Ga naar inhoud

BMW F80 M3 / F82 M4

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Klopt! Je zou idd denken dat dat nog moet kunnen passeren achter die achterste knaldemper langs.

Geplaatst:

Controleren gaat er niemand doen... Ik ben dus nog nooit tegengehouden geweest en rij nu toch wel veel met benutting trekhaak...

Veel fietsrek erop en veel met caravan en toch regelmatig met aanhanger. 

Kan me zelfs niet voorstellen dat de flikken zouden vragen achter je keuring als ze je tegenhouden met je fietsrek erop. En met een aanhanger zou ik al grote tegenslag moeten hebben om betrapt te worden.

De keuring is al 4 jaar geen issue want nieuw. En dan ga je naar de keuring maar krijg je een probleem als daarop zo'n andere balk is gemonteerd? Als je geen keuring trekhaak vraagt?

Geplaatst:

Klopt! Je zou idd denken dat dat nog moet kunnen passeren achter die achterste knaldemper langs.

Denk ik ook... Enige is nog de cutout in de bumper...

Geplaatst:

:lolz;

Misschien toch eerder denken aan een oplossing richting madam haar kar met wat sleepvermogen...

Geplaatst:

Mini met trekhaak.

En ipv te kutten, koop dan een praktische kar met trekhaak voor madam, en een 911 voor jezelf eh...

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Bestaat er geen alternatief zoals bv een dakdrager oid?

Geplaatst:

Mini met trekhaak.

En ipv te kutten, koop dan een praktische kar met trekhaak voor madam, en een 911 voor jezelf eh...

Probleem van zo'n 911 is dat je daar nergens mee kan komen om te werken. En ik koop geen 911 voor madam te laten naar haar werk rijden en ik af en toe eens mee te karren. Dan liever constant met een M3 onderweg.

En belangrijkste van al, ik kan geen 911 betalen :D

Bestaat er geen alternatief zoals bv een dakdrager oid?

Dat zou te overwegen zijn, maar in de winterperiode gebruik ik mijn fietsrek bijna wekelijks (mtb) voor mijn fiets en soms een paar maten die meegaan. Dan telkens een bagagedrager installeren zie ik niet zitten (+ schade gegarandeerd van zoveel dat erop te zetten) en is ook niet zo praktisch.

Zo'n fietsrekje om aan je koffer te hangen moet ik al helemaal niets van weten...

Geplaatst:

Mini met trekhaak.

Op een JCW, en ook een S waar de uitlaat in de midden zit kan je ook geen trekhaak monteren.
Geplaatst:

Ik had op mijn laatste E36 M3 een trekhaak(voorziening).

Geplaatst:

Ik had op mijn laatste E36 M3 een trekhaak(voorziening).

Daar zit de uitlaat links. Het probleem bij die 4 pijpen is een knoert van een einddemper over de gehele breedte, waardoor er geen plaats is voor een trekhaak.

Geplaatst:

Langs de andere kant, er zijn altijd oplossingen. Ik heb ooit op het punt gestaan een trekhaak op mijn Lotus te zetten, kon perfect en was al eerder gedaan in de VS.

Geplaatst:

Daar zit de uitlaat links. Het probleem bij die 4 pijpen is een knoert van een einddemper over de gehele breedte, waardoor er geen plaats is voor een trekhaak.

Mja maar dat was ook enkel maar 1 gebogen stang die op de 2 uiteinden aan het chassis vast hing over de reservewielbak dan nog. Was wel maar enkel goed voor wat fietsen of om gras naar het containerpark te doen denk ik. Nooit gebruikt.

Ongeveer zo:

190418013768183.jpg

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Trekhaken zijn tegenwoordig niet meer zo...

Is simpel een bar die een bar achter de bumper vervangt...

Zie maar;

header_bmw3_f30_f31_detached.jpg

picture.php?albumid=6482&pictureid=25762

Geplaatst:

Die volledige horizontale balk is geen probleem, want die vervangt een gelijkaardige balk die er al zit achter de bumper.

De vraag is of het stuk dat naar beneden gaat en waarin je dan de kogel kan klikken achter die einddemper zit bij een M3 die daar wel wat plaats pakt :D

En dan ook de vraag welke cut-out je moet voorzien in de bumper om hem in te kunnen klikken.

De uitsparing voor de stekker moet er niet, ik ga liever even op mijn knie zitten om aan te koppelen zodat ik geen cutout moet maken daarvoor of die eventueel zichtbaar is als de trekhaar er niet op zit.

Ah ja, een inklapbare is sowieso niet mogelijk op een M3

Geplaatst:

Dan zou dat toch moeten lukken imo...

Sloop die bumper van @@Salokin zijn kist wanneer hij hem heeft zou ik zeggen :D

Geplaatst:

en @@toere in mijn zoektocht toch verschillende E90 en E91's gezien met trekhaken.

Geplaatst:

Dat was ook mijn idee... of ik moet eens zo'n trekhaak zien op zo'n F30 en dan vergelijken of dat kan op die van Salokin...

Steekt zijn krik in de auto, zijn werkbak en zijn hamer... Clarkson ging komen helpen :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Dat was ook mijn idee... of ik moet eens zo'n trekhaak zien op zo'n F30 en dan vergelijken of dat kan op die van Salokin...

Steekt zijn krik in de auto, zijn werkbak en zijn hamer... Clarkson ging komen helpen :D

En gaat het lukken @@Naish? Moet wel dik zijn, een caravan trekken met je M3. :D
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Enige loophole is dat hij euri's gaat vrijmaken voor een M3 door de caravan te verkopen.

Geplaatst:

:lolz:

Nenee, er komt geen M3 zolang de caravan er is... Ik ga geen km's malen met een aanhanger achter een M3 hoor.

Dus ofwel gaat dat spel weg ofwel voorzie ik dat madam haar kar in staat is om mijn caravan te trekken. Als dat niet voor veel km's te doen is, dan gaat dat met een lichtere kar dan de A7 ook (lees om nog eens af en toe naar NL te trekken).

Ik wil gewoon trekhaak op de M3 voor mijn fietsrek en om eens met zo'n klein aanhangertje naar containerpark te knallen.

Geplaatst:

En euri vrijmaken door caravan te verkopen... Is een ander potje dus niks met elkaar te maken ;)

Geplaatst:

en @@toere in mijn zoektocht toch verschillende E90 en E91's gezien met trekhaken.

M3's?
Geplaatst:

Ah ja, een inklapbare is sowieso niet mogelijk op een M3

Een vaste trekhaak op een M3 :o

Miljaar Naish moet echt wel hopeloos verliefd geworden zijn. Wat heeft ICM toch gedaan :P

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid