Ga naar inhoud

BMW F80 M3 / F82 M4

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De vorige m3 was idd std te stil. Dit is echt wat anders. Te stil??

Ruiger kan altijd natuurlijk, reviews zijn verwonderlijk.

Ik zal mijn oordeel vellen na de M meeting.
  • Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Onderschat het "hifi" effect niet in deze generatie ;)

Het schijnt maar enkele percentjes te zijn.

Geplaatst:

Ja dat is bullshit.

Dat je een 335i koopt en een luidere uitlaat kan pakken achteraf, dat snap ik. Op een M235i ook (dat zijn geen "hardcore" sportkarren en je cliënteel is veel diverser), maar bij een M3 snap ik dat niet nee. Dat is een sportwagen van BMW, en wordt ook zo gemarket. Dan moet dat gewoon de beste sound krijgen die ze legaal kunnen geven, af-fabriek. En kom niet af met zever over "de sportieve wagen voor daily use", want je kan geen foto van een M3 bezien op de website van BMW zonder dat hij ergens op een circuit staat, dus de profilering is vrij duidelijk medunkt.

Om de analogie bij Porsche te nemen: Op de Carrera kan je optioneel een luidere uitlaat pakken. Op een GT3 niet, dat is standaard.

Het is geen bullshit bij Porsche, en wel bij BMW? Terwijl de M3 zo ongeveer de perfecte Carrera S concurrent is (geen GT3-concurrent, dat is de aankomende M3 "GTS" mogelijks wel en die zal zoals de vorige GTS/CRT en CSL ook wel meteen het volledige uitlaatregister open trekken). Moet je mij eens uitleggen.

Tenzij 't over het verschil "af fabriek" vs. "dealer installed option" gaat, zie ik er geen.

Geplaatst:

De nieuwe M3/M4 is een prachtige kar. Gebaseerd op de reviews (ook Harris) is er amper kritiek op de wagen.

Alleen "de sound" is niet echt super. En dan zie je velen hun best doen om te zeggen dat het went, het nog wel meevalt, eigenlijk wel goed klinkt.

Stop the crab (p). Accepteer het gewoon en erken dat het niet fantastisch is. Laat ons blij zijn dat het verder zo een schitterende wagen is.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Het schijnt maar enkele percentjes te zijn.

Indd, verwaarloosbaar

Geplaatst:

Stop the crab.

Mental picture = geniaal :D
  • Vind ik leuk 7
Geplaatst:

De nieuwe M3/M4 is een prachtige kar. Gebaseerd op de reviews (ook Harris) is er amper kritiek op de wagen.

Alleen "de sound" is niet echt super. En dan zie je velen hun best doen om te zeggen dat het went, het nog wel meevalt, eigenlijk wel goed klinkt.

Stop the crab. Accepteer het gewoon en erken dat het niet fantastisch is. Laat ons blij zijn dat het verder zo een schitterende wagen is.

Ik vind het mooier dan een CSL. :oops:
Geplaatst:

Ik vind het mooier dan een CSL. :oops:

mob.jpg

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ja, was idd een verrassing toen we die kar startten, na al die reviews te hebben gelezen en gehoord.

Geplaatst:

Kom die hier eens starten! Wil dat ook eens horen! Intake sound van een CSL staat toch bovenaan mijn lijstje van kippenvel geluiden.

Geplaatst:

Is gewoon veel dieper en 'bassy' tov het schelle, metallische van een CSL.

Geplaatst:

Idd zo een E46 heeft ook niet echt een mooie sound, een echte rasp, niet echt de referentie. Intake wel knap. 

Geplaatst:

Kom die hier eens starten! Wil dat ook eens horen! Intake sound van een CSL staat toch bovenaan mijn lijstje van kippenvel geluiden.

Ja.

Is gewoon veel dieper en 'bassy' tov het schelle, metallische van een CSL.

En ja.
Geplaatst:

Het is geen bullshit bij Porsche, en wel bij BMW? Terwijl de M3 zo ongeveer de perfecte Carrera S concurrent is (geen GT3-concurrent, dat is de aankomende M3 "GTS" mogelijks wel en die zal zoals de vorige GTS/CRT en CSL ook wel meteen het volledige uitlaatregister open trekken). Moet je mij eens uitleggen.

Het gaat over de verhoudingen binnen het gamma.

Met een BMW 335i of 320d ga je niet op circuit, met een M3 wel. Limited editions buiten beschouwing gelaten (want die CRT/GTS is een limited edition) houdt het idd geen steek.

En de eerste BMW die met een GT3 kan concurreren moet nog uitgevonden worden :D

Geplaatst:

Idd zo een E46 heeft ook niet echt een mooie sound, een echte rasp, niet echt de referentie. Intake wel knap.

een gewone E46 M3 klinkt gewoon lelijk.

Zo, dat is dan ook gezegd :D

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Dat geldt ook voor EPS. "Het valt allemaal nog wel mee", "het is nog niet zo slecht", maar eigenlijk doen we collectief weer een stap achteruit qua rijgevoel (en dan heb ik het niet specifiek over de M3, maar over alle nieuwe auto's.).

Geplaatst:

Indd, verwaarloosbaar

Als het echt verwaarloosbaar is zouden ze er hun tijd/geld niet insteken. Het moet zijn dat het een wezenlijk verschil maakt, anders zie ik ze met de huidige beancounters mentaliteit daar echt geen resources aan spenderen.

Geplaatst:

Toen ik mijn auto ging halen bij Verstraeten reden ze ook juist eentje binnen(zo 'n geel exemplaar) en ik vond de sound ook veel dikker als een E46,zelfs stationair.

Geplaatst:

Het gaat dus niet meer over mooi, maar over mooier dan een E46M3. Nu goed een gemiddelde diesel klinkt mooier . 

Geplaatst:

Niet gaan overdrijven hé!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid