Ga naar inhoud

In- of outdoorkarting afspreektopic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ze hebben daar ballast, dus dat is al 1 onderwerp minder :D

Beter gewoon piloten sorteren op gewicht, kartjes op snelheid, instappen, goan.

:)

Geplaatst:

Niveau buiten top 3 is zeker doenbaar ! En het is niet op gewicht. Echt je rijdt daar probleemloos top 10-15 imo

Als je een goeie kart hebt!

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Als iemand goesting heeft om donderdag in bad rappenau eens te gaan kijken :D

Geplaatst:

Als je een goeie kart hebt!

En je gewicht goed zit 

Geplaatst:

Gisteravond laat nog afgezakt naar Herselt. Had er nog ni gereden, tja in een vorig leven waarschijnlijk wel.

Had het geluk 3 stints te mogen meerijden met de local heros. Kon me dus perfect concentreren op lijntjes en tijden rijden.

Begonnen met een 34.7 gevolgd door een 34.4. Beide met dezelfde kart. Laatste stint had ik precies toch een iets sneller exemplaar te pakken want kon er een 34.19 uitpersen. De locals ook ni sneller dan 33.8 gister dus ik mag best happy zijn hiermee.

Verzorgde karting trouwens en ook speciaal model van kart. Die timer op het stuur is de max!! [emoji106]

5df700938753da37017d30eafae5b62a.jpg

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

niemand vandaag karten?

Geplaatst:

En waarom ne keer niet FKI met wat volk ? Je moet niet op voorhand inschrijven, niet duur en best wat fun... En nog eens 35 min non stop ook. Die hards kunnen 2 races rijden

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Knap gereden Mich !

Ik snap nog altijd niet waar die locals nog zoveel tijd kunnen halen, soms nog meer als een halve seconde.. :o

Geplaatst:

Hangt zoals altijd ook wa van de kart af. Ze zoeken er de topkarts uit hoor. Ik heb 3 tienden gewonnen zomaar door kart gister.

Maar inderdaad het verschil met hen was dan nog 0,3s. Waar ze dat halen. Really dont know [emoji6][emoji23]

Geplaatst:

Gisteravond wekelijkse afspraak in de Welcome op FKI. 25 man was er ingeschreven, vrij veel voor ne vrije dag!!

Qualificatie ging zeer vlotjes. P3 net voor de Jokke, gevolgd door mijn maatje Mattias Miers. We starten en ik laat de Jokke meteen passeren omdat ik denk zo nog wat te kunnen leren en ene volgen is altijd makkelijker dan zelf te moeten leiden. Maar al na 2 rondjes moest ik hem laten rijden. Wat in 5 min Qualifying nog een goed kartje leek, veranderde nu in een spreekwoordelijke dweil. Niks grip. Echt balen. Knopje omgedraaid in "defence" modus. 30 minuten lang de nr4 en 5 opgehouden...zeer stresserend. Maar ik kon het mooi volhouden tot de finish en aangezien ik de eerste klassementsrenner was van de "Welcome" mag ik de overwinning op mijn naam schrijven. Al heb ik er weinig "eergevoel" van.

Ben wel content dat het me de laatste weken meestal goed lukt om een goeie qualif te rijden. Zo ook vandaag. Mijne winst is louter en alleen te danken aan de goeie qualif.

Jokke werd keurig derde achter 2 lichte mannen in een niet zo denderende kart ook.

In de "Open" waren alle ogen gericht op de aanwezigheid van Fred Vervisch en Angelique De Tavernier. Vervisch heeft daar weer een mooi staaltje van zijn kunnen getoond amai mijne frak!!! Angelique liet wat tijd liggen tijdens hare stint en daardoor vielen ze wat terug.

Jokke en zijne maat hadden een klotekart. Jokke is dan terug gaan wisselen en dan ging het toch wat beter want ik heb hem nog tot P11 zien terugvechten!!! David heb ik op P12 of 13 nog zien rijden denk ik.

Alleszins, het was weer een leuk en gezellig avondje daar op fki... dat vleugje oestrogeen in de testosteron-hutsepot brengt "het beste" naar boven in elk mannelijk individu aldaar. Goe gelachen miljaar ;)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Mooi verdedigd Mich, knap gedaan. Ons plannetje was een treintje vormen idd maar ik merkte al snel dat je met uw kart niet kon aanhaken. Ze was op de rechte lijn sterker als de mijne, maar de mijne stuurde goed, die van jou niet. P1 en P2 in de Welcome wegen samen ongeveer wat ik weeg, dus erg is dat niet wink.png. Je hebt idd een P1 in de Welcome (de 3 voor jou waren dus open rijders en reden buiten klassement) , ik vind daar wel eer aan, want je hebt met een slechte kart heel mooi gereden ! Soms mooier dan met een bomkart winnen. Fernando, die je achter jou hield is wel een uitstekend piloot he, dus chapeau ! 

Betreft open: Mich, nee ik ben niet gaan wisselen. Ik heb het gedaan met die rotte kart. Maar persoonlijk ben ik de laatste tijd wel in form qua rijden denk ik...... tegen ik die kart onder de knie had (heel specifiek te rijden vanuit gigantisch onderstuur) draaide ik P3 tijden. Natuurlijk was het kalf al verdronken. Van de laatste plaats met 10 sec achter de voorlaatste nog mooi opgeklommen, dus op dat vlak ben ik wel tevreden, ook het beste halen uit een slechte kart is een zeer goede rijschool. Ok, net als bij Cools is mijn klassement volledig naar de knoppen, MAAR ik heb me wel super geamuseerd. 

Kartje 16 was normaal voor mij in de open zag ik, maar last minute hadden ze gezien dat dat de bomkart was en die wilden ze aan de gastrijders geven......... toen ik onze rotkart overnam van mijn teamgenoot (op de laatste plaats en met 10 sec achter de voorlaatste) kon ik na een rondje of 8 me al ontdubbelen van kart 16 :) toch nog een klein lichtpuntje in de "miserie", het was precies wel wat wennen voor A, ging niet echt zoals bij haar vriend. Maar zoals gezegd ik heb me wel geamuseerd in de achterste gelederen (en toch nog wat kunnen opklimmen). 

Geplaatst:

Nog even meegeven dat je Herselt tijden echt wel sterk zijn @@Mich

En idd, die kartjes zijn daar de max.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Iemand zin om morgen samen met mij een koerske te rijden in Limbourg? @@Lotuzzz @@Fille @@Daann ... ?

Ik kan niet, maar er komt veel FKI volk af naar Limbourg morgen ;)

Geplaatst:

Ken nieuwe circuit niet maar ik kom af om het te leren kennen.

Geplaatst:

Ik kan morgen helaas niet.

Familiale verplichtingen..

Geplaatst:

Vandaag dus met Jokke naar Dolhain getrokken om een race van 2h te rijden. Nou nou....

Jokke reed P3 toen hij de kart binnen bracht, na wat gefoefel (hij was vergeten op de rode knop te drukken) ben ik op P4 buiten gereden.

Ben P10 gefinisht :fp:

Van mijn stint van een uur was het eerste half uur echt catastrofaal slecht te noemen. Ik vond mijne "draai" maar niet met die kart om het onderstuur te counteren. Aantal keer zoals een echte beginner bij het uitkomen van de bocht vol met de zijkant in de kant geknald enzo, jonge jonge. Na een half uur een halve seconde sneller kunnen draaien maar toen was het kalf al verdronken en zelfs die halve seconde sneller was eigenlijk nog 0.2 te traag. 

Was daar vrijdag 2 stints gaan rijden op terugweg van Duitsland. De tijd van vrijdag heb ik zelfs nooit gehaald, en normaal gezien kan je betere tijden rijden tijdens een endurance omdat de piste dan sneller wordt.

Eentje om snel te vergeten dus.

Geplaatst:

Mijn verhaal:

Fuel vroeg van de week of er iemand me wou gaan "koersen" in Dolhain. Na lange doch vruchtbare onderhandelingen dus afgezakt naar de race. Daar aangekomen zag ik redelijk wat FKI volk en vroeg Dylan me of ik ook met hem een team wou maken. 

Zodoende reed ik met Fuel in FSA en Dylan in FSA2.  

Gewicht op 75, met mijn 85kg (met gear) zat de moral direct niet zo goed. Ook nog even een stintje voor de race gereden. Fuel was al komen oefenen en had toen 45.3 gedraaid. Ik raakte niet verder dan 45.6. Tja gewicht he, de uitvluchten zaten dus goed.

Fuel zei me dat in race modus dat weer helemaal anders ging zijn. Zodoende de qualif aangevat en toch een 45.3 kunnen scoren.

Mijn andere teammaat op de pole (FSA2) en wij op (FSA) P4.

In de briefing was aangekondigd dat de kartwissel (goed systeem) van achter naar voor ging gaan. Dus dat was goed, ik ging moeten wisselen voor mijn tweede team maat.

En ja hoor typische DOMME race start. Ik zit heel snel achter P3 en draai de tijden van P1 en P2 (Cools en Dylan) echter P3 (typisch) begint op dat moment al te verdedigen zodat ik na een 10 rondjes niet anders kan dan met een duwtje plaats maken. Ik had zijn 'papa' al 5 keer gevraagd om ne switch te doen zodat we samen het gat op 1 en 2 kort kunnen houden. Kerel beslist me dan nog eens er uit te duwen en het duurt dan weer 5-6 rondjes eer ik hem een tweede en definitieve keer kan 'pakken'. Hoe dom kan je eigenlijk zijn in het begin van een race?

Bon wat doen ze plots............ ze wisselen van voor naar achter. Probleem dus, mijn andere team maat moet binnen voor mij. Dat wordt voor ons dus twee pitstops en alle kansen op P1 weg. 

Ondertussen liggen we met Fuel op P3 maar doe ik bij de wissel een fout, ik vergeet op de buzzer te drukken wat ons minimum 30 sec kost, mogelijk meer...... sorry Fuel !!!

Enfin terwijl FSA 2 op kop ligt voor Cools-Celine moeten wij dus als enige team een tweede keer wisselen, zodat ik op 8 sec achter P1 uitkom. Die achterstand kan ik uiteindelijk reduceren tot 5 sec wat niet genoeg is om onze verdiende zege te pakken.

Ondertussen een snotneus in mijn gat die in de laatste ronde (gelukkig na de timer al gestopt was maar men vergeten was de vlag te zwaaien) me kon pakken en ik hem veel te brutaal terug pak.

Een hoop ziedende ouders (mooi voorbeeld voor de jeugd) op mijne nek, maar goed incident of niet, het was buiten de officiele wedstrijd.

Ze vroegen nog of ik wou reclameren voor de pitstops en P1 opeisen, maar heb ik maar zo gelaten. Uiteindelijk een 44.9 laten optekenen waar ik, gezien mijn gewicht :D,  best kon mee leven !

Joris moet wel een slechte kart gekregen hebben want was na 30 minuten nog steeds niet onder de 46 gedaald, niet normaal dat het verschil zo groot zou zijn. Trouwens mijn tweede kart bleek toch ook 0.3 sneller dan mijn eerste.......

Het FSA team ging dus van P3 naar P10 in een totale offday/mindere kart, terwijl FSA2 de tweede plaats scoorde.

Zoals gezegd moet je je resultaten bekijken over 10 races en niet in 1, want bij indoorkarten zijn absurde uitslagen nu eenmaal een gegeven van tijd tot tijd.

Het niveau lag toch behoorlijk hoog trouwens.  Een team met twee top Gold rijders eindigde pas op P5, P4 was een zeer goede silver (wordt dadelijk gold) en P1 en P2 waren dus ook FKI Gold rijders. Toen we er vorig jaar reden was er met Cools en Celine maar 1 FKI gold team.....

Het verhaal van "gelijke karts" in Dolhain lijkt ondertussen ook voorbij. Zelf reed ik 0.3 verschil tussen de kart in de eerste heat en tweede heat. 

d89f1aa78c442a6b96cd69b45d195e0e.jpg
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Eindelijk nog eens een AM lid gezien dat zich niet wegsteekt en FKI bezoekt ! Top. En dat zag er niet eens slecht uit

Geplaatst:

Eindelijk nog eens een AM lid gezien dat zich niet wegsteekt en FKI bezoekt ! Top. En dat zag er niet eens slecht uit

Fuel!

Geplaatst:
Leuk kartavondje gisteren. En voor de eerste keer met Ir_fuel op de "startgrid".

Welcome rijden Fernando en Arne zonder gewicht, tja dan weet je gewoon dat het mission impossible is, en dat mag je ook letterlijk nemen. Zeer weinig deelnemers (17) deze keer maar voldoende kwaliteit. Fernando en Claudio zijn de locals van Brussels kart en zijn daar snel.

Ik voel echter snel dat ik een bomkart heb en weet dus dat het een race wordt waar je als karter niet zo veel kan bewijzen. P4 in quali achter de lightweights en na 3 rondjes P3 en op weg naar P2 TOT er een dwaze gedubbelde me dus blokkeert en me de kans op P2 ontneemt. Heel heel eenzaam blijven rijden en ook binnengekomen op P3. Toch nog kunnen genieten want het circuit op zich kende een zeer mooie en uitdagende lay out.

Wel verschoten van Mich die een knalstart maakte en waar ik met mij bomkart de eerste rondjes niet veel op uitliep. Maar dan plots verloor hij de aansluiting....... spijtig. Het tempo is er dus absoluut bij onze Michel maar het loopt soms nog mis tijdens het koersverloop. Heb ook net zijn tijdenblad bekeken, ja makker dat wordt nu wel heel constant he, weinig fluctuatie in je tijden, knap !

Fuel zag ik zeer proper rijden en had een uitslag die absoluut onder zijn waarde lag, zijn kart was een prutskart wat ook bewezen werd in de open waar deze in quali derde laatste stond met een piloot van ongeveer mijn niveau. Dan weet je het wel zeker?

Conclusie je kan al eens blij zijn met een uitslag maar de kart doet toch (HEEL) veel......als leerschool, daar blijf ik bij, is FKI toch echt wel interessant.

Nu goed Welcome Q4 en P3

Dan de open race, ik had dezelfde kart dus wist dat ik kon scoren...... P3/25 in de quali in het droog maar dan begon het te GIETEN ! Dju, een snelle droge kart is een slechte natte kart, zo is dat meestal dus ik zag weer doemscenario's. Ik wist dat ik binnen mijn banden zo snel mogelijk droog moest krijgen en daar alles geven en tijd pakken om dan in het nat schade te beperken.

Ik kan in de start P3 conserveren maar krijg vrij snel een shortcut om mijn oren. Geen probleem ik zie dat P3 en P2 niet sneller zijn en begin te knabbelen en zie me korter komen. Maar........dat was buiten de strijd met mijn "broeder" Cools gerekend. Die had een slechte kart op droog en goede in het nat.  Hij kwam me na zijn shortcut vrij agressief (maar fair) voorbij maar ik kon hem perfect volgen. Ik nam dan zelf de shortcut terug zodat ik weer voor hem uitkwam. 

Cools gaf alles op alles kwam me nog 1 keer voorbij maar ik jaagde hem zo op dat hij in de fout ging en zich vastreed waarbij ik keihard op hem in reed. Lap 2 sec aan mijn been en weg P2 en P3. Ondertussen had ik een treintje met 6 man in mijn gat die teruggekomen waren. 

Niet makkelijk strak tempo houden en tegelijk verdedigen, het moet gezegd dat ik totaal uitgeput aan de streep kwam en dat is me nog niet veel gebeurd. Soit uiteindelijk met Guillaume Huls in mijn bumper nog mooi afstand kunnen nemen van die andere mannen en heel de wedstrijd een keihard maar super fair duel gereden met Guillaume. 

P4/25 op het nat aan de finish is in de Open een stukje boven mijn niveau dus zeer blij. 

Cash had precies niet echt een topkartje denk ik zo ;)..... klote !

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid