Ga naar inhoud

BMW F80 M3 / F82 M4

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Regel het!

+1. Waar en hoe lang nog staat die kar?

Denk dat het met zo een nieuwe M3 wel moet lukken, afhankelijk van de remvloeistof en de remblokken die ze daar standaard op steken. Of mag je die nog vervangen en spreken van "trackworthy" af-fabriek?

:lolz: Dat cynisme!

IRL? Nee. Enkel op diverse youtube vids afgaand. I'm ready to be proven wrong hoor...

Maar het blijft een atmo V8 vs een drukgevoede 6cyl...da's op voorhand al verloren IMO.

Ik vrees hier hetzelfde. 'k ga moeite moeten doen om mijn vooringenomenheid opzij te zetten  :D

Geplaatst:

Regel het!

Ging je niet bij Bert gaan kijken?

Geplaatst:

Wat wil je eigenlijk zeggen?

Deze, mogelijk als steek bedoelde opmerking, snap ik totaal niet.

Heb daar verschillende keren vergelijkingen over geschreven en die zijn eigenlijk heel genuanceerd..... Zijn trouwens eerder aanvullende dan concurrerende wagens maar dat is een andere discussie

Was enkel om aan te tonen dat het eigen is aan autoLIEFHEBBERS om hun eigen wagentje wat te verdedigen. Dat is bij jou niet anders.

Dit niet gelaten kunnen we hier wel degelijk objectief over auto's discussiëren, net zoals jij dat ook kan.

Geplaatst:

Wanneer hebben we het terug over houtinleg?

Goedenavond @@gTa :D

Passeerde al de revue. Gij onthoudt slechter dan mijn afgereden gazon, gelijk!

Wat nog niet passeerde, was het issue 'gratis schuifdak vs. standaard carbondak' inclusief oeverloos gelal over gewicht daar "boven" in 't dak, en zo. :D Go!

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Vind ik niet nee.

Wat vind je niet? Je moet van de showroom de baan in Spa op kunnen? Voor mij zijn remblokken en remvloeistof evengoed slijtage onderdelen als banden. Is een auto die standaard op Dunlops komt dan niet trackworthy en eentje op Michelin Cups wel?

Geplaatst:

Is een M4/M3 sneller dan een 991 S bij een stoplichtsprint?

Moet je even vragen op bimmerboard. :D

Tja wat is trackminded?

Imo een wagen waar je minimum 25min ongestoord mee kan tracken. Een GT-R is dat voor mij dus niet standaard bv

Aha, een 120d Limited Sport Edition! :lol:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Wat vind je niet? Je moet van de showroom de baan in Spa op kunnen? Voor mij zijn remblokken en remvloeistof evengoed slijtage onderdelen als banden. Is een auto die standaard op Dunlops komt dan niet trackworthy en eentje op Michelin Cups wel?

Dat vind ik toch nog wat anders.

Ik ken de nieuwe generatie M's op dat vlak niet, maar correct me if I'm wrong - elke M was een ramp qua remmerij.

Als je nog geen rondje kan rijden zonder dat je remvermogen dusdanig de mist in gaat dat je 50% gas moet terugnemen, dan scheelt er toch iets.

Kijk naar de CSL, was in hetzelfde bedje ziek.

Geplaatst:

In zekere zin klopt dat wel he @@gTa

Geplaatst:

Was enkel om aan te tonen dat het eigen is aan autoLIEFHEBBERS om hun eigen wagentje wat te verdedigen. Dat is bij jou niet anders.

Dit niet gelaten kunnen we hier wel degelijk objectief over auto's discussiëren, net zoals jij dat ook kan.

Verdedigen ? Heb jij eigenlijk ooit mijn vergelijkingen gelezen vraag ik me dan af?

Geplaatst:

Ik ken de nieuwe generatie M's op dat vlak niet, maar correct me if I'm wrong - elke M was een ramp qua remmerij.

Als je nog geen rondje kan rijden zonder dat je remvermogen dusdanig de mist in gaat dat je 50% gas moet terugnemen, dan scheelt er toch iets.

Ja maar ondertussen is de remmenwinkel toch redelijk gegroeid dacht ik. Op een CSL zaten 1-zuiger-klauwen enzo :lol:

De geperforeerde, geventileerde remschijfringen (400 mm vooraan, 380 mm achteraan) en de remzadels met vier zuigers vooraan en twee zuigers achteraan zorgen voor een optimaal reactievermogen bij regenweer en een verbeterde warmteafvoer.

Geplaatst:

:)

bmw-m4-sounds-really-good-in-real-life-v

Welk game is dat? GT5? (ik volg dat zo niet)

Zo gedetailleerd wel...

Geplaatst:

En anders pak je de ceramics, dan heb je 6-zuiger vooraan en 4 achteraan.

Geplaatst:

En anders pak je de ceramics, dan heb je 6-zuiger vooraan en 4 achteraan.

Om te tracken? Zou je dat doen?

Geplaatst:

Verdedigen ? Heb jij eigenlijk ooit mijn vergelijkingen gelezen vraag ik me dan af?

Komkom, rustig blijven J ;)

Ik ga daar niet met je over discussiëren, da's vechten tegen de bierkaai. Je weet best ik wat ik bedoel. Ik zeg niet dat er onwaarheden in zitten, ik bedoel enkel dat iedereen zijn/haar wagen zo goed mogelijk wil voorstellen en dat dat af en toe wel eens op het randje gaat van objectiviteit/subjectiviteit.

Ja maar ondertussen is de remmenwinkel toch redelijk gegroeid dacht ik. Op een CSL zaten 1-zuiger-klauwen enzo :lol:

Vandaar mijn opmerking, geen ervaring met de huidige generaties.

Geplaatst:

Om te tracken? Zou je dat doen?

Ja

om er dan stalen exemplaren in te steken (er vanuit gaande dat die bestaan). Het is vooral het aantal zuigers in de klauw waar je dan mee wint.

Geplaatst:

Beter, ja. 8K euro beter? Want ik vrees ervoor dat je die meerprijs terugziet bij herverkoop. En heel den tijd schijven wisselen (steel on track, cc on road) ga je nou toch ook niet doen.

Geplaatst:

Genot schuifdak > gewichtsbesparing Carbon dak

Neh!

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Beter, ja. 8K euro beter? Want ik vrees ervoor dat je die meerprijs terugziet bij herverkoop. En heel den tijd schijven wisselen (steel on track, cc on road) ga je nou toch ook niet doen.

Waarom zou je wisselen?

Je steekt staal, klaar.

Wat kost een beetje een deftige BBK?

Geplaatst:

Remmen zijn niet slecht... maar na 2 ronden ring begint het toch wel... (misschien normaal, is tenslotte toch 44 km)

Geplaatst:

Genot schuifdak > gewichtsbesparing Carbon dak

Neh!

Daar zou ik het langste over twijfelen bij aankoop. (hypothetisch)

Geplaatst:

Remmen zijn niet slecht... maar na 2 ronden ring begint het toch wel... (misschien normaal, is tenslotte toch 44 km)

Ni echt, want de ring is helemaal niet zo zwaar voor de remmen.

Geplaatst:

Ni echt, want de ring is helemaal niet zo zwaar voor de remmen.

rijstijl zal er ook wel mee te maken hebben

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid