verloren op zoek naar het ritme, daarna lag jullie tempo in mekaars buurt. Tijdens de race kijk ik niet naar "voorsprong" zelfs maar af en toe naar de ronde tijd. Soit ik zag Fille voor mij rijden ipv achter dan weet je dat er een ruime voorsprong is. Ik heb ook nog enkele seconden straftijd opgelopen voor de kartwissel (is 10 sec normaal, maar doordat P1 op dat moment veel afstand nam en ze beginnen tellen zijn na P1 passeerde zullen er dat ongeveer 7 geweest zijn). Hoeveel per ronde was ik gemiddeld sneller ongeveer, dan valt dat snel uit te rekenen, maar gij als excel expert kunt dat waarschijnlijk gewoon optellen Opletten in het nat: je hebt snel verschillen van 1 sec gemiddeld ....... kijk maar naar het blad van de open hierboven..... Quote
Lotuzzz 17.064 Geplaatst: 12 februari 2016 Auteur Geplaatst: 12 februari 2016 Gij zijt de expert tijdenblad, tzal wel just zijn dan. Dat tijdsverschil stond er wel degelijk als ik in de cafeteria kwam. Fuel heeft de eerste 10 rondjes veel tijd verloren op zoek naar het ritme, daarna lag jullie tempo in mekaars buurt. Tijdens de race kijk ik niet naar "voorsprong" zelfs maar af en toe naar de ronde tijd. Soit ik zag Fille voor mij rijden ipv achter dan weet je dat er een ruime voorsprong is. Ik heb ook nog enkele seconden straftijd opgelopen voor de kartwissel (is 10 sec normaal, maar doordat P1 op dat moment veel afstand nam en ze beginnen tellen zijn na P1 passeerde zullen er dat ongeveer 7 geweest zijn). Hoeveel per ronde was ik gemiddeld sneller ongeveer, dan valt dat snel uit te rekenen, maar gij als excel expert kunt dat waarschijnlijk gewoon optellen Als je hem voor je zag rijden kan 57s uiteraard wel, op een rondje van 65. Als ik m'n blad bijhad stond dat al lang in excel, foto is welkom Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 12 februari 2016 Geplaatst: 12 februari 2016 Ik heb dat blad niet... alleen de open race waar ik zie dat het ook iets te lang duurt eer ik de kart gelezen had. Was wat moedeloos de kart in gekropen op een verloren P15 dus had er geen zin in tot ik P3 achter me zag (gezien onze enorme achterstand) en hem niet te snel wou laten passeren. Na een paar rondjes motivatie zag ik me er lichtjes van weglopen. Les geleerd: ook in verloren posities motivatie zoeken en de kart sneller leren lezen. Denk dat dat trouwens de kunst van het karten is. Uw niveau qua karten kan je pas meten uitgestrekt over minimum 10 races (gezien de kartverschillen, circuit kennis en andere "omgevingsfactoren") waarbij je kart aanvoelen en je rijstijl er aan passen heel belangrijke factoren zijn. Matts Breckpot kan dat als de beste, heb die op dat vlak al dingen zien doen..... ongelooflijk. Voorbeeld: ik rijd met hem een race in Eupen en hij heeft een rotkart met als gevolg een P11 in de quali, na 5 rondjes race rijdt hij top 2 tijden en na een half uur zit hij ook op P2....... De kart die ons team had (woensdag op FKI) , had 1 enorm sterk punt, dan moet je je lijnen en stijl aanpassen aan dat sterk punt, wil je "autogewijs" de ideale lijn, de rempunten etc..... te metrisch benaderen en je wil opleggen aan de kart ben je met een slechte kart altijd geschoren. Voor mij is dit ook een enorm verschil met simmen of autoracen, het voortdurend wisselen van totaal anders rijdende vehikels. Uiteindelijk is een koers winnen met een goede kart makkelijker dan P5 rijden met een slechte. Heb je het eerste deel van de open gezien? De eerste drie reden bij het binnenkomen TOTAAL andere lijnen, maar echt totaal andere omdat hun karts totaal andere gedragingen hadden. Dat zal je in een autorace niet vaak zien. Ook het herkennen van een "slechte" kart is soms moeilijk, je twijfelt aan jezelf, je weet niet wat er exact scheelt en durft niet te wisselen...... Enfin dit alles maakt het zeer boeiend, het enige spijtige is dat je van weinig mensen tips krijgt in de kartingwereld, het is echt ieder voor zich. Quote
Lotuzzz 17.064 Geplaatst: 12 februari 2016 Auteur Geplaatst: 12 februari 2016 Ik heb dat blad niet... alleen de open race waar ik zie dat het ook iets te lang duurt eer ik de kart gelezen had. Was wat moedeloos de kart in gekropen op een verloren P15 dus had er geen zin in tot ik P3 achter me zag (gezien onze enorme achterstand) en hem niet te snel wou laten passeren. Na een paar rondjes motivatie zag ik me er lichtjes van weglopen. Les geleerd: ook in verloren posities motivatie zoeken en de kart sneller leren lezen. Ik snap nog altijd niet dat je teammaat in de open je niet eerst liet rijden. Da's een win-win situatie he! Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 12 februari 2016 Geplaatst: 12 februari 2016 Ik snap het wel, maar goed dat scheelt easy 5 plaatsen in de eindstand in dit geval, ons kartje was er een voor top 5 mogelijk zelfs top 3. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 12 februari 2016 Geplaatst: 12 februari 2016 het enige spijtige is dat je van weinig mensen tips krijgt in de kartingwereld, het is echt ieder voor zich. +1 Quote
Lotuzzz 17.064 Geplaatst: 12 februari 2016 Auteur Geplaatst: 12 februari 2016 Ook het herkennen van een "slechte" kart is soms moeilijk, je twijfelt aan jezelf, je weet niet wat er exact scheelt en durft niet te wisselen...... Soms ook wat moeite mee, dat twijfelen aan mezelf - of is het de kart- en rijstijl aanpassen. Toen ik werd ingehaald in de strijd om P2 een beetje zijn lijnen en rempunten proberen te kopieren, maar dat werkte echt tegen me. Was gewoon een totaal andere kart. Daarna terug m'n eigen stijl aangenomen en dat was veel comfortabeler, en ik bleef binnen 3s van de P2. Heb hem zelfs nog een keer terug ingehaald buiten. Waarbij ik de faire houding van de tegenstander bewonder en apprecieer, echt tof. Op 't eind, toen ik in de gaten had dat podium zeker ging lukken, wat rustigeraan gedaan en tot m'n verrassing zelfs nog een halve seconde rapper gereden in m'n allerlaatste ronde. Toen had mijn stint pas echt mogen beginnen ('t Was wel aan 't drogen) Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.