Ga naar inhoud

BMW 2 Reeks Active Tourer


Phil

Aanbevolen berichten

Wordt het eens niet tijd om daarover te stoppen? De BMW-lovers blijven maar teruggaan in de tijd terwijl BMW gewoon een merk als een ander geworden is.

Dit busje en FWD bewijst dat alleen maar :D

Zolang het een merk als een ander blijft dat STUKKEN beter rijdt als die andere 98% van de merken vind ik dat niet erg.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit vinden zelfs heel wat BMW verkopers een aanfluiting van waar BMW moet voor staan. Mij niet gelaten allemaal maar mooi vind ik dit absoluut niet !

Link naar reactie
Delen op andere sites

De X1 werd door BMW die-hards scheef bekeken en je ziet er één op quasi elke straathoek.

 

Audi had zijn A5, nu BMW de 4 Gran Coupé .

Bij Mercedes is de B-klasse een kassucces, dus niet verwonderlijk dat BMW volgt.

 

Weinig origineel dus, maar geen twijfel dus dat deze ook zal verkopen als zoete broodjes. Als je wil, zou je zelfs kunnen zeggen dat BMW naar zijn klanten luistert. Had een rondvraag onder de eigenaars van de 1-reeks niet eens opgeleverd, dat de meerderheid van hen dacht dat ze met een FWD rondreden?

 

Qua benaming zal dit ook wel aanzien worden als een stapje omhoog voor degenen die uit een 1-reeks komen. Alhoewel ze daarmee hun eigen marketinggeleuter verloochenen dat de even cijfers zouden voorbehouden blijven voor de sportieve versies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Massa's klanten die geen BMW meer wouden door hun rwd zijn nu razend enthousiast dat ze eindelijk terug BMW kunnen rijden en zich veilig kunnen voelen. Echt ongelofelijk hoe vaak ik dat het afgelopen weekend heb gehoord.

En het rijdt best leuk en is mooi afgewerkt en ruim. Gaat goed verkopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ti's MOTTIG :D ik ben geen fan van auto's omwille van verkoopcijfers of het feit dat mensen juichen om het feit dat het geen rwd is :D

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de prijs van dit ding, zullen de BMW boekhouders er wel fan van zijn. Je kan het ook zo bekijken: als zo een dingen goed opbrengen, kan BMW het zich nog permitteren ander leuk speelgoed te blijven bouwen.

 

Wel opvallend meer vrouwen die deze auto zien zitten, de meeste mannen niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Massa's klanten die geen BMW meer wouden door hun rwd zijn nu razend enthousiast dat ze eindelijk terug BMW kunnen rijden en zich veilig kunnen voelen. Echt ongelofelijk hoe vaak ik dat het afgelopen weekend heb gehoord.

Heb je moeten huilen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de prijs van dit ding, zullen de BMW boekhouders er wel fan van zijn. Je kan het ook zo bekijken: als zo een dingen goed opbrengen, kan BMW het zich nog permitteren ander leuk speelgoed te blijven bouwen.

Wel opvallend meer vrouwen die deze auto zien zitten, de meeste mannen niet.

Er bestaan ook merkenfans, die vinden alles van "hun merk" goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegenwoordig staat de M in BMW voor Marketing imo... Samen met de X6 is dit geval wederom het zoveelste misbaksel van bmw in recentere jaren...  

 

En ik begrijp wel waarom bmw dit uitbrengt, mensen kopen niet meer voor Freude am Fahren, maar om de batch en "ooh dat is praktisch" en "ooh dat is zuinig"...  :roll:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En ti's MOTTIG :D ik ben geen fan van auto's omwille van verkoopcijfers of het feit dat mensen juichen om het feit dat het geen rwd is :D

Zoals in het filmpje van AutoWeek... Ga jij nu een M3/M4 scheef bekijken omdat BMW een FWD 2-reeks busje heeft?

 

Likewise, wat denk je over een 911 GT3 nu Porsche naast de goed verkopende Cayenne een kleinere versie in de vorm van de Macan heeft uitgebracht, en ten vervele in hun marketing het heeft over de sportiviteit van hun SUV's?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegenwoordig staat de M in BMW voor Marketing imo... Samen met de X6 is dit geval wederom het zoveelste misbaksel van bmw in recentere jaren... 

BMW dacht bij de voorstelling van de X6 dat dit model 1/3e van hun verkochte SUV's zou betekenen, en 2/3e nog altijd naar de X5 zou gaan. De eerste X6 verkocht even goed als de X5. Misbaksel of niet, het was blijkbaar een model waar veel mensen er eentje van kochten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zaterdag eens zo'n 218i gereden en ondanks ik er een afkeer van had (busje, 3cyl, FWD,...) moet ik eerlijk toegeven dat dit eigenlijk zo slecht nog niet rijdt hoor...

 

Motor was sterk genoeg vond ik persoonlijk (redline tot 7000 rpm) en voor een 3 cyl klonk dat eigenlijk zo slecht niet...

Gemiddeld verbruik lag op 8,3l/100 km.

 

Alleen stoorde ik me mateloos aan het ondersturend karakter en de standaard ingestelde tussengas bij downshiften...

 

Maar eerlijk; ik kan er wel inkomen dat mensen dit zullen gaan kopen...

Tevens vrees ik ook voor het imago van het merk en de te verwachten evoluties qua motorisaties.

maw 't wordt tijd om nog een dikke 6 cyl aan te kopen :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals in het filmpje van AutoWeek... Ga jij nu een M3/M4 scheef bekijken omdat BMW een FWD 2-reeks busje heeft?

Likewise, wat denk je over een 911 GT3 nu Porsche naast de goed verkopende Cayenne een kleinere versie in de vorm van de Macan heeft uitgebracht, en ten vervele in hun marketing het heeft over de sportiviteit van hun SUV's?

Ik lig daar niet wakker van omdat ik totaal geen merkenfan ben. Het is net dat wat ik bedoel. Ik heb geen behoefte om zo een auto "te verdedigen" net zo min dat ik een M4 anders ga bekijken hierdoor ......

Mijn comment gaat oorspronkelijk zuiver over dit model en de argumentatie waarom het zo goed zou zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het is jammer dat je een M3/M4 gaat moeten kopen om een goed rijdende BMW te hebben.

BMW is nu eenmaal geen vzw die er plezier in heeft om de PJH's van deze wereld tevreden te houden, dan waren ze al lang failliet ondertussen.

Het is een groot bedrijf als een ander met als doel winst te maken, en dat kunnen ze enkel door op de markt in te spelen en naar hun klanten te luisteren.

En in de tussentijd bieden ze nog genoeg producten aan die wél een moderne vorm van sportiviteit aanbieden en die duidelijk beter rijden dan de concurrentie.

Hoor meermaals wel van die zeikstralen die zeggen "ne 518d, wat is dat nu voor zever, is dat waar BMW zich mee bezig houdt? Een BMW moet een 6 cilinder benzine zijn."

Ja so fucking what, zo'n 518d heeft evenveel vermogen en heeft betere prestaties dan een 525tds van weleer terwijl hij ook nog eens fiscaal voordelig is en minder verbruikt. BMW maakt ook nog altijd schitterende 6 cilinders en goede rijdersauto's, dus als dat BMW voor jou is, dan kun je dat alsnog kopen en daar van genieten. Is een 518d of een 2 reeks AT niets voor jou, dan verplicht toch niemand jou dat te kopen? Het zijn net die producten die er voor zorgen dat ze nog steeds middelen hebben om het leukere speelgoed te ontwikkelen.

Meestal weten ze dan ook niet meer wat zeggen.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met zo'n vrije bodem in dat ding, dat moet nogal perspectieven scheppen voor een elektrische variant! Of denken ze daar niet aan ter bescherming van iMormel3?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met zo'n vrije bodem in dat ding, dat moet nogal perspectieven scheppen voor een elektrische variant! Of denken ze daar niet aan ter bescherming van iMormel3?

Eerder PLug-in Hybrid versie me dunkt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

BMW is nu eenmaal geen vzw die er plezier in heeft om de PJH's van deze wereld tevreden te houden, dan waren ze al lang failliet ondertussen.

Het is een groot bedrijf als een ander met als doel winst te maken, en dat kunnen ze enkel door op de markt in te spelen en naar hun klanten te luisteren.

En in de tussentijd bieden ze nog genoeg producten aan die wél een moderne vorm van sportiviteit aanbieden en die duidelijk beter rijden dan de concurrentie.

Hoor meermaals wel van die zeikstralen die zeggen "ne 518d, wat is dat nu voor zever, is dat waar BMW zich mee bezig houdt? Een BMW moet een 6 cilinder benzine zijn."

Ja so fucking what, zo'n 518d heeft evenveel vermogen en heeft betere prestaties dan een 525tds van weleer terwijl hij ook nog eens fiscaal voordelig is en minder verbruikt. BMW maakt ook nog altijd schitterende 6 cilinders en goede rijdersauto's, dus als dat BMW voor jou is, dan kun je dat alsnog kopen en daar van genieten. Is een 518d of een 2 reeks AT niets voor jou, dan verplicht toch niemand jou dat te kopen? Het zijn net die producten die er voor zorgen dat ze nog steeds middelen hebben om het leukere speelgoed te ontwikkelen.

Meestal weten ze dan ook niet meer wat zeggen.

 

Niet te vergeten dat een 518d niet mee kan met mijn 318is'je B)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid