Ga naar inhoud

BMW F80 M3 / F82 M4

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
15 uren geleden, Stancke zei:

Nieuwe 3-reeks zal eind 2018 zijn, ik gok op november met de info die ik nu weet.

En M3 na de zomer van 2019.

Ah, interessant.

Zeer interessant.

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
Op 11/8/2017 om 23:02, Stancke zei:

Nieuwe 3-reeks zal eind 2018 zijn, ik gok op november met de info die ik nu weet.

En M3 na de zomer van 2019.

Wanneer komt de nieuwe 4 serie? 2020?

Geplaatst:
19 minuten geleden, Speedhunter zei:

Wanneer komt de nieuwe 4 serie? 2020?

Heeft 03/2017 zijn LCI gehad, zou dus tot eind 2020 moet meegaan.

Vraagstuk daarin is de 3GT. Mogelijks gaan de 3GT en de 4GC versmelten tot 1 model, maar de 3GT is ouder dan de 4GC...

• 3 weken later...
Geplaatst:

Voor wat staat die CS ook alweer? Voor +500kg aan gimmicks? 

• 2 weken later...
Geplaatst:

Individual Wildberry

ADFCD69A-0871-4EFC-B0FB-0633FC447FB1.jpeg

68C85654-41B4-4B8B-94EB-18A2469291B4.jpeg

89E46723-01C3-43EA-83B9-4312CCD4FEDC.jpeg

• Vind ik leuk 6
  • 1 maand later...
Geplaatst:

'k Wil effe m'n bevindingen delen ivm 2 apps Bimmercode en Bimmerlink. Soms kan het frustreren dat je dat start/stop systeem elke keer opnieuw moet uitschakelen... en zo zijn er nog wel een paar dingetjes die je wil aanpassen.

Bimmercode gebruik je om een paar instellingen permanent te wijzigen.
Bimmerlink is eerder bedoelt om real time informatie weer te geven, of om enkele dingen zoals het Active Sound Design, kleppen van de uitlaat te bedienen, ..
(Beide apps en OBDII module kost nog geen 100 euro)

Ik was vooral gemotiveerd om dat start/stop systeem uit te schakelen.
Je kan het met Bimmercode ook zo programmeren dat 'ie de laatste instelling onthoudt, maar heb gekozen om het per definitie uit te schakelen.

Het Active Sound Design heb ik ook permanent uitgeschakeld. Ik heb een M-performance uitlaat en ik moet bekennen dat ik niet onmiddellijk 'n groot verschil kon waarnemen. Het lijkt vooral rond 5000tr/min fake geluid te produceren. Maar hieronder meer.

Uitlaatkleppen permanent openen.
Ik dacht dat je al vanaf sport-modus met geopende kleppen rondreed, had al wel gelezen dat dat niet klopte, had echter niet gedacht dat het verschil nog zo groot was. Vooral rond 3000tr/min ontwikkelt de auto een vrij zwaar dreunend geluid... iedereen rond u zal dat geweten hebben. Het stomme is dat het dreunen ophoudt zodra het toerental toeneemt, bij 5000tr/min is 'ie dan stiller. Dus ik begrijp ergens waarom de kleppen standaard geactiveerd worden om het gedreun (en volume) tegen te gaan enerzijds, maar anderzijds ook om toch nog crescendo richting toerentalbegrenzer op te bouwen. Met de standaarduitlaat (en geluidsnormen) snap ik nu waarom het standaard zo werkt allemaal. Ik zet de kleppen niet vaak continu open, wel een leuke gimmick. 't Enige waar ik dus permanent afscheid van genomen heb is dat ASD.

De pinkers, je kan mij onderweg gemakkelijk herkennen, want ik ben die ene BMW met werkende pinkers, maar ook, bij een laanwissel pinkt 'ie 4 keer ipv 3 keer. :)

Bimmerlink is op dit moment van schrijven enkel compatibel met F-reeks BMW's.
Bimmercode ondersteunt F, G en i-reeks. 

Geplaatst:

Mmmmm interessant...

start/Stop heb ik eigenlijk geen last van gezien hij dat niet doet als ik in M2 rij (motor sport, ophanging supersport, stuur sport, manueel schakelen en schakelstand 2) en ik rij daarin altijd... Dus ja...

Maar die kleppen interesseren mij wel...

Ze staan bij mij dus altijd in sportstand en dus wat open. Stekkers uittrekken doe ik soms eens, maar kan ik niet permanent omdat ik soms ietwat discreet thuis moet vertrekken (vroeg en wil de kinderen niet wakker maken) en soms ook bij de klant ietwat incognito wil arriveren :D

Kan je met één van die apps dus ergens mogelijk maken dat hij bvb bij M2 altijd open staat of in sport gewoon al altijd open staat?

Of kan je die op je gsm dat makkelijk bedienen?

ZO ja, link me eens naar zo'n odb2 gedoe?

Geplaatst:
12 minuten geleden, Naish zei:

Ze staan bij mij dus altijd in sportstand en dus wat open. Stekkers uittrekken doe ik soms eens, maar kan ik niet permanent omdat ik soms ietwat discreet thuis moet vertrekken (vroeg en wil de kinderen niet wakker maken) en soms ook bij de klant ietwat incognito wil arriveren :D

Kan je met één van die apps dus ergens mogelijk maken dat hij bvb bij M2 altijd open staat of in sport gewoon al altijd open staat?

Of kan je die op je gsm dat makkelijk bedienen?

ZO ja, link me eens naar zo'n odb2 gedoe?

Zo intelligent is het niet, maar wel gemakkelijk te bedienen met Bimmerlink: http://bimmerlink.com/img/flap-large.jpg

Koude start is idd :huh: 

Ik heb ene Vgate iCar 3 Wifi adapter gekocht via https://autowolf.nl/nl/home/604-vgate-icar-3-wifi-obd2.html?search_query=vgate+iCar&results=5 
Het enigste issue wat ik soms heb is dat de connectie na pakweg een half uurtje verbroken wordt, ik ben er nog niet uit of dat aan de vgate of aan de iPhone ligt.

Geplaatst:
Just now, Logic said:

Koude start is idd :huh: 

Je zou de mijne eens moeten horen, met 2 dempers minder :lol: 

Geplaatst:
1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Je zou de mijne eens moeten horen, met 2 dempers minder :lol: 

2 dempers, ... downpipes of wat bedoel je? Nog luider! :lol:

Geplaatst:
Just now, Logic said:

2 dempers, ... downpipes of wat bedoel je? Nog luider! :lol:

3aYHjpk.jpg.0f0b072bf1ab7741cbd2c83b4bb817b2.jpg

Die 2 zijn weg bij mij.

Geplaatst:

Een tussendemper verdwijnt met de M-performance uitlaat, maar die andere ... is dat geen katalysator? 

Geplaatst:
5 minutes ago, Logic said:

Een tussendemper verdwijnt met de M-performance uitlaat, maar die andere ... is dat geen katalysator? 

een katalysator zit nog veel verder naar voren.

Geplaatst:
33 minutes ago, ir_fuel said:

3aYHjpk.jpg.0f0b072bf1ab7741cbd2c83b4bb817b2.jpg

Die 2 zijn weg bij mij.

Waarom?

Geplaatst:
Just now, ICM said:

Waarom?

Charleroi.

Gepikt denk ik.

Geplaatst:
1 minute ago, ir_fuel said:

Charleroi.

Gepikt denk ik.

Komt dat tegen.

Geplaatst:

Werkt ook voor MINI , als alternatief heb je ook de Carly app , daar is de user interface wat afgelikter

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

Geplaatst:
1 uur terug, ir_fuel zei:

een katalysator zit nog veel verder naar voren.

Ge moet hier eens kijken: links standaard en rechts de m-performance. Bij de installatie verdwijnt de tussendemper. 

MG_0483-as-Smart-Object-1.jpg

Maar die 2 potten ervoor, ik denk dat het secundaire katalysatoren zijn (not sure of de verwijzing naar Charleroi een grapje is, maar in een katalysator zit tenminste nog waardevolle materialen in :) ). (https://www.turnermotorsport.com/p-211081-f80-m3-f82-m4-supersprint-section-1-sport-cats/)

Geplaatst:

Dat m performance ding ziet er zo cheap uit vergeleken met de stabdaard. Precies of dat minder goed is afgewerkt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid