Stevy Courteyn 30 Geplaatst: 22 februari 2016 Geplaatst: 22 februari 2016 Het circuit is aangepast, gewijzigd dus Toevallig vroeg een van de Traxxis boys me dat vorige woensdag : Jokke wanneer komt ge nog eens er ligt een iets andere lay out. Ondanks de enorme kartverschillen rijd ik er wel eens graag Inderdaad circuit zal volledig aangepast zijn! Wel leuk circuitje weer, tamelijk wat snelle stukken maar ook heel technisch in het midden voor de cafetaria. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 23 februari 2016 Geplaatst: 23 februari 2016 Eentje die @@Jokke_vlo graag gaat lezen. Vandaag EINDELIJK mijn lood geprepareerd voor de race van zaterdag. We moeten op 80kg rijden (en 2 uur op 90, maar dat is een ander verhaal), wat er bij mij op neer komt dat ik 7.5kg ballast mee moet pakken, en dan heb ik iets meer dan 1kg marge (toch op de weegschaal thuis, nu maar hopen dat die in de karting geen 2kg minder aangeeft ...). Dus dan maar eens gaan testen om te zien hoe ik dat best in de stoel zet enzo. Dus naar de lokale karting (BSK) getrokken en 3 stints van 15 minuten na mekaar geboekt. Eerste 2 stints met lood gereden, en de laatste stint het lood aan de kant gezwierd om het verschil te zien. 3 stints gereden met dezelfde kart trouwens, en telkens met een 6-tal mensen op de piste, dus alles bleef vrij constant. Conclusie: den eerste die nu nog komt beweren dat gewicht niks uit maakt verdient kletsen. Mijn beste rondetijd op 81kg: 38.528 Mijn beste rondetijd op 73.5kg: 38.085 Ik durf daar gerust 1-2 tienden bijtellen bij die laatste omwille van "beter in mijn ritme", maar als ik de rest van de rondes bekeek en zowat vergelijk met die van de laatste stint mogen we toch spreken over een verschil van 0.3 - 0.4 seconden op 7.5kg 5 Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 24 februari 2016 Geplaatst: 24 februari 2016 Naargelang de piste minimum 0.5 tot 0.8 per minuut en per 10kg is wat ik altijd zeg en zei..... En je eerste test wijst ook in die richting. Maar goed het zal nooit veranderen. "Uitvluchten" zeggen de lichtere jongens Quote
Lotuzzz 17.064 Geplaatst: 24 februari 2016 Auteur Geplaatst: 24 februari 2016 Eentje die @@Jokke_vlo graag gaat lezen. Vandaag EINDELIJK mijn lood geprepareerd voor de race van zaterdag. We moeten op 80kg rijden (en 2 uur op 90, maar dat is een ander verhaal), wat er bij mij op neer komt dat ik 7.5kg ballast mee moet pakken, en dan heb ik iets meer dan 1kg marge (toch op de weegschaal thuis, nu maar hopen dat die in de karting geen 2kg minder aangeeft ...). Dus dan maar eens gaan testen om te zien hoe ik dat best in de stoel zet enzo. Dus naar de lokale karting (BSK) getrokken en 3 stints van 15 minuten na mekaar geboekt. Eerste 2 stints met lood gereden, en de laatste stint het lood aan de kant gezwierd om het verschil te zien. 3 stints gereden met dezelfde kart trouwens, en telkens met een 6-tal mensen op de piste, dus alles bleef vrij constant. Conclusie: den eerste die nu nog komt beweren dat gewicht niks uit maakt verdient kletsen. Mijn beste rondetijd op 81kg: 38.528 Mijn beste rondetijd op 73.5kg: 38.085 Ik durf daar gerust 1-2 tienden bijtellen bij die laatste omwille van "beter in mijn ritme", maar als ik de rest van de rondes bekeek en zowat vergelijk met die van de laatste stint mogen we toch spreken over een verschil van 0.3 - 0.4 seconden op 7.5kg Ik rij op 81 kg he zaterdag Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 24 februari 2016 Geplaatst: 24 februari 2016 Ik rij op 81 kg he zaterdag Uw echte naam is Jommeke? Quote
Lotuzzz 17.064 Geplaatst: 24 februari 2016 Auteur Geplaatst: 24 februari 2016 Uw echte naam is Jommeke? 'k Volg niet Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 24 februari 2016 Geplaatst: 24 februari 2016 'k Volg niet Dat zal door die 81kg komen Quote
Lotuzzz 17.064 Geplaatst: 24 februari 2016 Auteur Geplaatst: 24 februari 2016 Dat zal door die 81kg komen Die had ik niet zien komen nee Quote
Cash 140 Geplaatst: 25 februari 2016 Geplaatst: 25 februari 2016 De deelnamelijst van de 6 u FKI zaterdag: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1VACK3OWUYC_oL6hWlxu68unbyBJYvsEs9uuys0FYnJs/edit?pref=2&pli=1#gid=0 1 Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 25 februari 2016 Geplaatst: 25 februari 2016 Voor al die Traxxis teams in de prono, dat is iets boven onze team zijn waarde imo..... maar goed weg aan ons best doen zeker ? Heel motiverend om bij de opmerkingen te zien staan 40+ miljaar we worden dus oud Cema racing voor FSA racing mocht ik Mich of Fuel zijn, mijn motivatiepeil zou stijgen naar 200% 1 Quote
Cash 140 Geplaatst: 25 februari 2016 Geplaatst: 25 februari 2016 Cema racing voor FSA racing mocht ik Mich of Fuel zijn, mijn motivatiepeil zou stijgen naar 200% Dat is het enige team uit groep C (FSA) wat ik goed kan inschatten. En ik denk dat de 2 teams elkaar evenwaardig zijn. Kan leuk worden ! Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 25 februari 2016 Geplaatst: 25 februari 2016 Ik schat CEMA effectief iets hoger in, zeker omdat jij nu op 90kg gaat rijden, dat gaat het verschil maken. Gino is ook wel iets sneller dan Mich en Fuel. Maar kom ze moeten maar 200% gemotiveerd zijn die mannen Quote
Monterey Jack 6.501 Geplaatst: 27 februari 2016 Geplaatst: 27 februari 2016 Zo, daarjuist eens naar JPR afgezakt. Net een nieuw systeem in dienst en het was wat chaos, maar voor de toeschouwers is het een pak verbeterd. Nieuwe piste ook, grotendeels gelijk aan de vorige, maar door 1 trage bocht weg te halen en een paar lichte tweaks toch een 5 tal seconden sneller. 1e stint een goede kart en 46 gereden. Kan zeker beter. 2e stint jammer genoeg met 15 op de baan, waarvan een 10 tal uit een groep voor een vrijgezellen. Wat een frustrerend gedoe. Mijn 2e ronde was de snelste en dat was 48. Niet uit de weg gaan, rammen, traag rijden, absurde lijnen volgen, het was verschrikkelijk. Nadat ze mij een 2e keer vol in de flank ramden toen ik een haarspeld nam heb ik op het punt gestaan om gewoon te stoppen. Leuk was het niet meer. Uiteindelijk iemand ook de kant in gedwongen omdat ik zijn idioot gedrag beu was. Was sneller, ik haal die in, die schiet erna keihard binnen door en tikt mij opzij. Ik had erna de ideale lijn en ben die gewoon gevolgd, ookal zat die net aan mijn achterwielen. De andere vertikte het om te remmen en is de lucht in gegaan. Gelukkig hadden de mannen op de baan het ook door, die stonden er op te kijken. Ik mocht door en de andere kreeg een vermaning. Maar goed, zoals die laatste stint hoeft het voor mij niet Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 28 februari 2016 Geplaatst: 28 februari 2016 Gisteren 6 uur nightrace met 2 man. Een beeld zegt meer dan duizend woorden... 1 Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 28 februari 2016 Geplaatst: 28 februari 2016 Zo, daarjuist eens naar JPR afgezakt. Net een nieuw systeem in dienst en het was wat chaos, maar voor de toeschouwers is het een pak verbeterd. Nieuwe piste ook, grotendeels gelijk aan de vorige, maar door 1 trage bocht weg te halen en een paar lichte tweaks toch een 5 tal seconden sneller. 1e stint een goede kart en 46 gereden. Kan zeker beter. 2e stint jammer genoeg met 15 op de baan, waarvan een 10 tal uit een groep voor een vrijgezellen. Wat een frustrerend gedoe. Mijn 2e ronde was de snelste en dat was 48. Niet uit de weg gaan, rammen, traag rijden, absurde lijnen volgen, het was verschrikkelijk. Nadat ze mij een 2e keer vol in de flank ramden toen ik een haarspeld nam heb ik op het punt gestaan om gewoon te stoppen. Leuk was het niet meer. Uiteindelijk iemand ook de kant in gedwongen omdat ik zijn idioot gedrag beu was. Was sneller, ik haal die in, die schiet erna keihard binnen door en tikt mij opzij. Ik had erna de ideale lijn en ben die gewoon gevolgd, ookal zat die net aan mijn achterwielen. De andere vertikte het om te remmen en is de lucht in gegaan. Gelukkig hadden de mannen op de baan het ook door, die stonden er op te kijken. Ik mocht door en de andere kreeg een vermaning. Maar goed, zoals die laatste stint hoeft het voor mij niet Ach, ik zat daar vroeger ook op te vloeken. Na een tijdje leer je daar mee omgaan, en op de juiste manier anticiperen en als ze echt van slechte wil zijn duwen. Die nemen dat duwen toch niet slecht op want die denken gewoon dat dat erbij hoort. Kan u wel een ribbeschermer aanraden in dat soort situaties Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 28 februari 2016 Geplaatst: 28 februari 2016 Als het goed is mag het gezegd worden, als het slecht is ook. Gisteren dus 2 races op het programma. Een endurance van 20 min quali + 90 minuten race in BSK, en de 6h van FKI. BSK reed ik samen met @@Lotuzzz. Hem eerst 10 minuten laten rijden om de piste te leren en ik pakte dan over om een tijd te zetten. Resultaat: P2 op 0.1 van P1. Had ik niet verwacht want in de top 5 reed toch wel wat serieus karting volk rond. Eens de race gestart was dat niet houdbaar (dat wist ik eigenlijk op voorhand), 2 plaatsen verloren en zat na een paar rondes op P4 waar ik gebleven ben en de kart heb binnengebracht. Lotuzzz heeft overgepakt en is gezakt naar P5 wat dan ook onze einduitslag was. Het blijft een kermiskoers met mensen van allerlei pluimage (niet in het minste dat meisje dat nog nooit gekart had ... holy moly ...), maar met toch wel een ok niveau vanvoor. Dan de 6h van FKI. Dat was andere koek. Samen met de Mich en Mathias (zit niet op AM) gingen we elk 2 uur rijden. Mich en ik elk een uur op 90kg, en de rest op 80kg. Het was een kurkdroge koers en redelijk fris. Wat was me dat! Mich deed de quali en zette ons van de 30 teams op een 27e plaats. Uiteindelijk zijn we een beetje gestegen en een beetje gezakt, maar we zijn over de finish gekomen op P27. Laten we zeggen dat het voor mij aanvoelde als voetballen bij een ploeg in 1e provinciale, en daarmee "per ongeluk" een match moeten gaan spelen in de Champions League. Allo kroket Onze velomaker heeft dat natuurlijk weer schitterend gedaan en heeft toch wel bewezen dat hij gene subtopper meer is in de karting. Als je daar bij de 1e 10 teams eindigt, hoedje af! Daar rijdt dus alles rond wat op Europees en wereldniveau competities wint. Bon, den deze gaat dus nog wa spek eten ... t zal nodig zijn 4 Quote
Monterey Jack 6.501 Geplaatst: 28 februari 2016 Geplaatst: 28 februari 2016 Ach, ik zat daar vroeger ook op te vloeken. Na een tijdje leer je daar mee omgaan, en op de juiste manier anticiperen en als ze echt van slechte wil zijn duwen. Die nemen dat duwen toch niet slecht op want die denken gewoon dat dat erbij hoort. Kan u wel een ribbeschermer aanraden in dat soort situaties Heb veel geluk gehad, een paar keer serieus de kant in gegaan maar eigenlijk niet meer last dan anders. Duwen heb ik naar het einde toe ook gedaan, maar echt tijden rijden zat er niet meer in Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 28 februari 2016 Geplaatst: 28 februari 2016 Het gevaar zijn van die switchbacks. Jij pakt ze in de eerste binnenkant en de volgende bocht zitten zij aan de binnenkant en remmen ze zoals gewoonlijk veel te laat. Als je dan je propere lijn pakt, wijd gaat na de eerste om de 2e breed in te sturen knallen ze vol op je flank. Altijd compleet binnenkant de 2e pakken dus. Worst case krijg je dan effe een duw op je achterbumper maar sta je tenminste niet rond. Quote
Monterey Jack 6.501 Geplaatst: 28 februari 2016 Geplaatst: 28 februari 2016 Het gevaar zijn van die switchbacks. Jij pakt ze in de eerste binnenkant en de volgende bocht zitten zij aan de binnenkant en remmen ze zoals gewoonlijk veel te laat. Als je dan je propere lijn pakt, wijd gaat na de eerste om de 2e breed in te sturen knallen ze vol op je flank. Altijd compleet binnenkant de 2e pakken dus. Worst case krijg je dan effe een duw op je achterbumper maar sta je tenminste niet rond. Die fout maakte ik dus in het begin, omdat ik dacht dat ze wel zouden doorhebben dat ik sneller was. Zo ben ik er dus een keer uit geflikkerd, tik gekregen en frontaal de muur in want ik had de controle niet snel genoeg terug. Nog een 2e keer eigenlijk hetzelfde gehad, achter 2 vechtende trage aan het rijden, ik neem met opzet een wijde lijn om er sneller uit te komen en om er zo voor te zorgen dat ik het minste hinder ondervind van die voor mij, komt die achter mij die ik net voorbij was vol gas en veel te snel weer naar de binnenkant. Op die momenten ben je weer kansloos Moet ik onthouden voor de volgende keer, dat ik zo geen gaten mag laten met tragere achter mij. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 28 februari 2016 Geplaatst: 28 februari 2016 Idd. altijd binnenkant houden met die prutsers. Is een veel tragere lijn maar technisch ben je meestal zoveel beter dat je dan nog sneller bent. 1 Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 28 februari 2016 Geplaatst: 28 februari 2016 Idd. altijd binnenkant houden met die prutsers. Zo denigrerend ! Quote
Lotuzzz 17.064 Geplaatst: 2 maart 2016 Auteur Geplaatst: 2 maart 2016 Nieuwe layout eens testen straks. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 2 maart 2016 Geplaatst: 2 maart 2016 1/3 zelfs meer is een stuk full gas...... Daar zie je ook waarom ik het echt circuit voor lichtgewichten vind. Hier wordt je zo keihard gestraft voor de extra balast .... Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 2 maart 2016 Geplaatst: 2 maart 2016 Lotuzzz is nochtans geen lichtgewicht Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 2 maart 2016 Geplaatst: 2 maart 2016 Soit, ze geven verschrikkelijk slecht weer voor vandaag. Ideaal om bij FKI te gaan zwemmen dus. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.