Ga naar inhoud

Forced induction


Greg

Aanbevolen berichten

Naar aanleiding van een post van member ST_TDCI over een Nederlander die zijn BMW E60 550i met 367pk opkrikte naar 550pk met een supercharger, een topic.

Persoonlijk sprak mij dat meer aan dan een E60 M5, het esthetische buiten beschouwing gelaten.

Stel; motorische aanpassingen, meer vermogen, enz. enz. worden net als in Nederland, toegelaten in België.

Een Toyota GT86 met compressor en zo 300pk?

Een BMW 130i met compressor en zo 400pk?

Welke auto zou jij wat meer pk geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om eerlijk te zijn is er één wagen die ik niet enkel meer vermogen zou geven, maar algemeen ooit zou willen tunen, en dat is de Ford Focus ST, vorig model.

Ik zou die het AWD systeem meegeven van de S40 T5 AWD (onderhuids dezelfde wagen) en dan naar 300-350pk duwen.

Waarom geen RS als basis: discreter uiterlijk voor de ST.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben echt enorm fan van extreme projecten. Als ik dan dit soort filmpjes ziet krijg ik soms gewoon kippevel.

 

https://www.youtube.com/watch?v=4Id2O0vC7Lk

 

Uiteindelijk moet je wel half gestoord zijn om er op zo'n grote schaal aan te beginnen, want het is op zich grotendeels weggesmeten geld.Ook in de herverkoop moet je echt al een liefhebber vinden om nog enigszins een deel van het geld dat je erin gestoken hebt terug te krijgen. Hoe dan ook, het moet een zalig gevoel zijn om in je garage te staan kijken naar je wagen en weten dat je iets exclusiefs hebt staan.

 

Ik sluit niet uit dat ik na deze wagen wel eens iets speciaal wil (laten) maken, maar dan op kleine schaal.

Zo lijkt een Golf IV Variant met +240pk mij wel iets, eigenlijk liever dan dan een standaard occasie E61 520d ook al ben ik op het einde van de rit wellicht hetzelfde bedrag kwijt. Maar het moet een heel ander gevoel geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zegt de man(s) die dagelijks met een turbo rond knalt  :P

Dat is puur uit financiële overwegingen. Geen haar op mijn hoofd dat er aan zou denken een bestaande auto te pakken en daar 10-20K euro in te steken voor een turbo conversie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat van die onderbemeten remmen op de e60/e61 herinner ik me nog van op onze 535d. Moet wel goed rijden dat hollands hok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Atmo :inlove:

 

Ik steek mijn poen wel in remmen en ophanging :) en als basis iets kopen met stock 300pk :)

 

Maar ontopic: Een manuele Morgan Aeromax laten uitrusten met een S62 motor en daar een haardroger op. Vervolgens alles laten vastzetten door iemand met goeie schroevendraaiers :) dreamcar denk ik dan (but then again, met S62 zonder haardroger is hij dat ook al)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zegt de man(s) die dagelijks met een turbo rond knalt  :P

 

Dat is puur uit financiële overwegingen. Geen haar op mijn hoofd dat er aan zou denken een bestaande auto te pakken en daar 10-20K euro in te steken voor een turbo conversie.

Je hoeft toch ook geen geld uit te geven aan een turbo ombouw als een atmo beter is  ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is puur uit financiële overwegingen. Geen haar op mijn hoofd dat er aan zou denken een bestaande auto te pakken en daar 10-20K euro in te steken voor een turbo conversie.

Ik heb recent gepassagierd in een 996 Turbo met een 9FF blok, moest ik het geld hebben: Direct, al kom je niet toe met 20k :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk moet je daar niet mee tracken... Maar hij kon het wel overbrengen op de grond.. In tegenstelling tot sommige van die RWD turbo-bandencentrales. Dus in dat opzicht vond ik het 'goed' rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet voor mezelf 1 ding: ik ben een koppelrijder. 

 

Die clio RS is allemaal leuk en wel, als je continu voluit gaat met dat ding (en er m.a.w. uitziet als een achterlijke mongool op de openbare weg), maar uiteindelijk is dat geen kloten waard wanneer je daar normaal mee rijdt.

 

Geef mij maar een turbo-motor of een zware atmosferische motor met bruikbaar koppel.  Daarom ook dat ik niet kan wachten tot die biturbo kit op de 300TE staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid