Ga naar inhoud

In- of outdoorkarting afspreektopic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Was leuk karten met @@Lotuzzz gisteren en nog paar vrienden.

Circuit is snel, maar toch ook wel technisch

Vanalle rijlijnen mogelijk voor paar bochten en het lijkt allemaal wa sneller te gaan als de andere rijlijn.

Maar moeilijk uw beste rijlijn te kiezen als de laptimers opt stuur niet werken..

Snelste tijd van me was een 34.8, lotuzzz ook zoiets dacht k?

Valt niet te vergelijken natuurlijk, maar laatst reed ik daar 35.3. Vorige keer met jullie was er volgens mij toch een groter of gelijkaardig verschil.

Wat ik raar vind is dat het circuit sneller lijkt, maar toch trager is qua tijden.

Geplaatst:

Was dat enkel gisteren dat die laptimers niet werken? Of zijn ze gewoon uitgeschakeld?

Geplaatst:

Was dat enkel gisteren dat die laptimers niet werken? Of zijn ze gewoon uitgeschakeld?

2 weken geleden werkten ze ook niet, dus waarschijnlijk uitgeschakeld.
  • 4 weken later...
Geplaatst:

Vorige week eens 2 heatjes gaan rijden in die nieuwe karting hier in Gent, aan Dok Noord.

De karting noemt EKart dus zoals je kan vermoeden wordt er met elektrische karts gereden. Best wel wat aanpassen tov gewone karts. Ik had er ooit al eens mee gereden, maar was op die icekarting in Rucphen dus niet echt vergelijkbaar.

Bijkomend is de karting op de tweede verdieping van het shoppingcenter wat het toch wat speciaal maakt.

Leuke cafetaria waar je lekkere spaghetti kan eten en rustig iets kan drinken.

Na de korte briefing dan het circuit en vooral de karts eens uittesten.

Zoals verwacht is het dus wennen aan die elektrische karts, je hebt direct al het koppel waardoor het inhalen moeilijker wordt naar mijn gevoel want ook al ben je een pak sneller het is moeilijker om na het uitremmen de inhaalactie volledig uit te voeren.

Er zat naar mijn gevoel (nog) niet echt verval op de prestaties naarmate de heat vorderde.

Het circuit zelf is niet zo heel moeilijk, een lang snel stuk met enkele bochten die volgas te nemen zijn en dan een iets technischer stukje. Ook niet heel lang, rondjes van rond de 30 seconden. Wel heel veel grip, blijkbaar een speciaal soort asfalt gebruikt.

Mijn snelste tijd in mijn 2e heat gereden: 30,2. Maar daar moet wel nog wat afkunnen na wat training.

Al bij al blijf ik "gewone" karts toch leuker vinden om mee te rijden maar ik ga zeker nog terugkomen naar Ekart, al is het maar omdat het op 5km van mijn huis is.

Geplaatst:

Ik ga daar dit weekend of volgende week ook eens langsgaan.

Geplaatst:

Ik hoor precies een hoop goede dingen over die karting. Tijd voor een AM meet? Ik dacht dat @@dragonfly daar contacten had. Regel et :D

Geplaatst:

Moet er ook eens naartoe. Maar zal niet voor deze maand zijn. Aanrader volgend weekend in Brugge : street karting met kart-events.be

Geplaatst:

Btw : Waky gisteren aan het werk gezien en bevestigd wat ik al vermoedde : talent ! Miljaar

Geplaatst:

Ik hoor precies een hoop goede dingen over die karting. Tijd voor een AM meet? Ik dacht dat @@dragonfly daar contacten had. Regel et :D

I'm in :D

Geplaatst:

:ninja: ga ik doen maar wilde ze ff laten bekomen na de rush om open te gaan. Zal volgende week eens iets voorstellen. Stevy heeft het meeste al gezegd maar mijn verslag.

inderdaad zeer mooie indoorkarting. Leuke bar waar ze spaghetti's verkopen van Bavet Gent. En op de 4 TV's die er hangen kan je ook leuke autosportbeelden bekijken.

Circuit zelf is mooi geschilderd en je hoort niets dus is wel even wennen. Er ligt daar trouwens geen asfalt ;) maar idd zeer veel grip vooraan (dit is express gedaan) wat het ook wel zwaar maakt. Na 6 minuten kreeg ik toch wat last in mijn onderarmen maar ik ben het dan ook niet meer gewoon.

Karts zelf dan. het vermogen kunnen ze vanop afstand bedienen in 4 standen. Je vertrekt in stand 1 wat zeer traag is, dan 2 en rijden is op 3. Voelde voor mij veel te traag aan maar ging dan naar stand 4 wat toch wel al goed vooruit gaat. Viel beter mee dan verwacht voor een elektrische kart. Inhalen is daar niet simpel (zonder te duwen) maar er komt nog een power-knop waarmee je per heat 2x extra vermogen zal hebben.

Het is wennen omdat je geen geluid hebt en de kart valt dus ook minder snel dood. Maar leuke ervaring en super van de eigenaars om zoiets in Gent op poten te zetten! Er waren daar toen ook 2 meisjes aan het rijden die voor de 2de keer terugkwamen dus het concept spreekt de mensen zeker aan.

Er zijn ook 6 kinderkarts aangekocht. op die manier kunnen er kinderevents of opleidingen georganiseerd worden.

En voor de bedrijven onder ons, er is ook een meetingroom dus na de vergadering kan je samen een rondje karten :D

Website: http://www.ekart.be (niet door mij gemaakt)

Geplaatst:

Vanaf welke leeftijd of lengte zijn die kinderkarts? Staat nergens vermeld zo op 't eerste zicht.

Geplaatst:

Vanaf welke leeftijd of lengte zijn die kinderkarts? Staat nergens vermeld zo op 't eerste zicht.

- Kids mogen karten vanaf 6 jaar en 1m20 groot.

- Kids races zijn enkel mogelijk op woensdagnamiddag en zaterdag- en zondagvoormiddag.
(Kidsparties kunnen wél elke dag doorgaan, mits reservatie)
- Kidskarts rijden altijd apart.
(Kids met een racelicentie* mogen wél meerijden met de volwassenen)

*Als de kids genoeg ervaring hebben, krijgen ze een eKart racelicentie.
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Scusi, dat was wel heel slecht gekeken :D

Geplaatst:

I'm in :D

Idem!

Geplaatst:

'k Wil ook wel eens een spaghetti'tje gaan eten daar.

Geplaatst:

Zou inderdaad wel handig zijn om een idee te hebben van het aantal personen. Wie kan er zich vrijmaken om op een avond eens te gaan? Dinsdagavond dan zodat de FKI boys ook meekunnen?

- dragonfly

- lotuzz

- Stevy

- Monterey Jack

Geplaatst:

Doe dat eens volgende week dan moet ik voor m'n eigen eten zorgen :D

Geplaatst:

Zou inderdaad wel handig zijn om een idee te hebben van het aantal personen. Wie kan er zich vrijmaken om op een avond eens te gaan? Dinsdagavond dan zodat de FKI boys ook meekunnen?

- @@dragonfly .

- @@Lotuzzz

- @

- @@Monterey Jack

- @Polygoon .

Geplaatst:

Doe dat eens volgende week dan moet ik voor m'n eigen eten zorgen :D

Zal te kortbij zijn maar je kan al eens gaan oefenen hé :P

Geplaatst:

Ik volgende week nog eens naar FKI afzakken denk ik. Als er volk zin heeft om mee te gaan... @@Lotuzzz @@Fille @@Polygoon @...

Dat is voor mij enkel praktisch als er nog iemand tot in Antwerpen moet. Mijn wagen staat daar maar werk momenteel in BXL.

En ik rij daar iedereen in de weg :lol:

Geplaatst:

- dragonfly

- lotuzz

- Stevy

- Monterey Jack

Voor mij moet elke avond wel lukken, is op een kwartiertje van hier :)

Geplaatst:

Hangt af van de datum hier (kids or no kids in da house)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid