Ga naar inhoud

Audi S1 en A1 facelift


Gast

Aanbevolen berichten

Je kan inderdaad de s line spoiler krijgen, veel beter zo. Hij is in andere kleuren wel mooier dan in dit geel. De foto's doen hem wel geen eer aan ,spijtig. Klinkt ook super.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 2 maanden later...

Ik ken niet veel van foto's maar hoe rijdt ie?

 

Goed, ik zou deze any day of the week boven de S3 verkiezen. :)

Hij is sneller en de korte wielbasis maakt hem veel plezanter in de bochten. Voor mij is de afvering ideaal, de meeste putten in de Vlaamse wegen worden wegwerkt hoewel hij verder stijf afgeveerd is en weinig rolt.

 

 

Enkel de rechtse uitlaten zijn functioneel?

 

Ze zijn alle 4 echt. De wagen stond echter nog op winterbanden.  ^_^

Daardoor had ik eens de kans om te voelen wat die kar nu deed met weinig grip. Ik was verrast, eerst onderstuur en dan trekt ie zichzelf recht. Als je dan vol op het gas gaat, dan breek dat geel bommetje gewoonweg langs achter uit. :o  Heel on-Audi. Lift-off oversteer was ook een mogelijkheid op deze bandjes, waardoor deze kar vinnig door de bochten gaat.

 

Het is een wagen met manuele bak en een gewone handrem, wat op zich ook een plezier is. In de file op de ring schuift ie met gemak mee. De koppeling is tamelijk licht en de bak ook. De bak maakt wel wat lawaai bij het schakelen. De versnellingen liggen kort op mekaar, waardoor je bij rustig cruisen zeer snel in vijfde/zesde versnelling hangt.

 

De motor is imho het beste aan de wagen. Vanaf 1500rpm trekt hij goed door, op 6500rpm is echter de soep uitgekookt en doortrekken tot 7200 heeft weinig zin. Ik kan wel geloven dat de s1 sneller van zijn plek is dan een s3.

Verbruik was gemiddeld 13l bij doorduwen en 9l bij autostrade/file.

 

Al bij al, zo'n motor op zo'n korte wielbasis met on-audi 4wd, ik denk dat er meer rally - filosofie inzit dan dat de meeste mensen zouden verwachten, als opvolger van de rally-vader.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
OFFICIEEL: AUDI A1 FACELIFT (2014)
audi-a1-facelift-2014_01.jpg

Het merk met de vier ringen is in een sneltempo haar modellen aan het opfrissen. Na de Q3 vorige week, is het nu de beurt aan de kleinste van het gamma. De A1 krijgt een herziene ophanging en voor het eerst driecilinders onder de kap.

Sinds zijn lancering in 2010 heeft Audi Vorst al 500.000 exemplaren van de A1 in elkaar geschroefd. Met deze facelift kunnen ze weer een paar jaar verder. Visueel is het vooral een facelift zoals we ze gewoon zijn. Denk dan aan nieuwe koplampen en wat nieuwe kleurtjes. Audi meldt trouwens ook nog dat de A1 zo'n twee centimeter langer is. Gek, want we zouden niet weten waar die verstopt zitten.

PREMIUM DRIECILINDER

Op motorenvlak zijn er wel grote veranderingen zichtbaar. Voor het eerst vind je terug een driecilinder onder de kap sinds de 1.2 TDI 3L in de A2 destijds. Een wagen die zijn tijd ver vooruit was. Maar goed, de driecilinder. Daarin heb je keuze tussen een diesel en benzine. Die eerste is een 1.4 TDI Ultra met 90 pk, benzinerijders opteren voor de 1.0 TFSI met 95 pk. De diesel verbruikt 3,4 l/100 km en stoot 89 gram CO2 de lucht in, terwijl de benzine 4,3 l/100km verbruikt en een CO2-uitstoot heeft van 99 gram.

audi-a1-facelift-2014_08.jpg

Zijn driecilinders niet zo je ding, dan kan je nog kiezen uit een resem aan viercilinders. Die variëren van 125 pk tot 231 pk in detop of the range S1. De S Tronic-automaat met zeven trappen is daarbij beschikbaar op elke motor in het gamma.

NIEUWE STUURBEKRACHTIGING

De A1 krijgt vanaf de facelift een gloednieuwe elektrische stuurbekrachtiging, die moet een betere feedback geven tijdens het rijden en op hoge snelheden een zekerder gevoel geven. Koppel dat met de S Line-sportophanging en je hebt een agiel baasje. Is die ophanging te hard (een veelgehoorde klacht)? Dan kan je kiezen voor de Sport-line, die foefelt wat aan de ophanging zonder ze té strak te maken.

audi-a1-facelift-2014_03.jpg

Begin volgend jaar staat de vernieuwde A1 en A1 Sportback bij de dealer.

http://www.autofans.be/nieuws/officieel/30391-officieel-audi-a1-facelift-2014

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid