Ga naar inhoud

Het kleine "ik-heb-een-vraag-over-de-verkeersregels" topic


PJH

Aanbevolen berichten

Is inderdaad onduidelijke situatie, maar de argumenten in de eerste reeks posts waren toch wel een beetje beschamend vind ik.

Correct proberen te rijden moet eigenlijk een erezaak zijn :oops:

 

Anderzijds ... er zullen hier nog dingen verschijnen die ik niet wist en waarvan anderen dan weer vinden dat ik ze moest weten.

 

 

 

Maar toch weinig. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

77.1. Witte voorsorteringspijlen mogen bij het naderen van een kruispunt aangebracht worden. Deze pijlen duiden de rijstrook aan die de bestuurders moeten volgen om in de door de pijlen aangewezen richting te rijden.

 

Ik interpreteer dit als: deze pijlen duiden de rijstrook aan die je moet nemen ALS je daar wil afslaan. Ik interpreteer die zin niet als: als je deze rijstrook neemt dan moet je doen wat er staat.

Ik zie die dingen dan ook als een suggestie wat je het beste doet, een tip voor de kromme hazen die links rijden om dan rechts af te slaan als ze op de splitsing zijn als het ware.

 

Mijn stelling is volgens mij de correcte, want de wegmarkering volgen is niet altijd een gebod. Indien wel, dan zou ik in Aalter elke ochtend de E40 moeten nemen tot in Gent: http://goo.gl/maps/Eoq5M

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie weinig probleem ... Voor de markering E40 Gent kan je toch naar links? (streeplijn)

Eens je voorbij de markering E40 Gent bent, moet je idd daar blijven door de pijl.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is inderdaad onduidelijke situatie, maar de argumenten in de eerste reeks posts waren toch wel een beetje beschamend vind ik.

Correct proberen te rijden moet eigenlijk een erezaak zijn :oops:

 

Anderzijds ... er zullen hier nog dingen verschijnen die ik niet wist en waarvan anderen dan weer vinden dat ik ze moest weten.

 

 

 

Maar toch weinig. :D

Haal ik er even het stukje wegcode over rechts inhalen bij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik interpreteer dit als: deze pijlen duiden de rijstrook aan die je moet nemen ALS je daar wil afslaan. Ik interpreteer die zin niet als: als je deze rijstrook neemt dan moet je doen wat er staat.

Dat is toch Nederlands wat wij beiden lezen eh?

 

Deze pijlen duiden de rijstrook aan die de bestuurders moeten volgen om in de door de pijlen aangewezen richting te rijden.

Op het kruispunt moeten de bestuurders bovendien de of één van de richtingen volgen die aangewezen zijn op de rijstrook waarin zij zich bevinden.

Als er ergens "als" in die twee zinnen voorkwam, kon ik je volgen. Maar dat is niet zo. Voor het kruispunt wordt door de pijlen aangeduid op welke rijstrook je moet rijden om op het kruispunt een richtingsverandering te doen. En eens op het kruispunt, staat er toch dat je de aangeduide richting moet volgen?

 

Als je daar niet wil afslaan, moet je bijgevolg niet op een rijstrook gaan rijden waar een pijl staat om af te slaan. Want je moet op voorhand kiezen welke richting je uit gaat, en je keuze wordt daarbij aangeduid door rijstroken met en zonder pijlen. Die zonder pijlen, daar ben je vrij in te kiezen, behalve natuurlijk de andere regels die zeggen dat als je links of rechts wil afslaan, je je ook links of rechts op de rijbaan (en niet rijstrook!) moet voorsorteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haal ik er even het stukje wegcode over rechts inhalen bij?

 

Niet nodig, want dat ken ik perfect en zal hierover ook geen duffe redeneringen gaan opbouwen.

Ik weet zelfs wat de boete is voor rechts inhalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid