Ga naar inhoud

BMW F80 M3 / F82 M4

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het is geen 4-cilinder he. :D

I know, maar des te erger hé

Geplaatst:

Ik heb hier eentje staan, wie wil komen luisteren? De eerste die zegt dat hij hem niet goed klinken vindt kan ik dan meteen doorsturen naar een oorarts :P

Veel youtube beoordelingen hier.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik spreek er me niet over uit. Heb dat ding nog niet in 't echt gehoord. Een E46 wel :P

Geplaatst:

In ieder geval, blijft een schitterende wagen natuurlijk, en blij dat er mensen zoiets nog kopen.

Eigenlijk ben ik gewoon jaloers B)

Geplaatst:

Veel youtube beoordelingen hier.

Zelfs dat wordt binnenkort moeilijk voor de armen onder ons, DRIVE vraagt 2,99euro per maand hé!!

Geplaatst:

2 verschillende motoren... NA tegen turbo => sowieso ander geluid.

Voor mij klinkt ze (M4) heel lekker. krijg er géén genoeg van. 

Zo'n CSL klinkt ook lekker...

Ik vergelijk de auto's eigenlijk niet. Beiden hebben andere motoren en eigenlijk als ik kon... kocht ik beide!

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Op de karting stond en vertrok er eentje in de week, ik was echt niet onder de indruk van de sound, sorry...... maar is dat allemaal zo erg? Natuurlijk niet. De discussie interesseerde me gewoon om te bekijken hoe we altijd ons eigen fanmerk of auto "verdedigen".

Zelfs dat ene puntje van kritiek....... 

Geplaatst:

Och jong, gij zijt gewoon anti. Gij vindt de performance uitlaat onder de mijne ook crap.

:P

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Het mooie bij de e46 is dat het geluid bij het karakter van de motor past. Je hoort dat hij hoog in toeren, waar hij het meeste vermogen heeft, harder begint te werken en daar klinkt hij op zijn glorieust.

Als je van turbomotoren houdt heb je dat misschien net bij de huidige en niet bij de oudere modellen, maar zelf zie ik er niet veel in. Enkel het geblaas bij een turbomotor heeft ongeveer hetzelfde als wat ik hierboven beschrijf bij een atmo. Je hoort wat het doet en dat hij er vol voor aan het gaan is.

Ik vind dit aspect van een geluid even belangrijk dan esthetische schoonheid. Het werkt mee aan de rijbeleving.

Geplaatst:

Die turbo hoor je niet blazen. Als je dat wil horen moet je een Megane RS kopen.

Geplaatst:

Op de karting stond en vertrok er eentje in de week, ik was echt niet onder de indruk van de sound, sorry...... maar is dat allemaal zo erg? Natuurlijk niet. De discussie interesseerde me gewoon om te bekijken hoe we altijd ons eigen fanmerk of auto "verdedigen".

Natuurlijk.

Maar mensen die 'van horen zeggen hebben' dat het als een diesel klinkt, daar moet je toch met eerste hand info op repliceren, vind ik.

Geplaatst:

Het gaat over de verhoudingen binnen het gamma.

Met een BMW 335i of 320d ga je niet op circuit, met een M3 wel. Limited editions buiten beschouwing gelaten (want die CRT/GTS is een limited edition) houdt het idd geen steek.

En de eerste BMW die met een GT3 kan concurreren moet nog uitgevonden worden :D

Not sure if serious.

Afhankelijk van de verhoudingen binnen het gamma, is het wel dan niet belachelijk om een extra uitlaat aan te bieden? En sinds wanneer gaat een normale M3 meer op circuit dan een normale 911, of is daar meer voor bedoeld?

Los van het feit of de sound van de M3 geslaagd is, of niet (elk het zijne, op dat vlak - ik persoonlijk vind 'm langs buiten behoorlijk teleurstellend klinken, althans op video): een M3 blijft in eerste plaats een 99,5% wegauto, met een toch niet onaardige sound (getuige enkele eigenaars), waar je (indien je dat wil) een andere uitlaat op kan krijgen van 't merk zelf (dealer installed option). Zoals op een Carrera S eveneens (wel factory installed option, daar).

Ik zie geen verschil, honestly. :oops:  Ik vind het dik OK dat die mogelijkheid er op beide auto's is. De fans kunnen nu tenminste voor wat meer/betere sound bij het merk zelf terecht, in plaats van third party te moeten shoppen. Noch bij Porsche (op de Carrera S) noch bij BMW (op de M3) vind ik dat onnozel.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Het is allemaal geldklopperij. Waarom zou je in godsnaam op een sportwagen niet de best klinkende uitlaat steken die je af-fabriek mag/kan leveren?

Bij Lotus is dat ook al zo. Koop je een Exige V6, kan je nog bij gaan dokken voor de "sportuitlaat".

Allez man ... All about the money.

Geplaatst:

Ja, da's duidelijk! Als 't dat is dat je aanklaagt: ik volg.

Het verschil namelijk dat dat bij Porsche niet belachelijk is (optionele uitlaat) en BMW wel (of welk ander merk dan ook), dat is me een raadsel. Ofwel heb ik je daar verkeerd begrepen.

Geplaatst:

Algemeen gezien is je post terecht, het is eigen aan iemand om zijn keuze op alle gebied te vergoeilijken. Maar, oprecht, ik vind de nieuwe M3 beter klinken dan zijn voorgangers. Een AMG, een echte dan en geen 4 cilinderig ding, gaat qua sound boven beiden net zoals een Amerikaanse/Italiaanse V8!

Kunnen we nu aub terug discussiëren of een M3 met een trekhaak done or not done is.

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Ja, nadat Caoimhin nog even mocht komen melden dat een 4-cilinder AMG ook een echte AMG is!

Geplaatst:

Ja, da's duidelijk! Als 't dat is dat je aanklaagt: ik volg.

Het verschil namelijk dat dat bij Porsche niet belachelijk is (optionele uitlaat) en BMW wel (of welk ander merk dan ook), dat is me een raadsel. Ofwel heb ik je daar verkeerd begrepen.

Het punt is, als je als merk een sportwagen aanbiedt en je zit te neuten over beleving, dan hoort geluid daar ook bij. Dan moet je niet nog eens een "sportuitlaat" aanbieden.

In dat opzicht vind ik het goed dat je bij Porsche in de GT3 categorie gewoon standaard een goed klinkend systeem krijgt (nooit gesnapt waarom je op zo een 997 zoals mijn ex een andere uitlaat zou steken behalve voor de m'as-tu vu, of is het entendu?), terwijl BMW dan nog wat centjes uit je zakken komt kloppen voor hun "top of the line" sportwagen.

Nuja, er is zoveel dat ik niet snap, maar ik ben dan ook geen boekhouder bij een automerk. Waarom moet je op een Porsche optioneel "sportophanging" kunnen krijgen "want die is te hard en te laag voor velen", of een sper, of een sportstuur. Fucking hell, koop dan een Cayenne, Panamera of Macan he, als je tere zieltje al die "bruutheid" niet aan kan ... Ze zouden er overal die GT2 kuipen in moeten duwen, PASM -20mm, short shift op de manuele, sportuitlaat en sportstuur.

/rant

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Algemeen gezien is je post terecht, het is eigen aan iemand om zijn keuze op alle gebied te vergoeilijken. Maar, oprecht, ik vind de nieuwe M3 beter klinken dan zijn voorgangers.

Beter ook dan de V8?

Geplaatst:

Je kan een M3 toch ook als daily kopen.

Je kan een Exige V6 ook als daily kopen.

Je kan een 335i ook als daily kopen.

so?

Geplaatst:

Beter ook dan de V8?

Stock? Ja.
Geplaatst:

Och jong, gij zijt gewoon anti. Gij vindt de performance uitlaat onder de mijne ook crap.

Yeah right als eigenaar van twee BMW's enfin eigenaar....

Idd dat is net mijn punt uw performance uitlaat maakt het "minder erg"  :ninja:  :P

Geplaatst:

so?

Er zijn misschien mensen die het standaardgeluid dan goed vinden?

Jouw redenering gaat enkel op als ze de standaard uitlaat bewust te stil hebben gemaakt. Ik heb die indruk toch niet, hij is eerder luider dan toen men nog geen optionele uitlaten aanbood.

Tis zeker voor de poen, maar ik zie ze niks mis doen, ze bieden je gewoon een keuze.

Dat op een wagen als een M3 per se de luidste uitlaat moet vind ik ook onzin, zo een sportieve auto is het ook weer niet. Je moet met een sportieve sedan als een M3 wel degelijk een compromis maken tussen comfort en beleving, ook op vlak van geluid.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid