Ga naar inhoud

Reliable RWD sub 5-6K


Lefty

Aanbevolen berichten

De S-type 3.0 is niet onbetrouwbaarder dan een BMW die ondertussen toch 20 jaar oud is. In UK waren die redelijk populair en ik heb er weinig klacten over gehoord. Jij wel? (En dan bedoel ik niet dat éne geval dat we zelf toevallig kunnen boventoveren, maar algemeen gekende problemen).

Niet onder 3.0L, wel gortig om rijden en niet duur: Jag XJR ?

Nog een RWD weggedrag, zalig klinkende motor en betrouwbaar: MB 300E-24 ? (Wel zeldzaam, zeker in handbak)

 

Het punt is natuurlijk wel dat er bij die oude BMW's een volledige community bestaat met onderdelen, wisselstukken, how to's voor aanpassingen, veerpootbruggen, dempers, sportophangingen etc...

 

Je kan een oude BMW dan ook veel makkelijker en goedkoper hardcore aanpassen dan zo'n Jag S-type...

 

Ik neem aan dat dit ergens ook wel de bedoeling is van @@Lefty

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel beter ga je niet vinden voor dat budget dan een E36 328iT, denk ik. Mogelijks nog een E36 M3 3.0 sedan, moet wel te vinden zijn voor 6k maar dan mag je geen zuiver exemplaar verwachten.

 

Ik ben zelf meer liefhebber van de koets van een E34T, maar alhoewel dat fijn rijdt gaat dat nooit even direct sturen en feedback geven als een E36, daarvoor heeft ie wat te veel kilo's mee te slepen en zit er meestal te veel speling op het stuurhuis.

Voor 6k moet je wel een nette 540iT/6 kunnen vinden, of een goeie 525iT, dan heb je budget over voor korter diff, bilstein-onderstel en M5-stuurhuis. Rijdt plezant, driftkrel bij uitstek om wat te beulen zonder dat je CSL er aan moet geloven... E34T stuurt iig een pak leuker en levendiger dan een E39.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Want een 300E-24 of XJR is meer 'zigeuner' dan zo een BMW waar elke maroef mee rondrijdt? :lolz:

Aan de 300E-24 heb ik ook gedacht, maar dat leek me niet echt iets voor Lefty te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zigeuners rijden geen BMW, die rijden inderdaad Mercedes of Jaguar. :D

Of audi als het een R8 is.

 

Er is waarschijnlijk een reden waarom die die dan kiezen, hé ;)  Reliable?

 

En wat is het verschil tussen een zigeunerbak of een kist om van de Vier Windenstraat naar de Dansaertstraat te "cruisen" in Molenbeek?

 

Het punt is natuurlijk wel dat er bij die oude BMW's een volledige community bestaat met onderdelen, wisselstukken, how to's voor aanpassingen, veerpootbruggen, dempers, sportophangingen etc...

 

Je kan een oude BMW dan ook veel makkelijker en goedkoper hardcore aanpassen dan zo'n Jag S-type...

 

Ik neem aan dat dit ergens ook wel de bedoeling is van @@Lefty

 

Klopt voor de onderdelen. Maar heeft lefty ook de tijd om de helft van de tijd aan zijn auto te knutselen om hem rijdende te houden?

 

Als je zorgeloos met een RWD wil rijden van de grootte van een BMW 3, dan eerder een IS300. Minder "onderdelen en kennis" voorradig (hoewel, als je naar de juiste fora gaat is die er ook), maar je hebt die ook haast niet nodig...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De S-type 3.0 is niet onbetrouwbaarder dan een BMW die ondertussen toch 20 jaar oud is. In UK waren die redelijk populair en ik heb er weinig klacten over gehoord. Jij wel? (En dan bedoel ik niet dat éne geval dat we zelf toevallig kunnen boventoveren, maar algemeen gekende problemen).

Niet onder 3.0L, wel gortig om rijden en niet duur: Jag XJR ?

Nog een RWD weggedrag, zalig klinkende motor en betrouwbaar: MB 300E-24 ? (Wel zeldzaam, zeker in handbak)

Die S-types verouderen toch erg Brits, met een niet aflatende stroom (vooral kleinere) mechanische en elektronische problemen die veel duurder zijn om gefixt te krijgen dat bij karren die bij de vleet opgelapt worden. Rijgedrag is trouwens weinig inspirerend (en dan ben ik nog lief), da's een comfortzetel en als Lefty de vorige A8 al zeer zompig en disconnected vindt rijden (nochtans een steengoede toplimousine imo), dan zou ik hem dus allerminst een Jag S-type aanraden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een IS300. Minder "onderdelen en kennis" voorradig (hoewel, als je naar de juiste fora gaat is die er ook), maar je hebt die ook haast niet nodig...

Vind ik wel een goeie tip. Bestaat dat met manuele bak? De IS200 vond ik wel leuk, maar duidelijk te weinig adem hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die S-types verouderen toch erg Brits, met een niet aflatende stroom (vooral kleinere) mechanische en elektronische problemen die veel duurder zijn om gefixt te krijgen dat bij karren die bij de vleet opgelapt worden. Rijgedrag is trouwens weinig inspirerend (en dan ben ik nog lief), da's een comfortzetel en als Lefty de vorige A8 al zeer zompig en disconnected vindt rijden (nochtans een steengoede toplimousine imo), dan zou ik hem dus allerminst een Jag S-type aanraden.

 

Wanneer heb jij nog een S-type gereden? Ik heb enkele keren een S-Type 3.0 Sport (FL) meegekregen in UK en dat chassis was echt een zaligheid. Direct en toch comfortabel.

 

Hoe een pre-FL reed of een gewone S, weet ik wel niet.

 

En die mechanische en electronische problemen zijn bij een Ford niet duurder om te herstellen dan bij een BMW, noch frequenter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind ik wel een goeie tip. Bestaat dat met manuele bak? De IS200 vond ik wel leuk, maar duidelijk te weinig adem hebben.

 

Er zijn enkele manuele versies geweest, maar die lopen niet dik. Dat gezegd zijnde, wij hadden een automaat en die kon je echt goed met de hand schakelen. Gecombineerd met het sportchassis en het sperdifferentieel (beiden standaard op de IS300), had je best een plezierige "sportberline".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer heb jij nog een S-type gereden? Ik heb enkele keren een S-Type 3.0 Sport (FL) meegekregen in UK en dat chassis was echt een zaligheid. Direct en toch comfortabel.

 

Hoe een pre-FL reed of een gewone S, weet ik wel niet.

 

En die mechanische en electronische problemen zijn bij een Ford niet duurder om te herstellen dan bij een BMW, noch frequenter.

Een jaar of 3 geleden, een prefacelift wel. Dat reed verschrikkelijk, een '5 E34 van 5 jaar ouder reed beter... En het beste van al: het was een R... kan je nagaan hoe een veel meer op comfort gerichte gewone 3-liter dan rijdt.

 

Geen idee hoe ervaren jij bent met het onderhouden van oudere Jags, maar als onze garagist zélf verklaart dat de S-types nu echt "slecht" verouderen en handenvol geld kosten om rijdende te houden (ja, veel meer dan een ouwe Duits met wat kwaliteit, BMW incl. dus), dan hecht ik meer geloof aan hun ervaren mening dan aan die van jou.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een jaar of 3 geleden, een prefacelift wel. Dat reed verschrikkelijk, een '5 E34 van 5 jaar ouder reed beter... En het beste van al: het was een R... kan je nagaan hoe een veel meer op comfort gerichte gewone 3-liter dan rijdt.

 

Geen idee hoe ervaren jij bent met het onderhouden van oudere Jags, maar als onze garagist zélf verklaart dat de S-types nu echt "slecht" verouderen en handenvol geld kosten om rijdende te houden (ja, veel meer dan een ouwe Duits met wat kwaliteit, BMW incl. dus), dan hecht ik meer geloof aan hun ervaren mening dan aan die van jou.

 

Over je laatste info, kan ik niet oordelen. Het is interessant om horen. Langs de UK kant, heb ik hiervan nog niet gehoord.

 

Dat de S-Type R zo slecht reed, verbaast me erg. Vooral omdat ik toch wel enkele S-types kon rijden. Soit. Het imago is waarschijnlijk niks voor Corre.

 

Doch, er moet toch wat anders beschikbaar zijn dan modellen waar je constant moet aan klussen.

 

Begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen een oude BMW. Als het een exemplaar is dat mooi origineel staat, prachtwagen. Alleen erg delicaat aan het worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn ze allemaal, tenzij Benzen gemaakt voor pakweg begin de jaren '90, en sommige Japanners. Door de veelheid aan keuze en de grote hoeveelheid beschikbare parts is een ouwe BMW gewoon de meest logische keuze. En eentje die, indien men uit z'n doppen kijkt bij 't kopen, ook garantie geeft op het gezochte rijplezier. Mij maakt het eigenlijk geen zak uit waarmee Lefty rondrijdt, maar toch ga ik hem geen ouwe S-type 3.0L aanraden. :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij maakt het eigenlijk geen zak uit waarmee Lefty rondrijdt, maar toch ga ik hem geen ouwe S-type 3.0L aanraden. :lol:

 

 

Mag ik jou niet betalen om voor mij een auto te gaan zoeken?

 

Mintheid :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem je potje spuug mee. Om de banden te testen.

Of neen wacht daartegen moet je schoppen.

Spuug is voor tijdens de prijsonderhandelingen!

Sorry chef. :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is slechts 1 alomvattende test, dat is de duwtest. Zegt je meteen alles over rigiditeit, en aan je koelwater voel je zo of die compressie nog puik. Geen rammel = alles tiptop.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is zeer nice, maar ik wil een handbak :oops:

Ik dacht dat wel, maar voor die prijs wou ik hem toch eens posten. Staat natuurlijk wel bij een Italiaan al wil dat tegenwoordig niets meer zeggen.

Kan iemand op de foto uitmaken of die kar lavalina heeft? Buiten de velgen lijkt er mij niet veel aan verprutst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid