Ceke 2.240 Geplaatst: 7 januari 2014 Delen Geplaatst: 7 januari 2014 Forced induction: http://www.youtube.com/watch?v=U81_0waqEWA 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jan 923 Geplaatst: 7 januari 2014 Delen Geplaatst: 7 januari 2014 Steek dat dan in een of andere Amerikaanse muscle car, ipv een volledig gebalanceerd geheel naar de kloten te helpen. @@Matteus heeft trouwens ervaring met die dinge Steek dat dan in een of andere Amerikaanse muscle car, ipv een volledig gebalanceerd geheel naar de kloten te helpen. @@Matteus heeft trouwens ervaring met die dingen Dat is het probleem, die brengen het dan weer niet over.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Avantus 7.095 Geplaatst: 8 januari 2014 Delen Geplaatst: 8 januari 2014 Ik ben blij om beide te hebben. Enerzijds een S2000 die begint te sleuren waar het bij een gewone atmo benzine stopt, om door te gaan tot 9250 toeren alsof het niets is. Let wel, ik blijf erbij dat voor dagelijks verkeer een S2000 echt een zeer bruikbaar koppel heeft. In 4e vanaf 30km/u bv herneemt dat imo flink, met meer koppel en respons dan wat je gemiddelde turbodiesel zal hebben. Wil je echt vermogen, dan is het natuurlijk toeren maken. Anderzijds een RS2 die pas bij 3250-3500tr als een beul erin hakt. Weekt een totaal andere rijstijl los bij gewoon rijden, maar laat ook toe om veel vlotter een leuk tempo erin te houden, met pakweg tot 4000-4500tr gaan. En dat terwijl je 99% van het verkeer al achterlaat, op een effortless manier. En idd zoals Matteus zegt, zonder het bijhorende atmo geschreeuw dat koppen doet omkeren. Beide heel leuk, maar met hun eigen accenten. Ik hou dan ook van de 2 vanwege de verschillen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greg 2.949 Geplaatst: 8 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2014 Ik moet Avantus bijtreden. Ik ben een zot van een atmo, maar kan ook genieten van een turboduw. Turbo als daily, atmo als weekendkar, ideaal. P.S: gelieve niet aan een diesel te denken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jerain 2.474 Geplaatst: 8 januari 2014 Delen Geplaatst: 8 januari 2014 Turboblok heeft nooit dat 'scherpe/hitsige" van een atmoblok IMO. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jayv 40 Geplaatst: 9 januari 2014 Delen Geplaatst: 9 januari 2014 Turboblok heeft nooit dat 'scherpe/hitsige" van een atmoblok IMO. Probeer eens een M twin turbo blok in M sport mode, het zou je kunnen verbazen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.050 Geplaatst: 9 januari 2014 Delen Geplaatst: 9 januari 2014 Probeer eens een M twin turbo blok in M sport mode, het zou je kunnen verbazen. Draait dat ook 8500RPM? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jayv 40 Geplaatst: 9 januari 2014 Delen Geplaatst: 9 januari 2014 My bad, ik dacht dat het over hitsige gasrespons ging, maar een turbo kar kan toch ook wat racy sound produceren, ge moet alleen een nier achterlaten bij akrapovic Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jayv 40 Geplaatst: 9 januari 2014 Delen Geplaatst: 9 januari 2014 Turbo draait doorgaans op 150.000rpm he, dat zou nen IR wel mogen weten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greg 2.949 Geplaatst: 9 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2014 Ik ben al met 1M meegereden, en toch voel je dat.. De mijne heeft evenveel pk maar geeft ze op een heel andere manier af, waardoor ik de 1M minder spectaculair vind. En die kan zelfs sneller zijn.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jayv 40 Geplaatst: 9 januari 2014 Delen Geplaatst: 9 januari 2014 Ik ga niet beweren dat het beter is, ik insinueerde dat gasrespons en motorkarakter niet zo erg is als vaak wordt gedacht en ik reed voordien een Cayman S met ongeveer zelfde pk/gewicht verhouding, bandenmaten, wheelbase. Cayman was superlineair, borderline saai, tenzij on track of indien je constant op de redline rijdt... Deze voelt voor mij overal sneller aan en ook aan personen wie ik een testritje gaf. Ik heb ze een tijdje tezamen op nrplaat gehad en mijn ervaring is dat de 1M echt een stuk sneller aanvoelt, een E46 heb ik nog niet gereden... Maar zonder M sport enabled is het niet de hooligan die iedereen zal impressen en een merkbaar turbogat vertonen, is een groot verschil. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jerain 2.474 Geplaatst: 9 januari 2014 Delen Geplaatst: 9 januari 2014 Het zal nooit meer hetzelfde zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polle Petrol 583 Geplaatst: 9 januari 2014 Delen Geplaatst: 9 januari 2014 Zelf van ik zot (ma echt stekezot) van een S5x blok van BMW. Dat geluid, dat koppel, doortrekken tot hoog in de toeren. Ik zou echt graag eens willen vergelijken met een 1M of een M135i. Je leest, ziet en hoort daar veel goeie dingen over maar volgens mij (mijn ervaring is beperkt) is er weinig leukers te vinden dan pakweg een E36 M3 (voor dat geld). Nietwaar Jerain? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polle Petrol 583 Geplaatst: 9 januari 2014 Delen Geplaatst: 9 januari 2014 Een 130i zou ik doodgraag hebben als daily. Vanwege de 6 cilinder, het atmosferische karakter. 'k zou eens moeten testen of ik kan leven met de nadelen (kleine koffer en achterbank) Honda blokjes hebben me ook steeds bekoord... 't zal ook wel te maken hebben met het feit dat het mijn eerste eigen auto was. (https://www.youtube.com/watch?v=afk0M9LsASw) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BlackFox 2.079 Geplaatst: 9 januari 2014 Delen Geplaatst: 9 januari 2014 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.