Ga naar inhoud

BMW F80 M3 / F82 M4

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Niet echt hé :P

Ik weet eigenlijk niet welke waarde de boekhouder nu genomen heeft bij mij

Ik heb zelf "de waarde" doorgegeven aan mijn soc. secretariaat.

Geplaatst:

Ik zit met m'n 5 in z'n 4de jaar, dus kom ik op bruto 6,7k euro per jaar. Wagen kostte 85k bruto, en heeft 150gr CO2 als diesel. Nieuw was dat 8,2k euro bruto.

Een M3 naar mijn goesting kost 95k euro bruto, wat neerkomt op 11k euro bruto per jaar. Dat maakt dus een verschil van netto een goede 100 euro per maand.

Geplaatst:

Bij nieuwe wagens kan de fiscus dat eenvoudig controleren ahv de factuur die in de boeken zit. Bij een tweedehands is dat toch een stuk moeilijker. Hoe gaat de fiscus dat nog te weten kunnen komen?

Geplaatst:

Bij nieuwe wagens kan de fiscus dat eenvoudig controleren ahv de factuur die in de boeken zit. Bij een tweedehands is dat toch een stuk moeilijker. Hoe gaat de fiscus dat nog te weten kunnen komen?

Die factuur is ook niet genoeg hé, moet de cataloguswaarde zijn. Hence the joke van het systeem :facepalm:

Geplaatst:

Op de aankoopfactuur van een nieuwe wagen staat de cataloguswaarde, alsook acties en kortingen. Acties die voor iedereen zijn, mogen in mindering gebracht worden van het VAA. Vandaag geeft BMW voor de M3 een korting genaamd 'Summer Campaign 2014' twv 1.5k euro. Deze mag dus voor de berekening van het VAA in mindering worden gebracht.

Geplaatst:

Wat is dan de cataloguswaarde van een UK gekochte M3/M4 @ ICM.

Geplaatst:

Wat is dan de cataloguswaarde van een UK gekochte M3/M4 @ ICM.

Identiek speccen in BE zonder korting.

Geplaatst:

Idem, mijn Mini is eigenlijk een zeer goedkope auto geweest :ninja:

t is de nieuwprijs die telt. Niet wat je er 2dehands voor betaald hebt he

Geplaatst:

Op de aankoopfactuur van een nieuwe wagen staat de cataloguswaarde, alsook acties en kortingen. Acties die voor iedereen zijn, mogen in mindering gebracht worden van het VAA. Vandaag geeft BMW voor de M3 een korting genaamd 'Summer Campaign 2014' twv 1.5k euro. Deze mag dus voor de berekening van het VAA in mindering worden gebracht.

neen.
Geplaatst:

En daar geraak je mee weg zolang je geen controle krijgt?
Geplaatst:

Identiek speccen in BE zonder korting.

Dacht ik ook, hoe kan je dan zelf 'de waarde' aan je soc. secretariaat meedelen?
Geplaatst:

En daar geraak je mee weg zolang je geen controle krijgt?

Wat bedoel je daarmee? Ik bedoel:

Ik heb gemaild: "auto kost catalogus inc BTW zoveel euro, is benzine, en produceert Y gram CO2".

Wat is daar mee weg te geraken?

Geplaatst:

Dan had ik het verkeerd op ;)

Geplaatst:

t is de nieuwprijs die telt. Niet wat je er 2dehands voor betaald hebt he

Weet ik 

Geplaatst:

neen.

Dat het niet op de factuur staat, of dat acties niet in mindering worden gebracht?
Geplaatst:

Dat het niet op de factuur staat, of dat acties niet in mindering worden gebracht?

Kortingen in euro mogen nooit mee in mindering worden gebracht. Of ze nu voor iedereen gelden of niet. Ze hebben dat zo mooi geformuleerd toch? "Zonder korting, ristorno of rabat".

Wat is een "rabat" eigenlijk?

Geplaatst:

http://ondernemingsdatabank.indicator.be/goed_om_te_weten___vennootschap/kortingen_en_opties_en_het_vaa_auto/VLTAAWAR_EU221808/47/search?&t=84&k=573

Als een korting niet door de lokale dealer, maar door de producent of invoerder gegeven wordt, mag ze in aanmerking genomen worden bij de berekening van het VAA. In ons voorbeeld mag u dan toch van € 45.000 i.p.v. € 50.000 vertrekken. Is het daarentegen de lokale dealer die een geste doet, dan komt die korting niet in aanmerking.

Geplaatst:

http://ondernemingsdatabank.indicator.be/goed_om_te_weten___vennootschap/kortingen_en_opties_en_het_vaa_auto/VLTAAWAR_EU221808/47/search?&t=84&k=573

Als een korting niet door de lokale dealer, maar door de producent of invoerder gegeven wordt, mag ze in aanmerking genomen worden bij de berekening van het VAA. In ons voorbeeld mag u dan toch van € 45.000 i.p.v. € 50.000 vertrekken. Is het daarentegen de lokale dealer die een geste doet, dan komt die korting niet in aanmerking.

http://www.minfin.fgov.be/portail2/nl/downloads/current/2012-10-01-voordeel-van-alle-aard-bedrijfswagens.pdf

De officlële versie.

26, 27 en 28.

Het kan dus inderdaad, als het over een officiële aanpassing van de catalogusprijs gaat en als dusdanig gecommuniceerd.

my bad.

Geplaatst:

Toen je 'neen' zei, begon ik ook te twijfelen. Het is tijdens de salonperiode dat mij dat door verkopers meerdere keren werd gezegd dat de salonacties voor iedereen gelden, en dus ook in mindering worden gebracht voor de berekening van het VAA. Maar, het had ondertussen natuurlijk alweer aangepast kunnen zijn.

Geplaatst:

Is trouwens iets dat ze ook nog eens achteraf er hebben ingevezen. Eerste wet in december 2011, aanpassing in februari 2012, en dit nog later erbij.

Er was goed over nagedacht :fp:

Geplaatst:

Wees blij dat ze 't nog aangepast hebben. De helft van de wetten kent flagrante hiaten, fouten, onduidelijkheden, zaken die vatbaar zijn voor interpretaties, enz. ... en dan vindt men 't niet de moeite om dat nog aan te passen. "We trekken dat wel recht met een omzendbrief, ofzo. Of via de rechtsleer/rechtspraak." :fp:

Geplaatst:

Heb nog steeds geen enkele gezien op de 18"

post-1568-0-13291600-1407578292_thumb.jp

post-1568-0-22410200-1407578320_thumb.jp

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid