Ga naar inhoud

BMW F80 M3 / F82 M4

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

zo een sportieve auto is het ook weer niet.

Leg dat uit aan de marketingafdeling van BMW.

Geplaatst:

Discussies kunnen zo heerlijk verhit zijn  :D

Geplaatst:

Als ze dat ding echt sportief maken verkopen ze maar de helft, weet de marketing afdeling ook wel.

Geplaatst:

ik denk toch dat een M3 minder track minded is dan pakweg een 911S met enkele addenda...

Geplaatst:

Is een M4/M3 sneller dan een 991 S bij een stoplichtsprint?

Geplaatst:

Track minded volgens u? Of volgens BMW?

BMW positioneert zijn M3 in ieder geval wel zo, maar ik volg u als ge zegt dat het een 911S beter af gaat. (Al twijfel ik wel als ik zie welke remmen, banden en hulpmiddelen ze op de M3 geschroefd hebben)

Geplaatst:

Tja wat is trackminded?

Imo een wagen waar je minimum 25min ongestoord mee kan tracken. Een GT-R is dat voor mij dus niet standaard bv

Geplaatst:

Op de karting stond en vertrok er eentje in de week, ik was echt niet onder de indruk van de sound, sorry...... maar is dat allemaal zo erg? Natuurlijk niet. De discussie interesseerde me gewoon om te bekijken hoe we altijd ons eigen fanmerk of auto "verdedigen".

Zelfs dat ene puntje van kritiek....... 

Ik vind deze discussie toch anders dan bv. een - ik zeg maar wat - Jokkevlo die het over z'n Lotus vs GT3 heeft :ninja:

2 verschillende motoren... NA tegen turbo => sowieso ander geluid.

Voor mij klinkt ze (M4) heel lekker. krijg er géén genoeg van. 

Zo'n CSL klinkt ook lekker...

Ik vergelijk de auto's eigenlijk niet. Beiden hebben andere motoren en eigenlijk als ik kon... kocht ik beide!

Volledig mee eens

Beter ook dan de V8?

Indd, kan toch niet dat je dit geluid beter vindt dan de V8 M3

Stock? Ja.

Ok, het kan dus blijkbaar wel :D

ik haat fuel

Ik weet dat je het niet serieus bedoelt, maar ik merk wel vaak in dergelijke discussies dat ik tov @@ir_fuel 'emotioneler' tov auto's staat.

Ik apprecieer zijn kennis ter zake meer dan hij zelf beseft, en ik kan daar zelf geheel niet aan tippen - maar een auto is voor mij alleszins meer dan feiten op papier. Looks, sound en the general feeling of the thing is bij mij meestal een meer doorwegende factor dan de eigenlijke prestaties.

Geplaatst:

Tja wat is trackminded?

Imo een wagen waar je minimum 25min ongestoord mee kan tracken. Een GT-R is dat voor mij dus niet standaard bv

Die zijn zéér dungezaaid. En het hangt er dan nog maar vanaf of je a fond gaat of niet.

Geplaatst:

(als ik het even mag zeggen: prachtige post Lefty!!)

Geplaatst:

Die zijn zéér dungezaaid. En het hangt er dan nog maar vanaf of je a fond gaat of niet.

Ik vermoed à fond, en dan ga je er niet heel veel hebben idd.

Geplaatst:

Indd, kan toch niet dat je dit geluid beter vindt dan de V8 M3

Ok, het kan dus blijkbaar wel :

Serieus, nieuwe M3 al irl gehoord?
Geplaatst:

Denk dat het met zo een nieuwe M3 wel moet lukken, afhankelijk van de remvloeistof en de remblokken die ze daar standaard op steken. Of mag je die nog vervangen en spreken van "trackworthy" af-fabriek?

Geplaatst:

Serieus, nieuwe M3 al irl gehoord?

IRL? Nee. Enkel op diverse youtube vids afgaand. I'm ready to be proven wrong hoor...

Maar het blijft een atmo V8 vs een drukgevoede 6cyl...da's op voorhand al verloren IMO.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

IRL? Nee. Enkel op diverse youtube vids afgaand. I'm ready to be proven wrong hoor...

Maar het blijft een atmo V8 vs een drukgevoede 6cyl...da's op voorhand al verloren IMO.

Tenzij ze die atmo V8 uitrusten met een verschrikkelijke uitlaat. Maar op youtube klinkt die standaard uitlaat nog zo slecht niet imo.

Geplaatst:

Denk dat het met zo een nieuwe M3 wel moet lukken, afhankelijk van de remvloeistof en de remblokken die ze daar standaard op steken. Of mag je die nog vervangen en spreken van "trackworthy" af-fabriek?

Vind ik niet nee.

De enige wagen waar ik mee gereden heb die stock trackready is, was de R26.R. En zelfs daarbij heb ik op termijn nog andere schijven & blokken gestoken, al was het voornamelijk naar kostprijs toe.

Geplaatst:

Met kerst komt ik terug jouw kant uit, gaan we ons amuseren in de sneeuw.
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik vind deze discussie toch anders dan bv. een - ik zeg maar wat - Jokkevlo die het over z'n Lotus vs GT3 heeft :ninja:

Wat wil je eigenlijk zeggen?

Deze, mogelijk als steek bedoelde opmerking, snap ik totaal niet.

Heb daar verschillende keren vergelijkingen over geschreven en die zijn eigenlijk heel genuanceerd..... Zijn trouwens eerder aanvullende dan concurrerende wagens maar dat is een andere discussie

Geplaatst:

De M4 is vervloekt. Hier zeveren ze over de optionele uitlaat en in het ander topic over het octaangehalte.

@@ICM Gaan we bij jou anders beginnen over de zachtheid van de achterbank? :D

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid