Ga naar inhoud

Nieuwe leasewagen


jelle

BMW 318da of BMW 518d  

31 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke firmawagen: 3-reeks met sportieve looks of klassieke, comfortabele 5?

    • Bmw 318da Touring met sport line, business pack, comfort pack, xenon, sportophanging, etc
    • Bmw 518d Touring met business pack


Aanbevolen berichten

Na lange tijd niet meer op enig autoforum gezeten te hebben toch maar een account aangemaakt in de hoop mijn toekomstige keuze te vergemakkelijken...

(Anciens kennen me misschien nog van vroeger)

 

3 offertes laten uitrekenen door LeasePlan:

 

*Mazda 6 Wagon Executive 2.2D Automaat 175pk -> te duur wellicht door herverkoopwaarde, 2500BIV en 19-duims velgen.

Ik had al 15% korting gekregen dus ik denk niet dat er nog 1200 euro extra af kan.

 

 

Blijven volgende 2 wagens over:

 

*BMW 318dA Touring Sport line in Melbourne red met business pack, comfort pack, xenon, zwarte dakrails, M sportophaning, PDC voor&achter, anthraciet hemelbekleding, mechanische zonneschermen en lichtpack -> nog 1000euro over om extra opties toe te voegen dus wellicht nog HIFI-system, verwarmde zetels en instrumentencombi High

 

*BMW 518d Touring met Business pack. De 5 beschikt standaard echter al over xenon, 17-duims velgen en elektrische zetels. Door het business pack komen daar nog dakrails, PDC voor&achter, elektronische airco, dakota leder en business navi bij

 

 

Voordeel van een automaat is dat mijn vriendin met een beperkt rijbewijs er dan ook mee kan rijden.

 

Wat me echter opviel is dat de afwerkingskwaliteit van de 5 serie pakken hoger is dan die van de 3 serie.

Ik rijd momenteel met een Audi A4 en die geeft een veel kwalitatievere indruk dan de 3 waarmee ik testreed, wellicht werd dat nog benadrukt door de kale versie van de testwagen.

De 5-reeks is echt een andere niveau van wagen maar zal ook meer een grijze muis in het verkeer zijn dus saaier imago...

 

Wat zouden jullie kiezen: een 3 reeks met sportieve looks of een klassieke, comfortabele 5?

 

4c59d569-ef7e-228b.jpg

 

518d_touring.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom Jelle! Ik ga meteen een correctie maken: F1x 18d heeft standaard GEEN elektrische zetels, doch halfelektrisch. Verder mag je altijd je offerte eens doorsturen om te zien of ik iets extra kan doen, tenzij je gebonden bent aan een keydealer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat het verschil 518d/318d groter was. Toegegeven, je hebt aardig wat opties aangevinkt voor de 3 reeks, maar toch. Belangrijk ook: hoe zitten ze? Een 5 is meer op comfort toegespitst (denk ik). Als je veel lange autostraderitten doet is dat toch ook een overweging. Ik zou de 5 durven nemen...ware het niet dat je waarschijnlijk ook wat rekening met je "better half" wil houden. En in dat geval blijft eigenlijk enkel de F31 over. En dat is ook geen straf, denk ik dan.

 

De 3 serie ( @@Tommie ) dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al mijn collega's rijden momenteel bijna met een F31 daarom had ik eerst ook gekeken naar de Mazda 6 maar te duur.

Bij bmw hebben we een ACO A maar momenteel zijn de saloncondities veel beter ;)

Daarom een vrij originele 3 geconfigureerd, lees geen grijstint zoals de 6 saaie 318d's van de collega's.

De 5 serie daar rijden een paar managers mee (520d). De fleet verantwoordelijke zei wel dat ze over een 5-serie mogelijk moeilijk zouden doen aangezien dit normaal een wagen is voor mensen een hoger budget/level in de carpolicy...

 

Bij G&A heb ik eerst met een premium selection pre-facelift F11 520da touring gereden die rijkelijk uitgerust was en nadien met een F30 318d sedan die vrij kaal was dus het verschil was immens...zowel kwa rij-ervaring als kwa afwerking.

Misschien best toch maar eens vragen of ik niet naar Bornem kan om een 518d te rijden en een 318d met sportophanging en/of automaat.

Of hebben jullie zoiets staan @@Tommie? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de mention @@Tommie ga je zijn aandacht wel trekken. Ik begrijp de fleet verantwoordelijke wel. 't Is niet abnormaal dat je beperkt wordt in de klasse waarin je mag shoppen. Nog een reden om voor de F31 te gaan. Een testrit vind ik trouwens een excellent idee. Doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gestemd voor de Dreier.

 

Het leder zal je kwaliteitsbeleving een boost geven, dus dat komt al goed.  Het rood distantieert je je van je grijze collega's (mag dit wel van je fleet-manager ?  Bij ons passeert dit in elk geval niet).  En de automaat levert je thuis bonuspunten op.  Daarnaast is die ook nog zoveel comfortabeler in file- & stadsverkeer.

De motor moet een minder zware kas meesleuren, dat zal ook wel wat verschil maken in de rijbeleving.

 

Een 5reeks is voor als je leeftijd ook met een vijf begint. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

nope is nu maar net binnen budget dus automaat op een 5 is niet mogelijk.

 

5 met automaat zit er niet in?
Dan de 3, automaat is een must voor mij geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ivm de 3 sportline:

Ik vind zwarte nieren wel mooi zeker in combinatie met zwarte dakrails en de andere zwarte accenten maar dan zit je nog met die alu stukjes in de frontbumper....

Heeft iemand toevallig een foto van de sport versie met zwartgespoten alu inzetstukken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na lange tijd niet meer op enig autoforum gezeten te hebben toch maar een account aangemaakt in de hoop mijn toekomstige keuze te vergemakkelijken...

(Anciens kennen me misschien nog van vroeger)

 

3 offertes laten uitrekenen door LeasePlan:

 

*Mazda 6 Wagon Executive 2.2D Automaat 175pk -> te duur wellicht door herverkoopwaarde, 2500BIV en 19-duims velgen.

Ik had al 15% korting gekregen dus ik denk niet dat er nog 1200 euro extra af kan.

 

Opmerkelijk dat die duurder uitkomt dan een 3- of 5-reeks. En hoe kom je aan die BIV?

 

http://www.bivberekenen.com/nieuwe-biv-berekening/

Automaat: 129g CO2 en Euro6: 143 euro.

Manueel: 121g CO2 en Euro6: 105 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook de kleine lettertjes lezen op de overheidswebsite ->

Voor ondernemingen met leasingactiviteiten is enkel de BIV regeling op basis van het vermogen van het voertuig van toepassing.

 

Jouw bedragen zijn de BIV voor rechtspersonen maar voor leasemaatschappijen geldt de oude berekeningswijze van de BIV...

Iedereen gelijk voor de wet :wacko:

Opmerkelijk dat die duurder uitkomt dan een 3- of 5-reeks. En hoe kom je aan die BIV?

 

http://www.bivberekenen.com/nieuwe-biv-berekening/

Automaat: 129g CO2 en Euro6: 143 euro.

Manueel: 121g CO2 en Euro6: 105 euro.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb (met dank aan de automindedhofleverancier) woensdag nog 2 aangepaste offertes doorgemaild om te laten uitrekenen door LeasePlan...

Denk dat ik voor de 3 ga kiezen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de 5 heeft Tommie bij het businesspack nog de navi professional toegevoegd ipv de business navi.

 

Voor de 3 bijna zelfde config: zwart sportstuur (geen rode stiksels), alu langschliff sierlijsten met zwarte lijn ipv de rode van het sportpack, stoffen sportzetels met grijze accenten en zijn er volgende dingen bijgekomen navi professional (incl. instrumentencombi High), HIFI, verwarmde voorzetels, uitschakelbare airbag en voorruit met grijze boord.

 

Denk dat de 3 er dan uiterlijk bijna hetzelfde als op foto zal uitzien, vermoed enkel dat deze 18-duimers heeft en misschien ook de shadowline.

(Bij de Sport line is enkel de B-stijl zwart blinkend).

 

P90093373.jpg

 

Wat ik wel een afknapper vind bij de F30/31 is dat schrale enkele uitlaatpijpje maar dat ga ik proberen te veranderen mbv dit:

 

$T2eC16NHJHYE9nzpcw03BQj-)hqq(g~~60_12.J

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Moh, dat heeft 'm goed geregeld, onze kleine rakker. Van die uitlaat: dat moet je uiteraard zelf weten maar ik zou me de moeite besparen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wellicht de properste oplossing maar misschien kan de uitsnijding in de originele bumper ook op een nette mannier wat groter gemaakt worden?

Dat hoop ik iig :)

 

Heb je dan ook geen andere bumper of diffusor nodig? Bij mijn F20 alleszins wel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou denken dat als het mooi/deftig gedaan is dat er dan weinig van gezegd zal worden...

 

Dit staat er iig bij: Dieser Ausschnitt wird mit einer in Wagenfarbe zu lackierenden Kunststoffblende verdeckt.
 

 

Ga je hem dan bij einde lease zo inleveren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid