Ga naar inhoud

Mercedes V-Klasse


Gast

Aanbevolen berichten

Nu al een paar keer een nieuwe Vito/V-klasse zien rijden, maar die achterkant vind ik echt niet geslaagd. Veel te afgerond (als in met een plamuurmes een afronding trekken in een blok klei). Lijkt wel de mode te zijn nu in camionette land.. :( Die nieuwe Ford Transits hebben er ook van, maar dan rondom rond en dus veel erger. Doet het geheel zo plastiekerig en lomp ogen, zeker met die kleine wielen (in wielkassen die precies vormgegeven zijn voor grotere mooie velgen - zie je nu ook altijd bij nieuwe auto's) met cheap ass wieldeksels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hehe idd. Daarnet naar Ghistelinck geweest, en daar stonden ook wat Vito's. Maar zag ze in vooraanzicht/schuin opzij en zo ziet dat er een knappe camionette uit. Maar die achterkant he.. Waarom hebben ze die ruit zo uitgesneden onderaan.

 

Er stond ook nog een SLS op de parking, en dacht weer net hetzelfde over de achterkant. Veel te afgerond (in vgl. met de voorkant/rest van de auto). Wss ook omdat die achterlichten niet mooi tegen de kofferklep aansluiten (zoals bij de W205). Ietsje teveel 't uitzicht van een ruwe klei sculptuur ipv afgewerkt geheel. Hoewel het eigenlijk geen misse auto is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 jaren later...

Voorbije zomer verschenen teasers van de (tweede) facelift V-klasse. Launch date zou ergens mid/eind november zijn.

https://media.mercedes-benz.be/de-vernieuwde-midsize-bedrijfswagens-van-mercedes-benz-vans-meer-luxe-en-premium-uitstraling/

Nu moet je al hard zoeken om die nog terug te vinden op de website ... het lijkt wel alsof Benz die facelift telkens maar verder vooruit schuift. Kan dat kloppen?

@William Blake of anderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n luxueus busje heeft me altijd getriggerd.   Toen mijn schoonbroer nog boven de garage woonde, stond er vaak een zwarte V-klasse, met een beige leder interieur (in heel zacht leder) in onderhoud, van een bedrijfje die er VIP-transporten mee deed.  Die dingen zaten dik in de opties, waren voorzien van de zwaarste motorisatie, luchtvering,...  Het zag er goed uit (heel luxe van binnen, incognito maar stijlvol langs buiten), en die captainchairs zaten (in stilstand dan toch), als de beste relaxzetel thuis. 
En deze zomer zagen we in Munchen een V-klasse van de laatste generatie, onder handen genomen door Brabus, en ook ingericht als limousine.  Ook zwart van lak, en maar, een beetje spijtig,  een zwart lederen interieur (maar dan wel voorzien van een state-of-the-art geluidsinstallatie, grote schermen, alle mogelijke connectiviteit,...  Tweedehandsprijs was 160.000 euro ofzo.   Ultieme gezinsreisauto, leek me.

Ik vroeg me af hoe zo'n bus dan rijdt.  Ik zie veel gelijkenissen met een S205 zoals wij die hebben, qua mechaniek.  Rijdt dat dan als een obese C-klasse, of is dat gewoon een sjieke camionette ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Ik vroeg me af hoe zo'n bus dan rijdt.  Ik zie veel gelijkenissen met een S205 zoals wij die hebben, qua mechaniek.  Rijdt dat dan als een obese C-klasse, of is dat gewoon een sjieke camionette ?

wij hebben 2x Multivan en dan een V-klasse (2015) 'versleten', mijn schoonbroer reed daar mee

je moet absoluut een automaat hebben; je wil echt geen aandacht moeten besteden aan schakelen, die dingen zijn lomp en vragen dus wat meer aandacht in druk verkeer/stad/...

waar de VW's als 'camionetten' aanvoelden, was dat bij de V behoorlijk 'auto', sturen en remmen voelden veel 'gewoner' aan

grootste nadeel in het rijden was de remafstand

als reisauto staat dat voor mij op dezelfde hoogte als onze Defender

Link naar reactie
Delen op andere sites

Automaat absoluut.  Mercedes = automaat voor mij.   Mijn eerste C was een handgeschakelde, en dat pastte gewoon niet bij die auto. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, gTa zei:

Voorbije zomer verschenen teasers van de (tweede) facelift V-klasse. Launch date zou ergens mid/eind november zijn.

https://media.mercedes-benz.be/de-vernieuwde-midsize-bedrijfswagens-van-mercedes-benz-vans-meer-luxe-en-premium-uitstraling/

Nu moet je al hard zoeken om die nog terug te vinden op de website ... het lijkt wel alsof Benz die facelift telkens maar verder vooruit schuift. Kan dat kloppen?

@William Blake of anderen?

was voorzien op 6-12

nu januari...

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
4 uren geleden, Mich zei:

De laatste V klasse komt uit in Edition23. Een pakketje waar ook 1 kleur bijhoort. 
ik vind het wel iets hebben maar het is wat donker. 

998A9A75-E4D0-48CD-9A5B-5C997D7D0E48.jpeg

Is er al sinds mei/juni, denk ik? In twee verschillende versies en ook in 3 buitenkleuren, maar ik kan me vergissen.
Benieuwd hoe de 2e facelift (jan '24, zou 't nu zijn) IRL overkomt, foto's vond ik toch veelbelovend.

Edit: de EQV (zoals je toont) is idd beperkt tot 1 kleur, maar de gewone V-klasse Editions 2023 heb je meer keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8/12/2023 om 12:52, flupke73 zei:

waar de VW's als 'camionetten' aanvoelden, was dat bij de V behoorlijk 'auto', sturen en remmen voelden veel 'gewoner' aan

 

Ik heb me laten vertellen dat het verschil tussen een caravelle en transporter ook giga moet zijn. Zelf geen ervaring mee. Is dat zo? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Jules_W zei:

Ik heb me laten vertellen dat het verschil tussen een caravelle en transporter ook giga moet zijn. Zelf geen ervaring mee. Is dat zo? 

Ook geen ervaring mee, maar sinds ik toch af en toe met een Transporter (allemaal T6) kan rijden, moet ik zeggen: 't zou voor mij volstaan als camper/reismobiel, da's toch geen straf. Ik ben een NV400 gewoon (baugleich Renault Master), you know. :D (Alhoewel ik daar eigenlijk ook wel tevreden van ben, doet wat het moet, armsteuntjes links/rechts, cruise control, ...)

Heb evenwel nog nooit V-klasse gereden. Wel benieuwd naar. Zo'n fully loaded versie (donkerblauw, binnenin beige met hout) is toch een soort guilty pleasure. :oops:   Een T6.1 ook, zeker op de 18" retro alu's ❤️

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe veel km’s met de V klasse en op de firma rijden ze allemaal Vito’s. Mijne heeft er nu op dikke 2 jaar bijna 200k km. Komt te koop trouwens in maart. 
 

Ik mis nog steeds de dikke V6 uit de Viano, maar het rijgevoel in de V maakt wel wat goed. Ze rijden idd leuker dan de Viano. Toch paar punten waar ik me aan erger:

- ze fretten voorbanden aan de binnenkant. Met uitlijning iets weg te werken maar nog steeds. 
- in comfort stand is de motor minder krachtig. Zeer irritant. En in Sport stand is de boite dan weer te rauw. Dus je moet steeds switchen tussen 2 standen. 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23/12/2023 om 07:53, Mich zei:

Ik doe veel km’s met de V klasse en op de firma rijden ze allemaal Vito’s. Mijne heeft er nu op dikke 2 jaar bijna 200k km. Komt te koop trouwens in maart. 
 

Ik mis nog steeds de dikke V6 uit de Viano, maar het rijgevoel in de V maakt wel wat goed. Ze rijden idd leuker dan de Viano. Toch paar punten waar ik me aan erger:

- ze fretten voorbanden aan de binnenkant. Met uitlijning iets weg te werken maar nog steeds. 
- in comfort stand is de motor minder krachtig. Zeer irritant. En in Sport stand is de boite dan weer te rauw. Dus je moet steeds switchen tussen 2 standen. 

De V6 is trouwens ook verdwenen uit de Sprinter, uiteraard heeft men daar geen ruchtbaarheid aan gegeven (en gedurende enige tijd was er 0 komma 0 van technische specs te vinden van de Benz transporters, nu nog is 't niet evident om gedetailleerde technische fiches te vinden). Jammer idd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid