Ga naar inhoud

In- of outdoorkarting afspreektopic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

34.661 voor een eerste keer Herselt, ben tevreden! Kan vandaag wel mijn rechterknie amper plooien :D

Heb jij zelf bij getrapt misschien?

Ja, op minder dan 0.1 van mij verdomme :o

Geplaatst:

Mijn beste tijd was 35.357, niet slecht voor een eerste keer Herselt. Maar wou liever sub 35.xxx zitten :)

De tijdenbladen van de drie heats :

IMG_3331_zpsmoisryhh.jpg

IMG_3332_zpspv5r8wwt.jpg

IMG_3333_zpsdrt2apeq.jpg

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Fille op zijn doos van Ir_Fuel, dat is straf. HEEL straf. Snap het zelfs niet..... zeer sterke tijden idd kom ik in de verste verte niet aan. 

Geplaatst:

Niks te sorry Fuel.

Het was gisteren tof! Ook paar keer haasje over gedaan met fuel tijdens de heat, was leuk!

Fuel en Daann reden gisteren echt sterk!

De rest ook , als je hun progressie ziet!

Herselt is echt geen makkelijk parcours en alles binnen de 1.5 seconde is niet slecht !

Geplaatst:

Die dingen zijn de max idd. Qua organisatie, materiaal en algemene uitstraling (hoor mij hier Komen Eten gewijs bezig) is Herselt echt vree goe !

Geplaatst:

Die dingen zijn de max idd. Qua organisatie, materiaal en algemene uitstraling (hoor mij hier Komen Eten gewijs bezig) is Herselt echt vree goe !

mmmm als je wat meer kart..... ik mis regelmatige (alleen het clubkampioenschap is sinds dit jaar op gewicht, en dan maar 75kg) wedstrijdjes of heats op gewicht.

En veel te korte heats ! Op HD kart of Eupen heb je op verschillende avonden heats van 30 minuten en dat is een verademing. 

Voor de frequente karters dus absoluut niet ideaal. 

Als je wat hoger zit in gewicht zit is dat enorm frustrerend ! Maar qua kartjes, verzorging idd top. 

Als eigenaar van zo een karting snap ik het dan weer wel. Zit altijd goed vol en brengt mooie duiten op, daar draait het om. Ik bekijk het vanuit het standpunt "karter". 

Geplaatst:

Er hing een aankondiging van wedstrijd op gewicht, weet de details niet meer.

Geplaatst:

Ja Belkart en clubkampioenschap (op bepaalde woensdagen :D :D)

Geplaatst:

Ja Belkart en clubkampioenschap (op bepaalde woensdagen :D :D)

Neenee een losse race.

Geplaatst:

Hopla. Zal er ook es heen moeten [emoji6][emoji106]

Ik dacht dat je gisteren ook naar daar reed, want op de Ring reed je even achter mij (grijze/zilveren focus break net na je er op kwam). Heb mijn hand nog door het raam gestoken toen je passeerde. :)

Geplaatst:

Ik dacht dat je gisteren ook naar daar reed, want op de Ring reed je even achter mij (grijze/zilveren focus break net na je er op kwam). Heb mijn hand nog door het raam gestoken toen je passeerde. :)

goh, zou kunnen maar heb ik echt ni op gelet... herinner me enkel nog de Britse Audi Avant die bleef in de weg rijden op de derde band :D :D

;)

Geplaatst:

En @@Monterey Jack wat vonde ervan, goede karts he ;)

Dat wel, leuke baan ook. Juist jammer dat ik in 2 van de 3 stints geen timer had. Maar ja, niets aan te doen. Als het de volgende keer past ga ik nog wel eens naar daar :)

goh, zou kunnen maar heb ik echt ni op gelet... herinner me enkel nog de Britse Audi Avant die bleef in de weg rijden op de derde band :D :D

;)

Wij zagen een witte V zijn invoegstrook afrijden en dan mooi zich voor een C of E wringen en als we dan keken zagen we dat jij het was :D Die Audi herinner ik mij ook ja :D 

Geplaatst:

miljaar klopt... was ik al vergeten. man man man, ja ik was gepresseerd sorry ;)

Geplaatst:

Als eigenaar van zo een karting snap ik het dan weer wel. Zit altijd goed vol en brengt mooie duiten op, daar draait het om. Ik bekijk het vanuit het standpunt "karter". 

Als het om het geld en enkel het geld te doen is run de je boel zoals bij JPR (of FKI :D). Zolang de karts niet uiteen vallen of er geen banden ontploffen moet er niks aan gebeuren. Van "de karter" moet ge het niet hebben om uw rekening te vullen, want het merendeel dat komt rijden zijn toch sporadische karters, en dan doet het er niet toe of het materiaal tip top is of niet. Dus in dat opzicht doen ze daar al meer moeite dan ze zouden moeten.

Geplaatst:

miljaar klopt... was ik al vergeten. man man man, ja ik was gepresseerd sorry ;)

'Weer een asociale kloot in een Mercedes camionette! A shit,we kennen die! Tis de Mich.' :D Geen probleem ze,denk dat de meerderheid ongeveer hetzelfde zou doen, ik ook :)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Als het om het geld en enkel het geld te doen is run de je boel zoals bij JPR (of FKI :D). Zolang de karts niet uiteen vallen of er geen banden ontploffen moet er niks aan gebeuren. Van "de karter" moet ge het niet hebben om uw rekening te vullen, want het merendeel dat komt rijden zijn toch sporadische karters, en dan doet het er niet toe of het materiaal tip top is of niet. Dus in dat opzicht doen ze daar al meer moeite dan ze zouden moeten.

Totaal niet akkoord. Quasi zeker dat Herselt een zeer rendabele karting is, misschien wel een van DE rendabelste kartings. Net vanwege hun aanpak. Commercieel gezien goed.

Er is weinig kritiek te geven tenzij de wedstrijdkarter, maar die is zeker niet altijd commercieel interessant. Dat de karts altijd nieuw zijn en in goede staat is verdorie een van DE redenen dat ze zoveel volk trekken he en waarom een JPR het minder goed doet.

Geplaatst:

Net een endurance gedaan van 2 uur, bij BS Karting, voor een goed doel.

Mijne co qualif en de start gepakt, ikke laatste 1h10 gereden. P4 vertrokken, teruggevallen na 2 rondes naar P5. P1 was al lang gaan vliegen (de spreekwoordelijke pluimpjes, was ook geen koers op gewicht). P2-3-4 waren dom aan het rijden, reden treintje maar te veel proberen mekaar in te halen, dus mijne co kon rustig aansluiten, want puur op tempo was hij ongeveer even snel maar meer ook niet. Vrij vroeg in koers gewisseld (hij had al 15 min. qualif gedaan dus voor half koers gewisseld). Heb dan kunnen rijden tot op de bumper van P2, paar inhaalpogingen gedaan maar mislukt (ben dan ook te braaf, als het echt door een halve ram operatie was ipv wat getik liet ik hem terug door. Had dat even goed niet kunnen doen). Heb hem nog proberen in de fout jagen door wat tegen zijn kart te tikken verschillende keren per ronde en hem nerveus te krijgen, maar t was duidelijk iemand met ervaring.

Ging allemaal goed tot we op een gegeven moment een tragere voorbij gaan die ineens beslist van met mij te gaan "racen". Smijt zich gewoon binnenkant van de volgende bocht (had al blauw gehad btw) toen ik er al langs was, en knalt vol op mijn achterwiel. Daar stond ik dan met de voorbumper tegen de binnenkant van de bocht. Heeft me 5 seconden gekost en begin dat nog maar eens dicht te rijden met nog 12 minuten koers. Gat nog wel terug kunnen verkleinen maar t was gedaan. 

Na 2 uur race dus weeral nekeer (dat wordt echt een gewoonte) p3, op een zucht van p2. P1 was veel sneller (draaide 0.3-0.4 per ronde rapper)

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
Na Ecuyers en omdat ik dinsdag bij den Brantano zit, gisteren afgezakt naar Eupen voor de "zilver" wedstrijden. Weer een nieuwe ervaring, ziehier de story. 

Stintje (30 min) geboekt om 19u, 30 min pauze en dan twee sprint races.

Toen ik de deelnemers zag, en het wedstrijdblad wist ik al genoeg.

Het was dus anorexia day. Racen zonder gewicht.........

Kart nr28 in de training..... amaai mijn kl**** een P6/11 was mijn deel in 58.1

Wat opviel was dat de plaatselijke helden dus zelf hun kartnummer gingen vragen voor de race, het was niet zoals dinsdag op loting. Ik zag de bui dus al hangen en had echt goesting de handdoek te gooien.

Race 1 dan maar (met twee shortcuts). 23 deelnemers. Op kart 23. Deze voelde goed aan en ik scoorde in de qualif (2 rondjes) een 57.73 goed voor Q4

Op P1 en P2 de gekende Krumbach brothers, die meer dan wekelijks in Eupen te vinden zijn.

Andre (Alexander) en Jochen.

Dus niet Janneke en Mieke en echte locals. Daartussen de gekende kart 20 (waar ik 57.00 mee reed) en achter me Jana een meisje van sub 50 kg.

Ik zat dus in goed gezelschap. P4 geëindigd in het zog van P3 en op 4 sec achter de Krumbachers na een crash in duel met kart 20. Anders finishte ik binnen de seconde (treintje).

P4 op 23 daar kon ik mee leven in dit gezelschap.

164e72a76a90fa9ee236d68b5ded909d.jpg

Op naar race 2, aaaaaghr.... ik krijg terug de 28. Q8 was mijn deel, in 58.3 (dat is 0.7 trager dan in kart 23). Dit keer 31 deelnemers.

De onvermijdelijke kart 20 deze keer voor mij, met iemand die in race 1 P12 reed. Heel de koers trouwens achter den 20 gehangen, die kerel was echt een pak minder dan mij, maar na elke bocht nam die los 2 kartlengtes....je ziet toch bij de deelnemers aan de twee race serieuze fluctuaties in het klassement naargelang de kart hoor, amaai !

Goed, ik rijd imo een zeer goede tweede race en weet een P6 uit de brand te slepen, waarmee ik, gezien de kart, tevreden was. 

0f3e28d5d9a3ed0daa047e89b131e5cd.jpg

Om een idee te geven: ik reed in race 1 een snellere lap dan de winnaar van race 2........

Enfin het was leuk, maar geef mij maar de races op dinsdag, op gewicht.Eupen zit ondertussen in de vingers..... ben klaar om er te gaan strijden met de top 10 denk ik.

Wat verder opvalt: kijk naar "jana" (goed jong meiske maar zeker nog veel fouten) waar die eindigt met kart 28 (en die was echt niet zo goed als de 23) met haar sub 50kg (het kind reed in training 56.8 met kart 30)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

En daar wil jij met ons gaan rijden? Altijd leuke nabesprekingen dan, 'welke kart het beste was'.

:P

Geplaatst:

En daar wil jij met ons gaan rijden? Altijd leuke nabesprekingen dan, 'welke kart het beste was'.

:P

Ze hebben daar ballast, dus dat is al 1 onderwerp minder :D

Geplaatst:

Niveau buiten top 3 is zeker doenbaar ! En het is niet op gewicht. Echt je rijdt daar probleemloos top 10-15 imo

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in