msxx 7.823 Geplaatst: 11 december 2013 Geplaatst: 11 december 2013 Oei oei ik val uit den toon met mijn helm van 299 euro, met klaar vizier Ingebouwd zonnevizier zou ik toch overwegen, maar lastig te vinden in combinatie met Hans aansluitingen vrees ik :-) Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 11 december 2013 Geplaatst: 11 december 2013 Ik ga gaan denk ik, ambitie : niet laatste eindigen, die ambitie mag je ook letterlijk nemen. Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 11 december 2013 Geplaatst: 11 december 2013 Ingebouwd zonnevizier zou ik toch overwegen, maar lastig te vinden in combinatie met Hans aansluitingen vrees ik :-) Dat zit op die motohelm idd op Mijne koershelm is met spiegelvizier etc.... daar heb ik geen klaar vizier nodig hé, vizier staat normaal open, schijnt de zon klap ik het half of helemaal naar beneden. Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 11 december 2013 Geplaatst: 11 december 2013 Dat zit op die motohelm idd op Mijne koershelm is met spiegelvizier etc.... daar heb ik geen klaar vizier nodig hé, vizier staat normaal open, schijnt de zon klap ik het half of helemaal naar beneden. Klaar vizier is buiten nutteloos, in de regen of bij valavond rijd ik met een oranje. Niet te schatten hoeveel "meer" je daarmee ziet Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 11 december 2013 Geplaatst: 11 december 2013 Een racepak hebben en dat expres niet dragen Verwachtingspatronen. Hoe belachelijk het ook klinkt, als je volledig in "battle suit" gaat straal je uit dat je ook kan "deliveren". Als het dan is om op 10 seconden van de voorlaatste te stranden … allez ja Dat is zoals op circuit aankomen met een volledige Stand 21 uitrusting en een racekar van 150K euro in de gesloten remorque, om dan ingehaald te worden door een of andere "pauper" in zijn t shirt die rijdt met een m3 van 15 jaar oud. 2 Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 11 december 2013 Geplaatst: 11 december 2013 Qua karting ben ik een amateurke pur sang hé, stel daar niks in voor, maar ik vind het leuk te leren. Nu ik de laatste weken wat meer in die grasmaaiers gezeten heb, valt me op dat binnenkart gevaarlijk is om dingen af te leren. Het is toch wel anders. Rijlijnen zijn in sommige bochten volledig afhankelijk van de beschikbare grip op de piste, opvallend weinig gebruik van rem, enfin toch wel serieus verschillend. Buitenkart lijkt me toch meer richting auto te gaan dan indoorkart. Trouwens ook straf om te horen (dat beweren ze toch bij inkart) dat zelfs in karting een goede buitenkarter daarom nog geen goed indoorkarters is en omgekeerd.......interessant om dat allemaal te horen en te weten, zelfs als prutserke. Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 11 december 2013 Geplaatst: 11 december 2013 Trouwens ook straf om te horen (dat beweren ze toch bij inkart) dat zelfs in karting een goede buitenkarter daarom nog geen goed indoorkarters is en omgekeerd.......interessant om dat allemaal te horen en te weten, zelfs als prutserke. Dat is al langer geweten, verschil in rijstijl is gewoon te groot Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 11 december 2013 Geplaatst: 11 december 2013 Verwachtingspatronen. Hoe belachelijk het ook klinkt, als je volledig in "battle suit" gaat straal je uit dat je ook kan "deliveren". Als het dan is om op 10 seconden van de voorlaatste te stranden … allez ja Dat is zoals op circuit aankomen met een volledige Stand 21 uitrusting en een racekar van 150K euro in de gesloten remorque, om dan ingehaald te worden door een of andere "pauper" in zijn t shirt die rijdt met een m3 van 15 jaar oud. Curbstone tracldays waar is den tijd, met een t shirt, korte broek en den airco op achter de koersauto's en racepakjes jagen. Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 11 december 2013 Auteur Geplaatst: 11 december 2013 Trouwens ook straf om te horen (dat beweren ze toch bij inkart) dat zelfs in karting een goede buitenkarter daarom nog geen goed indoorkarters is en omgekeerd.......interessant om dat allemaal te horen en te weten, zelfs als prutserke. Is toch ook gigantisch verschillend... Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 11 december 2013 Geplaatst: 11 december 2013 Ja lap hier wordt het ook weer opbouwen ze hebben me bij ene gestoken van 95kg en we starten op P15 van 16 de volle 2 sec van den eerste (op toerkes van 60). En ipv mij de qualif te laten rijden (ken buitencircuit niet) mag ik de tweede stint doen. Ook welkom in de club 1 Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 11 december 2013 Geplaatst: 11 december 2013 Dan heb je nog tijd zat voor een selfie! Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 11 december 2013 Geplaatst: 11 december 2013 Lol laatste met VIJFTIEN seconden achterstand op de voorlaatste Hahahahaha dat wordt leuk vertrekken De laatste plaats is al binnen. Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 11 december 2013 Geplaatst: 11 december 2013 Als het slecht is mag het ook gezegd worden, der totalen, maar dan ook totalen afgang bij de experts. Mijnen "teammaat" heeft onze kar eerst in de vernieling gereden en dan mocht ik als rookie met een reservekart de piste op, buiten naast de rijlijnen rijm dus superglad, geen circuit kennis en gaan met die banane. Los 1.5 tot 2 sec trager dan de "zwakkeren" voor mij en easy vol 3 sec op den eerste. Qua down to earth kan dat tellen Quote
msxx 7.823 Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 Als het slecht is mag het ook gezegd worden, der totalen, maar dan ook totalen afgang bij de experts. Mijnen "teammaat" heeft onze kar eerst in de vernieling gereden en dan mocht ik als rookie met een reservekart de piste op, buiten naast de rijlijnen rijm dus superglad, geen circuit kennis en gaan met die banane. Los 1.5 tot 2 sec trager dan de "zwakkeren" voor mij en easy vol 3 sec op den eerste. Qua down to earth kan dat tellen Herkenbaar hoor. Zo heb ik eens meegedaan met een recreanten competitie. Op de banen welke ik kende kon ik wel meekomen (5-9e plaats op 30 deelnemers) maar op de banen die ik niet kende bungelde ik achteraan. Als je meedoet met competities dan doe je mee met mannen die twee tot drie keer per week karten, elk circuit waar geraced wordt kennen als hun broekzak, etc. Dat is heel rewarding en goed voor de leercurve, maar dat werkt alleen als je zelf al een basis gelegd hebt :-) Quote
whispy 158 Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 Op FKI ligt de buitenpiste er in principe elke week anders bij, hé. Maar ik moet nu eerlijk bekennen dat ik daar ook hoegenaamd niet mee kan op die wedstrijden op woensdagavond. Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 Ja en dan staken ze me nog bij de expert klasse ook man dat was echt demoraliserend ongelooflijk. Echter ik heb dat wel nodig om beter te worden, ik ga niet afgeven. 2 sec per ronde achter de andere traagste rijders is toch gigantisch ..... Nu goed die gasten rijden daar elke woensdag, ik moet de volgende drie wedstrijden al sowieso missen. Op een koude kart uw stint beginnen is geen geschenk en dan nog met een piste die superglad was (rijm) Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 Ja en dan staken ze me nog bij de expert klasse ook man dat was echt demoraliserend ongelooflijk. Echter ik heb dat wel nodig om beter te worden, ik ga niet afgeven. 2 sec per ronde achter de andere traagste rijders is toch gigantisch ..... Nu goed die gasten rijden daar elke woensdag, ik moet de volgende drie wedstrijden al sowieso missen. Op een koude kart uw stint beginnen is geen geschenk en dan nog met een piste die superglad was (rijm) En hoe lang was je stint dan? 2sec is wel heel veel maar op koude kart en eerste ronden is dat wel normaal hoor. Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 35 minuten dus daar ligt het niet aan Bleek ook dat de organisator ook de organisator van het BGDC was en de helft me dan nog kende van naam en toenaam. Het zou makkelijk zijn om te zeggen dat dat was omdat ik met een koude kart middenin de race moest inkomen maar dat is (denk ik) bullshit. Nooit in het ritme geraakt en om sneller door te laten regelmatig van de rijlijn moeten afgaan en dat was garanti miserie, puur ijs en dus ofwel stilstaan ofwel de banden in.........op dat ijs is het trouwen zoeken, op het einde won ik een kleine seconde door op sommige plaatsen vroeger in te sturen en andere goed laat, naargelang waar er veel ijs lag. Soit was een catastrofe, benieuwd of het volgende keer weer zo een afgang gaat worden (ws wel) Quote
msxx 7.823 Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 35 minuten dus daar ligt het niet aan Bleek ook dat de organisator ook de organisator van het BGDC was en de helft me dan nog kende van naam en toenaam. Het zou makkelijk zijn om te zeggen dat dat was omdat ik met een koude kart middenin de race moest inkomen maar dat is (denk ik) bullshit. Nooit in het ritme geraakt en om sneller door te laten regelmatig van de rijlijn moeten afgaan en dat was garanti miserie, puur ijs en dus ofwel stilstaan ofwel de banden in.........op dat ijs is het trouwen zoeken, op het einde won ik een kleine seconde door op sommige plaatsen vroeger in te sturen en andere goed laat, naargelang waar er veel ijs lag. Soit was een catastrofe, benieuwd of het volgende keer weer zo een afgang gaat worden (ws wel) Wanneer ga je? Is er een kans dat je dat meer dan een paar uur op voorhand post? Gedeeld lijden is toch net iets minder erg vermoed ik Quote
Daann 4.436 Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 Ik snap eigenlijk niet goed waarom jij je precies zo "schaamt" voor jouw kartprestaties. Het is toch algemeen geweten dat circuitrijden en karten twee heel verschillende dingen zijn, en bovendien moet iedereen leren hé. Ik denk niet dat iemand het hier beter zou doen in die expert klasse Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 Ik snap eigenlijk niet goed waarom jij je precies zo "schaamt" voor jouw kartprestaties. Het is toch algemeen geweten dat circuitrijden en karten twee heel verschillende dingen zijn, en bovendien moet iedereen leren hé. Ik denk niet dat iemand het hier beter zou doen in die expert klasse Klopt volledig maar ik versta al niet waarom Jokke zoveel indoor rijdt. Dan kan hij beter een 2-takt kopen en buiten gaan rijden, zal hij meer mee leren voor z'n racing dan met die indoorkarts Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 2 tot 3 seconden is wel enorm he Daann...... zeker als het dik 1.5 is op den tweede traagste...... het erge is dat ze me bij de indoorkarting me op dat niveau hadden gezet, daar draai ik wel ok tijden voor mijn gewicht..... nu goed je weet nooit dat die koude reservekart er iets mee te maken heeft. Nog eens proberen hé . Ik kon ook weinig leren want als er voorbijkwamen waren het bijna altijd kleine treintjes en was aanpikken van op dat ijs onmogelijk (tijd eer je terug op de lijn zit en je banden zuiver zijn). Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 16 december 2013 Geplaatst: 16 december 2013 Ik "peis" dat ik straks maar eens tot Machelen ga voor 2 stintjes na het vorige debacle. Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 16 december 2013 Geplaatst: 16 december 2013 Ik "peis" dat ik straks maar eens tot Machelen ga voor 2 stintjes na het vorige debacle. Nu gaat er geen ijs liggen hé, ik ben gisteren nog eens naar Genk geweest. 't was slippery Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 16 december 2013 Geplaatst: 16 december 2013 Indoor alleen nu..... dus geen van die problemen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.