Ga naar inhoud

BMW F80 M3 / F82 M4

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Iemand foto's van de uitlaat maar dan zonder de chromé sierstukken?

Moet er wel racy uitzien denk ik.

Geplaatst:

zou hem wel eens willen horen, alhoewel ik uitermate tevreden ben van het geluid

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Kan je toch maar enkel toejuichen, M3's zijn nooit heel luid geweest, nu kan je dat af fabriek kiezen als je wilt.

Af fabriek? :P

Dat er 2 uitlaatopties op de optielijst staan is niet erg, bv. op de eerste RS6 was dat ook. Maar dat ze de wagen eerst 'bewust' wat stiller maken, en je dan dwingen om voor een echt sportief geluid duizenden euro's te gaan neertellen gezien die alleen achteraf gestoken kan worden, dat is toch meer dan bedenkelijk.

Geplaatst:

Koop je een M4, kan je nog de optionele "sportuitlaat" achteraf bestellen.

Allez man ... :fp:

Vind ik allerminst :fp:  Kar klinkt leuk af fabriek, bedoeld voor daily use. Wil je meer sound, dan kan je dat (tegen meerprijs). Zoals ook Porsche op quasi al z'n modellen, da's daar toch net hetzelfde?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Vind ik allerminst :fp: Kar klinkt leuk af fabriek, bedoeld voor daily use. Wil je meer sound, dan kan je dat (tegen meerprijs). Zoals ook Porsche op quasi al z'n modellen, da's daar toch net hetzelfde?

Maar daar kan het af fabriek...
Geplaatst:

En de meningen zijn natuurlijk ook heel verdeeld over 'klinkt leuk', 'best ok', 'als een zeer mooi klinkende 335d' en 'beter dan verwacht' is nog altijd minder dan wat je van een sportwagen zoals de M3 mag verwachten, niet? En hoeveel van het leuke geluid is toe te schrijven aan de uitlaat? Anders geformuleerd: als je je raam openzet, is de 'sensatie' van het geluid dan groter?

Geplaatst:

Vind ik allerminst facepalm%20(1).gif  Kar klinkt leuk af fabriek, bedoeld voor daily use. Wil je meer sound, dan kan je dat (tegen meerprijs). Zoals ook Porsche op quasi al z'n modellen, da's daar toch net hetzelfde?

Ja dat is bullshit.

Dat je een 335i koopt en een luidere uitlaat kan pakken achteraf, dat snap ik. Op een M235i ook (dat zijn geen "hardcore" sportkarren en je cliënteel is veel diverser), maar bij een M3 snap ik dat niet nee. Dat is een sportwagen van BMW, en wordt ook zo gemarket. Dan moet dat gewoon de beste sound krijgen die ze legaal kunnen geven, af-fabriek. En kom niet af met zever over "de sportieve wagen voor daily use", want je kan geen foto van een M3 bezien op de website van BMW zonder dat hij ergens op een circuit staat, dus de profilering is vrij duidelijk medunkt.

Om de analogie bij Porsche te nemen: Op de Carrera kan je optioneel een luidere uitlaat pakken. Op een GT3 niet, dat is standaard.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Anders geformuleerd: als je je raam openzet, is de 'sensatie' van het geluid dan groter?

Ja, tot 70 per uur ofzo. Daarna overstemt het windgeruis het geluid dat van buiten komt.

Geplaatst:

Om de analogie bij Porsche te nemen: Op de Carrera kan je optioneel een luidere uitlaat pakken. Op een GT3 niet, dat is standaard.

En op een GT3 steekt xx procent van de eigenaars dan wel nog een europipe, akrapovic, cup-uitlaat... Mjah :D

Geplaatst:

Af fabriek? :P

Dat er 2 uitlaatopties op de optielijst staan is niet erg, bv. op de eerste RS6 was dat ook.

Huh?

Geplaatst:

Ik snap zijn punt wel. Ben ook van die mening maar minder uitgesproken. Het is gewoon marketing en ruimte laten voor upgrades, extra verkoop. Beetje debiel in het geval van een M3, maar goed.

Geplaatst:

En op een GT3 steekt xx procent van de eigenaars dan wel nog een europipe, akrapovic, cup-uitlaat... Mjah :D

Ja maar die dingen zijn niet straatlegaal en kunnen niet door de constructeur worden aangeboden. Dat percentage is trouwens niet zo groot hoor.

Op een M3 kan je ook een Akra steken trouwens :)

Geplaatst:

Huh?

Uw reactie doet me nu twijfelen, maar iirc was er in Duitsland op de normale RS6 (de plus had dit al) met 450 pk een optionele luidere uitlaat
Geplaatst:

Uw reactie doet me nu twijfelen, maar iirc was er in Duitsland op de normale RS6 (de plus had dit al) met 450 pk een optionele luidere uitlaat

Denk enkel op de plus

Geplaatst:

En de meningen zijn natuurlijk ook heel verdeeld over 'klinkt leuk', 'best ok', 'als een zeer mooi klinkende 335d' en 'beter dan verwacht' is nog altijd minder dan wat je van een sportwagen zoals de M3 mag verwachten, niet? En hoeveel van het leuke geluid is toe te schrijven aan de uitlaat? Anders geformuleerd: als je je raam openzet, is de 'sensatie' van het geluid dan groter?

Al irl gehoord? Dat is toch wel bruut hoor. En geen 335d. Enkel stationair is 'mèh'.

Met raam open hoor je nog veel meer in de... TUNNELS, dus ja.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Denk enkel op de plus

Heb jammer genoeg mijn brochures onlangs allemaal weggekieperd dus kan het niet meer nagaan, wat gegoogled en kom op wat fora waar ze het over een "sound optimised exhaust" voor de standaard RS6 hebben. De "plus"-uitlaat had dus de optionele sportuitlaat met zwarte eindtips. Denk dat deze post correct is:

Hallo,

"soweit es mir bekannt ist, sind die beiden Auspuffanlagen baugleich. Allerdings wurde die Anlage mit den schwarzen Endrohren bei den normalen RS6-Modellen als Sportabgasanlage verkauft. Kostete ca.1000€ Aufpreis. Bei dieser Anlage wurde der Sound einwenig optimiert. Bringt aber keine Mehrleistung. So wurde es mir an der Motorshow Essen von der Quattro GmbH erklärt."

Dus als dit klopt bestond de plus uitlaat al optioneel op de normale RS6. Misschien kan @@Avantus uitsluitsel geven

Edit: gevonden, Sportabgasanlage was een optie van 1000 euro destijds, code YTY

Geplaatst:

Al irl gehoord? Dat is toch wel bruut hoor. En geen 335d. Enkel stationair is 'mèh'.

Met raam open hoor je nog veel meer in de... TUNNELS, dus ja.

ik heb de wagen nog niet irl gehoord dus kan alleen maar afgaan op wat de reviews zeggen, als jij je geluid bruut vindt, des te beter :)

Het punt is dat je zou verwachten dat ze op een M3/4 standaard iets zouden moeten plaatsen dat ontegensprekelijk sportief is, wat gezien de uitspraken van diverse reporters niet voor iedereen zo lijkt te zijn. Dat ze optioneel een nog luidere uitlaat zouden aanbieden is 1 ding, maar standaard een uitlaat plaatsen die volgens velen te stil is, om vervolgens een alleen maar nadien te plaatsen uitlaatlijn aan te bieden vind ik dan toch eerder bedenkelijk. De indruk wordt toch gewekt dat BMW momenteel hun wagens net wat tekort laat komen (qua sound), en geen optioneel alternatief aanbiedt, zodat je achteraf de volle pot moet neertellen om je wagen te krijgen "zoals hij altijd al had moeten zijn". Dat ze dat doen op een 125i is een ding, maar op een M3/M4 gaat er over.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

E92 M3 klinkt standaard ook op de nougabollen.

Dan toch wel wreed lekkere nougabollen :D
Geplaatst:

Is niet zo luid hoor met die uitlaten van mij, maar klinkt wel veel mooier dan standaard.

Geplaatst:

De vorige m3 was idd std te stil. Dit is echt wat anders. Te stil??

Ruiger kan altijd natuurlijk, reviews zijn verwonderlijk.

Geplaatst:

Als je altijd met diesels hebt gereden is alles luid :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Dat is waar, er blijft ruimte voor een Akra of iets dergelijks, maar onvoldoende is deze toch niet ( in vgl met het vorige model ).

Geplaatst:

Onderschat het "hifi" effect niet in deze generatie ;)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid