Ga naar inhoud

In- of outdoorkarting afspreektopic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zit in Zottegem op Resto anders zou ik verdomme komen rib of ni

Geplaatst:

Toch niet in De Kleine Prins hè Jokke?

Geplaatst:

Nee dat Thai restaurant, geen slecht trouwens.

Geplaatst:

Er was veel volk dus uiteindelijk maar 1 heat gereden. Twas gladder dan ik mij herinnerde :)

Ik moet wel nog eens terug om 5tienden te verbeteren.

Geplaatst:

Indoorkarting is toch niet eenvoudig zenne. Ik krijg het maar niet onder de knie.

Elke piste vraagt om een andere rijstijl of trukendoos soms heb je de indruk achteruit ipv vooruit te gaan.

Maandag ga ik nog eens naar Machelen en kijken of er nu na 3 wedstrijdjes vooruitgang of achteruitgang is. Heb nog altijd mijn draai niet gevonden in Machelen.

In Herselt zou ik dan weer veel meer vooruitgang boeken.

Maar verdomme onderschat Machelen met buitenpiste niet. Nat, droog, beton, asfalt miljaar ..... De ene bocht ben je aan het driften en de andere ben je te traag omdat je je kart niet rustig genoeg houdt of te laat remt.

In Herselt leren ze me met de voorbanden te remmen en in Machelen zeggen ze: waarom doe je dat hou uw kart eens rustig. Twee keer juist maar niet evident als je zo weinig ervaring hebt om met die wisselende omstandigheden om te gaan.

Geplaatst:

Indoorkarting is toch niet eenvoudig zenne. Ik krijg het maar niet onder de knie. Elke piste vraagt om een andere rijstijl of trukendoos soms heb je de indruk achteruit ipv vooruit te gaan. Maandag ga ik nog eens naar Machelen en kijken of er nu na 3 wedstrijdjes vooruitgang of achteruitgang is. Heb nog altijd mijn draai niet gevonden in Machelen. In Herselt zou ik dan weer veel meer vooruitgang boeken. Maar verdomme onderschat Machelen met buitenpiste niet. Nat, droog, beton, asfalt miljaar ..... De ene bocht ben je aan het driften en de andere ben je te traag omdat je je kart niet rustig genoeg houdt of te laat remt. In Herselt leren ze me met de voorbanden te remmen en in Machelen zeggen ze: waarom doe je dat hou uw kart eens rustig. Twee keer juist maar niet evident als je zo weinig ervaring hebt om met die wisselende omstandigheden om te gaan.

Is dat op autocircuits ook niet zo?

Geplaatst:

Is dat op autocircuits ook niet zo?

Ik vind dat ook hoor, geen enkel circuit heeft hetzelfde asfalt, grip of heeft dezelfde curbs :P Tussen de races door scheelt het soms al 1 seconde met het weer :D

De jokke krijgt dus een goeie training :P

Geplaatst:

Kijk er zijn veel gelijkenissen maar ook serieuze verschillen anders zou elke goede karter ook een goed autopiloot zijn (en dat is niet). Je kan daar lekker over lullen aan de toog.

Met een kart ben je soms sneller met een driftje "om de hoek" ik ken geen enkel autocircuit waar dat zo is. Remmend insturen en daar winst uit halen bestaat ook niet bij indoorkarting, denk ik toch. Het gebruiken van curbs ook niet, het gebruik van vering en massatransfer is er ook niet, tussengas om bij regen sneller te gaan ook niet etc......het lijstje verschillen is betrekkelijk groot vind ik. Een buitenkart met wat meer power zal al korter richting auto gaan.

Bovendien hebben bijna alle circuits een gelijke ondergrond (combinatie gespolieerde beton en asfalt heb ik in Europa nog niet op gereden).

Het gebruik van de bandenmuur is bij een auto ook schadelijker (in dat indoorracen op nat zie je de snelle mannen af en toe even de muur gebruiken als kleine rem zonder dat ze van het gas moeten, want (zo zeggen ze me) eer die motor terug wat op toeren is ben je veel meer tijd kwijt enzoverder ..... Er reden woensdag een wereldkampioen (in zijn leeftijdsklasse) en ex wereldkampioen indoorkarting mee.... Enfin dat is geen excuus ook de betere karter hier op het forum kan ik voorlopig niet volgen vrees ik. Wel leuk om dat wat te leren en te horen.... Al vind ik de misplaatste vergelijkingen in dat wereldje nog altijd spijtig. Je kent dat: zet mijn in een auto en ik ben ook heel goed .... Maar ja geen budget. Dat kan soms juist zijn maar heb verdorie gewoon respect voor mekaar. En anders moet je het toch maar bewijzen.....

Sommige van die mannen lachen je uit he: ha en jij wint met autoraces? Zeker een snelle auto die je hebt ?

Wel ik steek me tenminste niet weg en sta langs de kant niet te uit de doeken te doen hoe goed ik wel zou zijn ;) what doesn't kill you, makers you stronger.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Sommige van die mannen lachen je uit he: ha en jij wint met autoraces? Zeker een snelle auto die je hebt ?

Wel ik steek me tenminste niet weg en sta langs de kant niet te uit de doeken te doen hoe goed ik wel zou zijn ;) what doesn't kill you, makers you stronger.

Ja van op je lauweren rusten kan niemand je beschuldigen. Ben ook niet bang om afgang te maken dus misschien kom ik ooit ook eens af. Is een beetje zoals plots beslissen de Hagelandse Chrono mee te rijden, had ook laatst kunnen zijn.

Geplaatst:

Klopt en ik heb al een paar keer aangegeven dat ik wel eens wil meegaan en ook op m'n bek ga gaan maar je wil duidelijk geen gezelschap hé :P

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Wel mijn madamme is naar de solden en ik zou nu wel eens naar karting in Moorsel willen bollen :D

Wat ik wel toegeef is dat dat karten je onzeker maakt voor het komende seizoen.

Een duiveltje op de schouder die je twijfelen.

- heb ik niet afgeleerd ipv bijgeleerd?

- ben ik echt zo slecht als dat karten doet vermoeden

Doe wat je wil zoiets tast het vertrouwen wel aan.....

Je doet toch echt wel dingen die je met een auto niet moet doen.

Geplaatst:

Ga din, woe of Don avond. Dan ga ik mee.

Geplaatst:

Volgende week kan ik niet alleen maandagavond (Machelen)

Geplaatst:

Wel mijn madamme is naar de solden en ik zou nu wel eens naar karting in Moorsel willen bollen :D Wat ik wel toegeef is dat dat karten je onzeker maakt voor het komende seizoen. Een duiveltje op de schouder die je twijfelen. - heb ik niet afgeleerd ipv bijgeleerd? - ben ik echt zo slecht als dat karten doet vermoeden Doe wat je wil zoiets tast het vertrouwen wel aan..... Je doet toch echt wel dingen die je met een auto niet moet doen.

Vandaag geraak ik niet meer in Moorsel

Klopt deels en daarom zou 2-takt je beter liggen en dan zeker een schakel maar kosten lopen idd op...

Geplaatst:

Volgende week kan ik niet alleen maandagavond (Machelen)

lukt me mss als de release op het werk vlot verloopt, anders wordt het nachtwerk :P

Geplaatst:

Allez ook eens tot Moorsel gereden twee stintjes na mekaar met verschillende karts. Mijne rug !!!!!!

Veel zoeken dus voor de laatste tienden nog eens langsgaan. Remmen, niet remmen, hier en daar glijden of niet, ben er nog niet uit.

Wel strak gemiddelde kunnen rijden (25.4) maar nog werk aan zowel mijn gewicht als kunde om de snelste boys te volgen. 5tiende te kort op mijn fastest lap.

Geen AM volk te bespeuren :D

Geplaatst:

Moorsel ligt ook wat uit de richting. En laattijdige aankondigingen maken het moeilijk :-) (lees het nu pas en je bent alweer terug)

Herselt zou ik nu wel zin in hebben. Daar ben ik nooit geweest en sinds de vorige AM meeting heb ik niet meer in een kart gezeten... maar toch :-)

Morgenavond, kandidaten?

Geplaatst:

Ik wil eventueel nog wel eens naar Herselt morgen/in de loop van volgende week.

Geplaatst:

Spijtig dat het maandag toe is in Herselt

Geplaatst:

En morgen ook maar tot 19u open blijkbaar, zal voor mij ook niet lukken dan.

Geplaatst:
Er was veel volk dus uiteindelijk maar 1 heat gereden. Twas gladder dan ik mij herinnerde :)

Ik moet wel nog eens terug om 5tienden te verbeteren.

Onder welke naam heb je gereden ?

Geplaatst:

En morgen ook maar tot 19u open blijkbaar, zal voor mij ook niet lukken dan.

Ah, daar ging ik niet vanuit... dan wordt het al wat lastiger om morgen te gaan rijden..

Geplaatst:
Onder welke naam heb je gereden ?
Hannes. Maar het was allemaal rond 26.4. Ik wil naar de 25 volgende week.
Geplaatst:

Btw 24.9 is de snelste tijd daar. Dan zit je er toch niet ver meer af?

Geplaatst:

Is ondertussen 24.6 sinds nieuwjaar.

Ik draai 25.1 maar daar moet zeker nog iets af kunnen

ury9a8yh.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid