Ga naar inhoud

In- of outdoorkarting afspreektopic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Moet zaterdag avond in de geburen zijn. Dacht effe vroeger te gaan en een toerke te doen op de karts

Nu dat ik me niet kan uitleven met de m4, doet dat kwartiertje wel eens goed.

kwartier?

Allez jong. Ben gisteren geweest. 45 minuten aan een stuk gereden. 0.5 seconden gevonden op de nieuwe piste tov vorige keer dat ik er was (wat een beetje experimenteren al niet doet).

mUF9H78.png

Best de kalender checken. Is vanalles te doen zaterdag: http://www.bskarting.be/agenda/day.listevents/2015/10/24/-.html

Geplaatst:

Ha, op die fiets. Ik zal ergens in de volgende week eens bellen om te horen / reserveren, dus tegen dan. Kan er nu moeilijk zelf een datum op plakken, maar bv. volgende week woensdag ofzo?

Dankuwel! Ik bekijk het eens en laat het zeker op tijd weten ;)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Mr. @@Tiep, voor Herselt volgende week kan u op @ en mij rekenen. Wij komen eens af.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Topper. Zal ik dan morgen ergens eens bellen naar Herselt om eventueel al te reserveren voor x-aantal mensen? Ik neem aan dat dat best nodig is ^_^ 

Nog andere geïnteresseerden : @@Daann, @@Lotuzzz, @@Polygoon, @ ... ?

Geplaatst:

Topper. Zal ik dan morgen ergens eens bellen naar Herselt om eventueel al te reserveren voor x-aantal mensen? Ik neem aan dat dat best nodig is ^_^

Nog andere geïnteresseerden : @@Daann, @@Lotuzzz, @@Polygoon, @ ... ?

Bel anders vandaag al, voor ne man of zes... Geeft je de meeste keuze qua uren. Als er dan mensen bijkomen of afvallen laat je dat daar tg 't weekend nog weten, of zelfs volgende week nog.

Geplaatst:

@@Krikkie misschien ook

:sick: ben nog niet goed van vorige keer :D komt gij ?

Ik weet t nog niet (als ik uitgenodigd ben??)

Geplaatst:

Ik ga afkomen ja, samen met @ ;)

Geplaatst:

:sick: ben nog niet goed van vorige keer :D komt gij DD?

Je zou ook telkens 30min ertussen kunnen vragen, @@Tiep. Iets meer tijd om te rusten.

Geplaatst:

Je moet niet uitgenodigd zijn, je moet zin hebben en meekomen ;)

Geplaatst:

Heb drie drukke dagen die week, werken van 8 tot bijna middernacht (mais vervoeren met de tractor :D )

Kan zijn dat t woensdag gedaan is rond de middag, misschien ook niet.

Kan dus pas bevestigen de dag zelf.

Geplaatst:

Je zou ook telkens 30min ertussen kunnen vragen, @@Tiep. Iets meer tijd om te rusten.

Dus ipv +/- 45 min in aan een stuk te rijden opdelen in blokken van :

(1) 15 min rijden - 30 min rust

(2) 15 min rijden - 30 min rust

(3) 15 min rijden

Right?

Mij is het allemaal vrij gelijk btw.

Geplaatst:

Heb drie drukke dagen die week, werken van 8 tot bijna middernacht (mais vervoeren met de tractor :D )

Kan zijn dat t woensdag gedaan is rond de middag, misschien ook niet.

Kan dus pas bevestigen de dag zelf.

Zie gewoon, houd het open en als je zin hebt en de afstand is voor u doenbaar kom je af.

Als ik bel reserveer ik sowieso voor 5 à 6 mensen met de opmerking dat er mogelijks nog enkele mensen kunnen bijkomen. Moest het in de loop van de week nog veranderen laat ik dat gewoon weten.

Geplaatst:

Dus ipv +/- 45 min in aan een stuk te rijden opdelen in blokken van :

(1) 15 min rijden - 30 min rust

(2) 15 min rijden - 30 min rust

(3) 15 min rijden

Right?

Mij is het allemaal vrij gelijk btw.

45 aan een stuk doen ze toch niet, standaard 15 ertussen. Maar vorige keer was onze eerste pauze den halfuurke en dat beviel wel. Ge moet maar zien, mij ook geen probleem hoor ;)

Geplaatst:

Vandaag naar Eupen getrokken zonder circuit kennis de gold clubrace gaan meerijden. Op 85 kg (zo zou het overal moeten zijn) heel leuk ! Wel veel verschil in karts als grote nadeel. Zou wel leuk zijn er de volgende am karting te rijden maar goed is wat ver voor velen zeker op een donderdagavond ??? Ik krijg het easy georganiseerd zit daar op dat vlak echt goed in mekaar

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Toppers. Nu ik van heel wat mensen al garantie heb bel ik gewoon morgen first thing.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

De winter komt er aan dus tijd om nog eens wat meer in een kartje te kruipen. Getwijfeld tussen Herselt en Eupen. 

Herselt zijn stintjes van 12 minuten, Eupen op dinsdag halve uren en aan een aantrekkelijke prijs. Bovendien, zo bleek na contact met de immer vriendelijke Evelien, zijn er op dinsdag ook de club races. (die trouwens SWS punten hebben, wat ik niet wist)

Maar niet alleen op dinsdag zo bleek, ook op maandag is er hetzelfde concept, maar dan niet met SWS punten. Maandag is de "silver" evening en dinsdag de "gold". Maw niveau dinsdag ligt hoger dan maandag. Maar kom goed om weten. 

Ik woon in Kortenberg, en dan denk je "Eupen is ver". Welja in onze huidige verkeer is dat niet zo. De Antwerpse en Brusselse ring gebruikers weten wat ik bedoel. Op een weekavond een tripje Kortenberg-Gent doe je niet in minder dan 1u30. In Eupen stond ik op EXACT 1u zonder enige file. Dat viel dus zeer goed mee, vond ik.

Ok daar stonden we dus voor onze "eerste" keer. De races zijn van 20-21u en we hadden graag een half uurtje pauze gehad na een verkenningsstintje, dat plan mislukte wegens volboekt. Ok dan maar 1u30 aan 1 stuk he  :P 

Training viel goed mee, en ook de tijd voor een eerste keer, met mijn 85kg was leefbaar. Had er een P7/25

Daarna race, en dat kondigde zich goed aan. Eindelijk een formule op 85kg. Eerlijk als iets oudere kerel, die toch wat op zijn gewicht let (1m84) zijn die races zonder gewicht of op 75kg zoals op vele plaatsen echt wel frustrerend in het kopje. Dus dikke pluim voor mijn part voor de gekozen gewichten. (kartjes hebben loodbakken). 

Er wordt trouwens na elke race ook effectief gecontroleerd ! (steekproefgewijs).

Op de baan lag er enorm veel grip en mijn eerste kartje heeft dat geweten. Mijn banden waren zo "weg" dat mijn stuur scheef stond en zelfs op snelheid trilde. Ik heb dan ook tijdens de race mijn tijden van in de opwarming niet eens kunnen rijden, wat spijtig want ik dacht dat er toch geprobeerd werd om de kartjes evenwichtig te houden. Ik besef ten volle dat dat not easy is.
Verder was deze eerste sprintrace eentje met 3 shortcuts en in dark mode (2 quali laps). Het concept 3 shortcuts (itt tot FKI met eentje) was me onbekend. In de eerste ronde zag ik al dat ik prijs had. Alle kartjes voor mij nemen de shortcut, behalve den deze. Wrong choice dus. Dan maar het beste van gemaakt, maar dat beste was dan ook eerder slecht. P16 op 25 was mijn deel. De kartjes worden ook echt geloot, wederom leuk aan dit concept.
Verder nog eens zwaar in de muur gezet. Kerel kreeg wel oranje maar dat kost je nog eens wat extra plaatsen, er zijn er me daar nog 3 voorbijgeglipt. 

Maar niet getreurd, weer leuk aan het concept, er is een tweede race en hiervoor ben je in een andere kart geloot. Deze keer een normaal aanvoelende kart. Race in omgekeerde richting (nog nooit zo gereden, slik), 4 quali laps. (al heb ik er maar 3 geteld) 

P12 in qualif bij, vlak achter Régis Bovy (daar kon ik mee leven) de start direct richting P10 kunnen rijden maar dan weer dom gaan pitten. Je pitstop is 10 seconden, maar dat specifiek proces heb ik blijkbaar niet zo heel goed onder de knie. Moet mijn aanloop van verder nemen zodat ik op tempo de pits uit kom. Lesson learned. Ik kwam na de pitstop 2 sec trager dan mijn voorligger buiten. Terug gevallen op P13/24 .
Ook geen top resultaat, maar ik kon niet beter. Als je naar de uitslag kijkt zie je na de eerste 3 toch enorme fluctuaties in posities tussen de rijders. Het ligt er dus kort bij mekaar of er zit toch wel redelijk verschil op de karts.

Tenslotte na de race nog een stintje van 30 minuten gereden en dat deed ik aan 1 seconde sneller dan in de race? (op zelfde gewicht). Net niet onder de 57 sec, blijven steken op 57.0 , met zulke tijden reed je top 3 in de race. Misschien lag de baan warmer of had ik een betere kart. Enfin de kart voelde idd echt wel goed aan.

Tot daar de races. De piste zelf dan, die is leuk en fysiek doenbaar, alleen mijn polsen hadden het wat last door de enorme grip. Er lag zoveel grip dat ik in de omgekeerde richting, letterlijk, bijna omsloeg boven op de brug ! Ik was sneller door van de apex weg te blijven daar de pakken grip me vertraagden...... allemaal zaken die je niet weet tov de lokale rijders, dus ik vermoed dat we daar volgende keer wel de top 10 moeten binnensluipen.

Conclusie:

Positief:
- Super ontvangst
- Alles verloopt mooi op schema, er zit tempo in, races starten op tijd (je hebt nooit het gevoel dat het chaos is)
- Leuk race concept (twee races met twee verschillende karts)
- Interessante prijs (88 euro voor 2 uur rijden, of dus 44 voor 1 uur racen). Zonder lidkaart is dit 100 en 50 euro.
- Zeer propere infrastructuur (beste in België)
- Bereikbaarheid ging verrassend vlot 
- Niveau is toch wel ok qua karters
- Wedstrijden op 85kg: een verademing, hierdoor zie je ook een veel groter divers publiek. Het trekt ook die iets "grotere" of "zwaardere" man aan. 

Negatief:
- Er werd in verhouding tot wat ik gewoon ben in FKI vrij vuil gereden door sommigen
- Karts gelijkwaardig houden is en blijft een zeer moeilijke taak. Ik zat toch met dik 1 sec verschil in de ene kart tov de andere
- Voorbijsteken is in Eupen een niet zo eenvoudige taak als diegene voor u geen "gentleman" is. 

Enfin mijn plan is om deze winter elke 14 dagen eens af te zakken naar daar om er te gaan meebollen. Het is wel om de hoop te vullen wedstrijdmatig gezien, maar ik amuseer me  :inlove:  

Grootste uitdaging voor Evelien is de karts gelijkwaardig houden. Ik weet dat er aan gewerkt wordt, maar het blijft moeilijk. Voor al de rest een zeer dikke pluim. Het zit daar echt goed in mekaar qua wedstrijdorganisatie. Zou ideaal zijn voor een AM kartmeeting, maar ik durf het topic niet goed opstarten omdat ik vrees dat sommigen de afstand als onoverkomelijk gaan zien. Laat gerust weten indien ik dat fout zie ! Eens we 15 man hebben kunnen we van start gaan. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid