Ga naar inhoud

In- of outdoorkarting afspreektopic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

en tot m'n verrassing zelfs nog een halve seconde rapper gereden in m'n allerlaatste ronde. Toen had mijn stint pas echt mogen beginnen :D ('t Was wel aan 't drogen)

Ik ook. Zal wel aan de piste gelegen hebben.

Geplaatst:

De piste kende idd enorm veel evolutie in tijden..... logisch ook. 

Geplaatst:

idem hier... heb het ook moeilijk om een kart in te schatten. Moet al ver een wrak onder de billen geschoven krijgen eer ik door heb dat het een slechte kart is. Denk altijd dat het aan mezelf ligt. Misschien moet ik es wat meer beginnen wisselen als het niet echt lukt. Zou er alleszinds van bijleren.

Geplaatst:

Valt te zien wat je doel is he Mich. Rijden voor positie, of rijden om te leren.

Ik heb een paar weken terug ook een rampkart gehad. Geoffrey fietste me daar voorbij met de vingers in de neus om hem dan nooit meer terug te zien, en ik ben normaal altijd een stuk sneller. Langs de andere kant is het mij toch uiteindelijk gelukt van een paar tijden te draaien die even snel waren als zijn snelste ronde. Je leert er wel iets van, maar je einduitslag is wel om zeep.

Als je kart echter compleet onbestuurbaar is is het wat anders natuurlijk, maar als er maar 1 zwak punt is kan je meestal wel een manier vinden om ermee om te gaan.

Geplaatst:

Klopt... ik moet mezelf forceren daartoe, want ik "leer" of "probeer" momenteel liever. Maar een slimmere ik zou es beter van kartje gaan wisselen.

Hangt vd situatie af zoals je idd zelf zegt.

Geplaatst:

Ik wissel enkel in extreme gevallen, zoals woensdag het geval. 

Geplaatst:

Ik wissel enkel in extreme gevallen, zoals woensdag het geval. 

Echt traag was dat spel niet nochtans. Maar wat moeilijk misschien?

Geplaatst:

Compleet onbestuurbaar.

Aan uw stuur draaien of niet, maakte geen verschil en als je ook maar naar de gas keek schoof hij ook nog eens achteraan weg. Je kon echter niet (zoals je zou verwachten) de achterkant gebruiken om gedraaid te raken wegen zo weinig grip dat de kart nog steeds niet "om de voorwielen" te draaien viel. Net 4 houten wielen. 

Niet om het een of ander maar met dat ding ging ik heel zeker wegzakken en mijn teamgenoot ook nog eens in moeilijkheden brengen. 

Stevige motor maar dat was het dan ook. Zoals gezegd wissel ik niet snel, heb eens uitgereden met een compleet doorgebroken achteras :D letterlijk. 

Geplaatst:

Gisteren clubrace in Eupen gereden. 

1 ding is bewezen: een matige piloot (op het niveau ginder)  kan een ok uitslag rijden met een goede kart icon_lol.gif icon_mrgreen.gif icon_e_geek.gif 
Q5-P7
Dat was dan in de normale richting in race1. Ik zat verdorie goed in het tempo maar werd tweemaal heel agressief aangereden met alle gevolgen van dien...... en zeker 3 seconden verlies. Spijtig een gemiste kans op een top 5. Anderzijds voor mijn "kunnen" heel tevreden dat ik die P7 in dit gezelschap (echt top, met 3 man van de ADAC academy en verder de reeds bekende locals, aangevuld met de Traxxis boys) kan scoren, dat was echt wel top ! 

De omgekeerde richting viel wat tegen, vond niet direct het tempo en zat nog eens vast achter een meisje in de qualif (Q15)....... die kart was nog beter dan in mijn eerste race verdommme toch. In de race in twee rondjes naar P12 maar daar zat ik dan na uitkomen van de pitstop vast achter P11 direct een gelukte aanval en binnen de kortste keren zat ik in P10 zijn "gat" tot mijn verbazing kreeg ik na twee rondjes toch oranje en heb ik dan de rest van de race vast gezeten achter P11. Nu zijn ze streng en ben ik zelf de pineut. icon_redface.gif 

Nog steeds kwaad op mezelf want dit was een kart om top 5 te rijden. Als je dan P12 op het bord zit staan ben je echt wel lastig op jezelf. 

Conclusie: goeie karts, matige piloot en mixed feelings icon_e_biggrin.gif

Volgende keer ga ik in de training me eens op sleeptouw laten nemen door een topper. Het moet sneller kunnen.

Geplaatst:

explikeer dat oranje ne keer tegoei... is dat iets typisch voor Eupen of is dat een code die je in nog ander kartings tegenkomt??

Eigenlijk wel weer puik gereden...zeker de eerste race!

Geplaatst:

explikeer dat oranje ne keer tegoei... is dat iets typisch voor Eupen of is dat een code die je in nog ander kartings tegenkomt??

Eigenlijk wel weer puik gereden...zeker de eerste race!

Vermoedelijk de laatste waarschuwing voor zwart.
Geplaatst:

Vermoedelijk de laatste waarschuwing voor zwart.

Denk het want oranje bestaat niet. Enkel zwart met een oranje bol (technisch probleem)

Geplaatst:

De oranje vlag word in de meeste vallen gebruikt voor een onsportief manoeuvre waar je een plek mee wint. Zodra je die vlag ziet moet je zo snel mogelijk die plaats terug afstaan, anders krijg je effectief zwart en een daarbijbehorende straf.

Ik ben gisteren ook voor de eerste keer in Eupen beland en voor de gelegenheid op 100kg meegereden. Helaas 2 slechtere kartjes gekregen en geen vuist kunnen maken voor top 3. Moet wel zeggen dat het daar een zeer prachtige accommodatie is! Jammer een beetje ver om er iedere week of om de 2 weken naartoe te rijden (222km enkel) Maar ze zien mij er zeker nog terug  :up:

Geplaatst:

Vandaag FKI.

Kort samengevat:

Droog!

Matige quali gereden

Redelijk goeie race qua tijden, maar niet qua "koers". Vond het een moeilijke baan om in te halen, heb de hele tijd op degene die net voor mij stond gejaagd maar nooit kunnen deftig proberen passeren. Paar rare stoten gezien met mannen die met 3 over mekaar aan het struikelen waren enzo.

Bij het (voor de 2e keer) dubbelen van iemand er een dik van gehad en tegen de poort beland met de zijkant --> ribben gekneusd. Begint weer zeer te doen :/

Achteraf op het tijdenblad gezien dat ik de 5e snelste ronde van de wedstrijd had, en dat degene die voor mij lag qua snelste ronde 0.6 trager was. Geraakte er alleen ni langs.

Ook 2 keer een tik langs achter gehad en uit de bocht geduwd om mij te passeren (2 keer uit het zicht van de marshalls). Ene keer een tik kunnen teruggeven en mijn plek terugpakken :D

Geplaatst:

Zoals ik zei reed je knap,zeer goede lijnen en potentieel een stuk sneller dan je voorligger(s).

Ik ga u eens wat adrenaline pillekes geven of ne koptelefoon met schlager muziek.

Je was zoveel sneller als je voorligger als je wou maar veel te braaf imo. Enige probleem vandaag .....grrrrrr

Zo een braaf ventje onze Fuel :)

Geplaatst:

De oranje vlag word in de meeste vallen gebruikt voor een onsportief manoeuvre waar je een plek mee wint. Zodra je die vlag ziet moet je zo snel mogelijk die plaats terug afstaan, anders krijg je effectief zwart en een daarbijbehorende straf.

Ik ben gisteren ook voor de eerste keer in Eupen beland en voor de gelegenheid op 100kg meegereden. Helaas 2 slechtere kartjes gekregen en geen vuist kunnen maken voor top 3. Moet wel zeggen dat het daar een zeer prachtige accommodatie is! Jammer een beetje ver om er iedere week of om de 2 weken naartoe te rijden (222km enkel) Maar ze zien mij er zeker nog terug :up:

Ik bevestig dat je shit karts had :)

Geplaatst:

Zoals ik zei reed je knap,zeer goede lijnen en potentieel een stuk sneller als je voorligger(s).

Ik ga u eens wat adrenaline pillekes geven of ne koptelefoon met schlager muziek.

Je was zoveel sneller als je voorligger als je wou maar veel te braaf imo. Enige probleem vandaag .....grrrrrr

Zo een braaf ventje onze Fuel :)

Zoals bij de am karting :)

Geplaatst:

Zoals bij de am karting :)

Toen wist ik ni da k achter de eerste reed. :D

Geplaatst:

Gisteren na ongeveer anderhalf jaar niet gereden te hebben nog eens naar JPR geweest voor een 1h race die ik organiseerde met een aantal vrienden.

We reden verplicht in teams van 2 personen, bedoeling was om telkens man/vrouw per team te hebben. Gezien er enkele teams man/man waren en mijn vriendin gestart is mocht ik na een 20tal minuten serieus gaan achtervolgen met een 2tal ronden achterstand op P1.

Tamelijk constant gereden en langzaam aan terug geklommen naar de eerste plaats en zelf nog een ronde voorsprong genomen. Mijn beste rondje was 45,4 en die van het team dat op P2 eindigde was 46,6... Tegenstand viel dus eigenlijk heel goed mee.  :P

Nog mensen die er onlangs gaan rijden zijn? Geen idee hoe mijn tijd is in vergelijking met de habitués... Ben er zeker van dat moesten er paar snelle mannen opgezeten hebben dat ik hier en daar wel nog een paar tiendes zou kunnen nemen.

Ik merk wel dat ik serieus wat ritme mis tov vroeger toen ik quasi wekelijks ging karten maar toch enorm van genoten om nog eens te kunnen rijden! 

Geplaatst:

45.4? 

Toen wij daar waren met AM reden die gasten van de karting zelf 49.xx dacht ik.

Moeilijk vergelijken dus. Ze hebben misschien eindelijk nieuw banden gestoken? :P

Geplaatst:

Wel, ik schrik toch ook van die 45 tijd :shock: Vorig jaar lag de richttijd rond de 50 zoals je zegt. Zaterdag ga ik daar nog eens gaan rijden, ik ben benieuwd.

Geplaatst:

Het circuit is aangepast, gewijzigd dus :)

Toevallig vroeg een van de Traxxis boys me dat vorige woensdag : Jokke wanneer komt ge nog eens er ligt een iets andere lay out.

Ondanks de enorme kartverschillen rijd ik er wel eens graag

Geplaatst:

Het circuit is aangepast, gewijzigd dus :)

Toevallig vroeg een van de Traxxis boys me dat vorige woensdag : Jokke wanneer komt ge nog eens er ligt een iets andere lay out.

Ondanks de enorme kartverschillen rijd ik er wel eens graag

Serieus pakje sneller dus :D Ben benieuwd wat er allemaal anders is. De twee vorige lay-outs waren zeer uitdagend door de relatief trage stukken er in.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid