Ga naar inhoud

BMW F80 M3 / F82 M4

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Banden met zachte flanken en een compound die werkt tot 10 graden

Wat ga je daar mee doen op ecuyers ?

Oproken?

Ik, niks maar ik ben op zijn minst zeker dat ik met mijn M3 sneller zal zijn dan ICM in zijn M4. :D
  • Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Ik, niks maar ik ben op zijn minst zeker dat ik met mijn M3 sneller zal zijn dan ICM in zijn M4. :D

Je vindt eerstdaags mijn beste wensen op de deuren van je auto terug.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Over een bak:

12-13 bij gewoon gebruik, dus niet ecorunnen, maar wel wat vermogen gebruiken, met wat stevig autostrade rijden.

16 bij stevig gebruik.

Valt best mee eigenlijk...

Geplaatst:

Ik tank om de 500km met 90% autostrade ... en redelijk doorrijden.

@@Jokke_vlo denk je dat een 911 GTS zoveel beter is als een M4? Zonder iemand hier aan te vallen...

De meeste denken dat "M" uitgemolken is, de 911 dan niet? Bij wijze van spreken 90 modellen...

Moest het je interesseren ... Ik ben wel eens bereid om van auto te "wisselen"... Kwestie van eens deftig te vergelijken.

Ik ben er zeker van dat die VOOR MIJ zoveel beter is ja.... Zonder afbreuk te doen aan de M4, het prijsverschil is er natuurlijk ook en als we starten om ook dat in rekening te brengen dan is die theoretisch dat verschil niet waard.

Wil gerust eens wisselen maar vergeef me dat ik dat niet eens moet doen om het te weten.

Ooit heb ik mijn Lotus ingeruild voor een P en dat was ergens dom want het gevoel van de Lotus miste ik. Toen ik er dan nog eens mee reed heb ik er terug eentje gekocht.

Toen ging de P weg en daarbij had ik hetzelfde gevoel.

Van alle andere wagens die ik had of reed heb ik dat niet. Zoals reeds aangehaald een subjectieve insteek. Iedereen heeft zijn criteria ervaring en feel achter een stuur.

Er is hier trouwens ooit een vergelijkende test M4 - Carrera S gepost en ook daar kan je die twee stijlen vergelijken he.

Mijn grootste rijplezier angst is de keuze van een PDK .... De vorige robo bakken auto's vond ik snel saai (slik)

Nen hele uitleg om te zeggen dat de keuzes en criteria subjectief zijn.

Ik vind dus de keuze M4 - GTS niet eens een keuze die liggen verder uit mekaar dan je denkt en ik begrijp ook als JIJ zegt dat ze korter bij mekaar liggen dan ik denk (en dat heeft te maken met ieders criteria)

In heel die discussie hoe objectief we ze ook willen voeren zal iedereen ergens (al is het onbewust ) zijn keuze verdedigen .

En toch vind ik de M4 een geile, knappe en straffe wagen, vergis u niet.

De stance, de prestaties gecombineerd met het comfort zijn fantastisch.

Geplaatst:

U bedoelt?

Ik rijd dat ding zo ver mogelijk leeg, hij blijft toch aangeven hoeveel kilometer er rest, zelfs al zijn dat er maar 10 ofzo.

Ik bedoel: bij bv. 10 resterende km eens in het hidden menu gaan, en daar kijken hoeveel liter er nog werkelijk in de tank zit.
Geplaatst:

Ik bedoel: bij bv. 10 resterende km eens in het hidden menu gaan, en daar kijken hoeveel liter er nog werkelijk in de tank zit.

En hoe doe ik dat?

Geplaatst:

Ik ging er van uit dat een purist als jij wel al eens de olietemperatuur zou bekeken hebben, mis dus :P

Het is mijn daily, t is nu niet dat ik dat ding na 5 minuten zit af te stampen tot 7K rpm, of ermee on track ga.

En als BMW het niet nodig vindt van zelfs een watertemperatuurmeter erop te zetten... allez ja ... :fp: Dan moet dat maar warm genoeg zijn na een paar minuten ofzo zeker? :fp:

Geplaatst:

Hier 300 km [emoji41]

300-400 max.

500 is wel erg eco.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Jezus Christus, wat een gedoe, en dat moet je wschl iedere keer doen als je je auto start als je dat wilt zien?

Inderdaad. Ik heb gewoon bij verschillende "scenario's" de olietemperatuur bekeken. Zo weet ik dat hij warm staat na 11 min/6 km of minder minuten en 9 km. Of op de route van mijn werk naar huis weet ik het punt vanaf wanneer ik ongeveer voluit kan gaan.

Autofreaks :fp::D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

300-400 max.

500 is wel erg eco.

Eco en M3/M4 in 1 zin lees ik niet graag.
Geplaatst:

Eco en M3/M4 in 1 zin lees ik niet graag.

Die 500 is van wabe hé. Ik haal dat onmogelijk.

Geplaatst:

300-400 max.

500 is wel erg eco.

Ik doe al maar 500km met een tank mazout dus wabe moet een 318d kopen met M-pakket :ninja:

Geplaatst:

tja, ik doe hoofdzakelijk autostrade. en op cruise control aan 130, verbruikt dat spel bijna niks.

maar spelen is inderdaad 12 a 13 liter of meer.

Geplaatst:

tja, ik doe hoofdzakelijk autostrade. en op cruise control aan 130, verbruikt dat spel bijna niks.

maar spelen is inderdaad 12 a 13 liter of meer.

Ik ook, maar gemiddeld 160-ish aanhouden verbruikt plots een pak meer.

Geplaatst:

Ik ook, maar gemiddeld 160-ish aanhouden verbruikt plots een pak meer.

Tiens, das bizar zeg :lol:

Geplaatst:

Tiens, das bizar zeg :lol:

<8 naar >11 vind ik relatief veel verschil.

Geplaatst:

Zoveel zal het wel niet zijn maar +1-2L is normaal hé. 120 op cc is bij mij al 7L ofzo met 20"

Geplaatst:

Verbruik discussies en M3/4 klinkt als ........ Een schoon vrouw dat ge niet moogt poepen

Geplaatst:

Verbruik discussies en M3/4 klinkt als ........ Een schoon vrouw dat ge niet moogt poepen

Dus beter een Lada kiezen die je wel mag poepen? :D

Geplaatst:

Dat kan soms leuker zijn. Maar een Audi A5 kan een mooie tussenoplossing zijn

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Dat is toch normaal? Kwadratische luchtweerstand enzo.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid