Ga naar inhoud

20k € nieuwe wagen of recente 2dehands.


Ice_Ken

Aanbevolen berichten

Beste mensen

Mijn vriendin en ik gaan een nieuwe of recente 2dehands aanschaffen (met keurmerk(bv premium selection, myway etc, max 2 jaar). Gezien het autosalon is gaan we zeker en vast wat offertes vragen.

Wij willen een auto die voldoet aan deze criteria:

-30k km per jaar(diesel) in comfort

-lage gebruikskosten

-ruim genoeg(zowel koffer als zitruimte)

-Geen Nissan, Renault, Dacia, Citroën, Peugeot...

-+-20k, dat wil zeggen 20 of 21 is OK, maar geen 25000.

- maximum 2 jaar/30 000KM.

Natuurlijk denk ik meteen aan de trouwe VW golf 7 1.6tdi. Maar ik hoop dat jullie met een verrassend alternatief kunnen komen.

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn 26e ook een nieuwe wagen gekocht in die prijscategorie (24K toen), nu besef ik dat ik teveel geld uitgaf voor wat het was. Een paar duizend minder en veel meer auto:

 

V60

 

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=242593267&asrc=fa|s

 

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=238755785&asrc=st|s

 

A4

 

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=240251811&asrc=st

 

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=242945187&asrc=st

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn 26e ook een nieuwe wagen gekocht in die prijscategorie (24K toen), nu besef ik dat ik teveel geld uitgaf voor wat het was. Een paar duizend minder en veel meer auto:

 

V60

 

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=242593267&asrc=fa|s

 

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=238755785&asrc=st|s

 

A4

 

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=240251811&asrc=st

 

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=242945187&asrc=st

het is de bedoeling dat wij er zolang mogelijk mee rijden, die volvo's zijn al 3 jaar oud trouwens, die audi's al 5, toch graag even lezen voor iets te posten. Mijn vriendin ziet zo'n grote wagen niet eens zitten. Ik wel, maar je moet rekenen dat zij van een pixo komt. Mss eens kijken naar een A3 sportback.

Ik wil een zeer recente wagen omdat we er graag lang mee willen rijden, de kosten aan een wagen komen vooral met km's/tijd. Dus maximum 2 jaar/30 000KM.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is de bedoeling dat wij er zolang mogelijk mee rijden, die volvo's zijn al 3 jaar oud trouwens. Aan 30k km/jaar gaat het snel met de km-standen. Mijn vriendin ziet zo'n grote wagen niet eens zitten. Ik wel, maar je moet rekenen dat zij van een pixo komt. Mss eens kijken naar een A3 sportback.

 

Ah ik las Golf en dacht kennelijk dat het om een station ging.

 

3jr oud heeft niets met 30k km/jaar te maken he...   het is net als de kilometers rap gaan dat je er beter een pakt die de eerste afschrijving al gehad heeft. Ik doe er 80k km/jaar, nooit koop ik voor mijzelf nog een nieuwe wagen :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens voor een A3 Sportback. Ik zou zeker geen BMW nemen omwille van de beperkte levensduur. Ik neem aan dat je gaat lenen voor deze wagen? Heb je een wagen voor overname? Ik zou zeker ook stockwagens bekijken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens voor een A3 Sportback. Ik zou zeker geen BMW nemen omwille van de beperkte levensduur. Ik neem aan dat je gaat lenen voor deze wagen? Heb je een wagen voor overname? Ik zou zeker ook stockwagens bekijken...

lenen is niet nodig. Tgoh bmw, beperkte levensduur. Ik geloof ook niet dat andere merken nog gemaakt zijn voor 300 000km te doen. We hebben een Nissan Pixo ter overname, en mijn golf GTD zal ook verkocht worden.

 

die A3 is maar een 3deurs. Ik denk dat een vorig model A3 sportback wel goed te doen is. Ik vind dat een mooie wagen, rijd goed ook. Mijn vriendin wil liever geen audi...wat ik helemaal niet snap maar goedja vrouwen...

Volvo/Opel zijn niet mijn kopje thee. Volvo= PSA motor. Opel=veroudert. Die mercedes vind ik leuk, nu mijn madam nog aan boord krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom geen Honda met de uitstekende en betrouwbare 1.6 diesel 120 pk

 

Nieuwe civic tourer 1.6 d 19 900 euro

 

Nieuwe CRV city runner 1.6d comfort 21 990 euro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk kan je met een Golf weinig misdoen, ook naar restwaarde toe.

 

Al moet ik wel zeggen dat mijn Golf 6 niet echt probleemvrij blijkt... Heb nu 41.000km, is in april 2j oud en enkele weken terug is de wagen binnengeweest voor elektrische storingen: 

 

* Aansluiting iPhone functioneerde niet meer

* Bluetooth functioneerde niet meer

* Permanente melding platte band

* Besturing via stuurwiel functioneerde niet meer

 

Na een update zou alles terug ok moeten zijn, maar...

 

* Aansluiting iPhone werkt nog steeds niet naar behoren

* Sinds een week opnieuw permanente melding platte band

* Sinds gisteren rechter grootlicht kapot

 

Het lijkt me dat ze toch niet meer zijn wat ze geweest zijn, de golfkes :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk kan je met een Golf weinig misdoen, ook naar restwaarde toe.

 

Al moet ik wel zeggen dat mijn Golf 6 niet echt probleemvrij blijkt... Heb nu 41.000km, is in april 2j oud en enkele weken terug is de wagen binnengeweest voor elektrische storingen: 

 

* Aansluiting iPhone functioneerde niet meer

* Bluetooth functioneerde niet meer

* Permanente melding platte band

* Besturing via stuurwiel functioneerde niet meer

 

Na een update zou alles terug ok moeten zijn, maar...

 

* Aansluiting iPhone werkt nog steeds niet naar behoren

* Sinds een week opnieuw permanente melding platte band

* Sinds gisteren rechter grootlicht kapot

 

Het lijkt me dat ze toch niet meer zijn wat ze geweest zijn, de golfkes :)

Nee dat denk ik ook niet, maar je kan moeilijk je conclusies gaan trekken op 1 exemplaar. Ik heb in een VW / Skoda / Audi garage gewerkt dus ik weet dat het niet altijd rozengeur en manenschijn is met een nieuwe wagen.

Waarom geen Honda met de uitstekende en betrouwbare 1.6 diesel 120 pk

 

Nieuwe civic tourer 1.6 d 19 900 euro

 

Nieuwe CRV city runner 1.6d comfort 21 990 euro

een civic tourer zowiezo niet, dat vinden we echt niet mooi. Maar de crv zullen we zeker eens gaan bekijken, hoewel dat waarschijnlijk toch uitdraait op 24k met wat opties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk kan je met een Golf weinig misdoen, ook naar restwaarde toe.

 

Al moet ik wel zeggen dat mijn Golf 6 niet echt probleemvrij blijkt... Heb nu 41.000km, is in april 2j oud en enkele weken terug is de wagen binnengeweest voor elektrische storingen: 

 

* Aansluiting iPhone functioneerde niet meer

* Bluetooth functioneerde niet meer

* Permanente melding platte band

* Besturing via stuurwiel functioneerde niet meer

 

Na een update zou alles terug ok moeten zijn, maar...

 

* Aansluiting iPhone werkt nog steeds niet naar behoren

* Sinds een week opnieuw permanente melding platte band

* Sinds gisteren rechter grootlicht kapot

 

Het lijkt me dat ze toch niet meer zijn wat ze geweest zijn, de golfkes :)

Spring eens binnen bt., dan zorgen we voor een oplossing. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuw kopen zou ik niet (meer) doen, de dealer buitenrijden en er gaat al 15% van je centen in rook op. Beter een jonge tweedehandse (~2 jaar) met garantie en die na 2 jaar verkopen, net voor de 100K km. Op die manier loop je amper risico op kosten, verlies je weinig restwaarde, kan je snel verkopen en over een nieuwe beschikken en met de hogere restwaarde upgraden naar een grotere recentere wagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spring eens binnen bt., dan zorgen we voor een oplossing. ;)

 

Da's de bedoeling één dezer!

 

Caddy moet ook al geruime tijd op onderhoud, zal dat proberen combineren ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

lees er hier eigelijk nog iemand wat er gevraagd is, of lezen jullie enkel de titel? iemand vraagt iets, en het antwoord is compleet naast de kwestie of men begint hier interne discussies te maken...allé vooruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

lees er hier eigelijk nog iemand wat er gevraagd is, of lezen jullie enkel de titel? iemand vraagt iets, en het antwoord is compleet naast de kwestie of men begint hier interne discussies te maken...allé vooruit.

 

1) Denk dat je best zelf zoekt zonder onze hulp, msxx wil je helpen en je doet ook al arrogant  :angry:

 

2) als je niet leent voor die kar ben je goed gek, nog nooit zo goedkoop geweest dus daarvoor je cashflow verminderen is ****  :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je 300k wilt doen zonder kosten liever een exemplaar van 2008 met 646 motor...

Topicopener gaat niet akkoord gaan, te oud.

Maar zeg eens, waarom (op de historie met de injectoren na op de eerste 2? bouwjaren van de nieuwe 4cyl diesel)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwe Seat Leon ST vind ik wel knap.

Geen idee of €20k daarvoor volstaat.

 

Even nagekeken: het 90pk TDI-basismodel kost €20.990 zonder korting volgens de website.

Misschien toch nog te overwegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid