Ga naar inhoud

Nieuwe leasewagen


jelle

BMW 318da of BMW 518d  

31 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke firmawagen: 3-reeks met sportieve looks of klassieke, comfortabele 5?

    • Bmw 318da Touring met sport line, business pack, comfort pack, xenon, sportophanging, etc
    • Bmw 518d Touring met business pack


Aanbevolen berichten

Nog altijd geen berekening gekregen van LeasePlan...vrijdag was onze fleetverantwoordelijk niet op kantoor en maandag heeft iedereen meeting dus nog minstens tot dinsdag wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jaja alles goed. Even niet meer zo into cars geweest, buiten een beetje het nederlandse audiforum ;-)

He Jelle, alles goed?

Ik zou voor de 5 gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de berekening van LeasePlan teruggekregen en beide configs zullen wellicht kunnen :)

De 5 zit 1 euro/maand onder budget en de 3 2euro/maand erboven. Nu nog kiezen: twijfel nu soms nog met een andere optie -> een kalere 320dA... :unsure:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het verschil tussen de 318dA en de 320dA ED niet zo groot is, toch niet op papier...dan misschien beter ineens voor de 184pk gaan maar die heeft dan weer 2500euro BIV :unsure:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd klopt, heb een beetje geconfigureerd en vind dat ik dan teveel moet laten vallen...

Kan je enkel zelf kiezen, maar ik prefereer in Belgisch verkeer de opties boven de PK's...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zaterdag in Bornem met de 518d Touring gaan rijden.

 

Ik blijf dit een super comfortabele en luxueuze reisbreak vinden. Overal lees je dat deze met zijn afgezwakte motor geen "echte" BMW is maar ik vond het al bij al wel meevallen.

(De Volvo V70 met 1.6D van een collega dat was pas huilen!!!)

Je kan vlot met het verkeer mee maar je hebt idd weinig/minder overschot bijvoorbeeld voor een inhaalmanoeuvre op een tweebaanvaksweg.

In de wagen krijg je niet de indruk dat het wat minder vlot gaat enkel in de lagere versnellingen merk je dat het wat eerder ophoudt dan je zou willen.

Op de terugweg voelde m'n Audi A4 Avant (2.0tdi 120pk dmv Heinz naar 170pk en 380nm) wel merkbaar sneller aan.

Van afwerkingniveau en rijcomfort is de f11 echter totaal niet te vergelijken met de f31 of m'n Audi.

Twee weken terug had ik ook een testrit gedaan met een 520d touring met automaat en moet eerlijk toegeven dat dat toch een meer geslaagde combinatie was.

 

Ik zou het in ieder geval niet erg vinden om de komende 36 maanden met zo'n 518d rond te bollen maar blijkbaar steekt een 5 reeks toch meer de ogen uit (binnen onze firma) dan een 3 reeks die evenveel kost...(De 5 is zelfs 4 euro/maand goedkoper dan de 3reeks.) M'n manager zei dat ik als enige in zijn groep met een 5 reeks zou rijden en dat dit dan wellicht voor jaloezie en gemopper zou zorgen. Hij had dus liefst dat ik die niet zou nemen. (Mijn collega's vinden echter dat ik voor de 5 moet gaan aangezien die aan alle voorwaarden van onze car policy voldoet.)

Ik ga proberen hiervan misbruik te maken: zeggen dat ik voor de 3 zal kiezen indien ik nog een extra optie (sensatec) mag toevoegen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kogel is door de kerk: melbourne rode 318dA Touring it will be :)  met volgende opties:

- sportline

- sensatec

- langschliff alu interieurlijsten

- business pack met navi professional

- comfort pack met extra parkeersensoren vooraan

- steptronic

- mechanische zonnegordijnen op de achterportieren

- verwarmde voorzetels

- xenon

- lichtpack

- HIFI-system

- M-sportophanging

- Antraciet dakhemelbekleding

- uitschakelbare airbag

- zonder monogram achteraan of opzij

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Over budget gaan was geen probleem een 5-reeks wel dus daar een beetje misbruik van gemaakt :)

Ik heb akkoord van mijn manager en mijn keuze vorige week ndoorgegeven aan de persoon die bij ons de fleet regelt.

Deze moet nu mijn keuze doorgeven aan LeasePlan die op hun beurt de bestelling aan de bmw-dealer doorgeven.

Van zodra @@Tommie de bestelling binnen gekregen heeft zal ik meer weten ivm levertermijn.

Ik principe wordt mijn Audi pas 36 maanden op 25 mei dus wissel zal vermoed ik ergens in mei gebeuren.

 

Sensatec er toch door gekregen :)
Mooie configuratie, te leveren wanneer ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over budget gaan was geen probleem een 5-reeks wel dus daar een beetje misbruik van gemaakt :)

Ik heb akkoord van mijn manager en mijn keuze vorige week ndoorgegeven aan de persoon die bij ons de fleet regelt.

Deze moet nu mijn keuze doorgeven aan LeasePlan die op hun beurt de bestelling aan de bmw-dealer doorgeven.

Van zodra @@Tommie de bestelling binnen gekregen heeft zal ik meer weten ivm levertermijn.

Ik principe wordt mijn Audi pas 36 maanden op 25 mei dus wissel zal vermoed ik ergens in mei gebeuren.

 

Check voor alle zekerheid je bestelling nog is als die is aangekomen bij de dealer, ik weet uit ervaring dat er in al die tussenstappen al is iets kan misgaan ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja mijn houdige audi was ook besteld als zwart en nadien gewijzigd naar quartz grijs, zelfs nog gedubbelchecked bij LeasePlan en de dealer en werd toch in fantoomzwart geleverd...foutje van de dealer...

Check voor alle zekerheid je bestelling nog is als die is aangekomen bij de dealer, ik weet uit ervaring dat er in al die tussenstappen al is iets kan misgaan ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid