Ga naar inhoud

S500 4matic - 750i - A8 4.0tfsi quattro - panamera 4S


tuscani

S500 4matic - 750i - A8 4.0tfsi - panamera 4S  

39 leden hebben gestemd

  1. 1. S500 4matic - 750i - A8 4.0tfsi - panamera 4S

    • S500 4matic
      19
    • 750i
      2
    • A8 4.0tfsi quattro
      4
    • panamera 4S
      14


Aanbevolen berichten

Hier gaat de keuze ook naar de S500. De elegantie druipt er vanaf, dat hebben de A8 en '7 niet imo. Los daarvan, zijn deze laatste twee ook geen lelijke auto's, maar Mercedes weet perfect hoe je producten creëert voor het doelpubliek van deze klasse. 

 

 

content_Mercedes-S-Class-w222-2014-7.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De A8 spreekt mij globaal gezien eigenlijk het meeste aan.

Rationaliteit zou me misschien in de richting van de S-klasse duwen, maar ik denk niet dat je hier een verkeerde keuze kan maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Panamera... Als ik ouder zou zijn, de S, maar in een auto zoek ik momenteel snelheid met luxe, en niet luxe met snelheid. Waarom niet de Turbo in het lijstje? Of moet je dan ook een AMG er in steken? En Turbo vs AMG zou ik ook eens naar de cijfertjes moeten kijken, maar zou ik ook Turbo neigen omdat AMG wel heel bruut klinkt, maar vaak in absolute cijfers niet de snelste is, en ook niet bochten kan pakken. Van horen zeggen natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Panamera... Als ik ouder zou zijn, de S, maar in een auto zoek ik momenteel snelheid met luxe, en niet luxe met snelheid. Waarom niet de Turbo in het lijstje? Of moet je dan ook een AMG er in steken? En Turbo vs AMG zou ik ook eens naar de cijfertjes moeten kijken, maar zou ik ook Turbo neigen omdat AMG wel heel bruut klinkt, maar vaak in absolute cijfers niet de snelste is, en ook niet bochten kan pakken. Van horen zeggen natuurlijk.

Ik ga zwijgen.:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Want met dergelijke wagens rij je als een kleuter met een 1xxd en we hebben allemaal een chronometer mee om bij elk rood licht te checken hoe snel we wel optrekken. 'Eel 'eel pelangrrijkk ! Want wij moeten dat dan 's avonds op AM posten. :fp:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Panamera... Als ik ouder zou zijn, de S, maar in een auto zoek ik momenteel snelheid met luxe, en niet luxe met snelheid. Waarom niet de Turbo in het lijstje? Of moet je dan ook een AMG er in steken? En Turbo vs AMG zou ik ook eens naar de cijfertjes moeten kijken, maar zou ik ook Turbo neigen omdat AMG wel heel bruut klinkt, maar vaak in absolute cijfers niet de snelste is, en ook niet bochten kan pakken. Van horen zeggen natuurlijk.

Nieuwe S63 is allesbehalve luid/bruut qua sound.. Deze week hadden we een demo binnen, naast een CLS63 shooting break (die opzich al een pak stiller is dan een C63 bvb) hoor je die S bijna niet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier gaat de keuze ook naar de S500. De elegantie druipt er vanaf, dat hebben de A8 en '7 niet imo. Los daarvan, zijn deze laatste twee ook geen lelijke auto's, maar Mercedes weet perfect hoe je producten creëert voor het doelpubliek van deze klasse.

content_Mercedes-S-Class-w222-2014-7.jpg

Heel juist verwoord. De 7 heeft wel een zekere présence, eerder "rijke burgerij" dan "CEO" (of "politicus/dictator") bij de S.

De Audi... Technisch goede wagen, maar het blijft een dikke A4 en een auto voor nouveau riches die wel het geld hebben, maar nog geen smaak daarom.

De Porsche? Tja: lelijk, erg klein vanbinnen, geen limo (comfort) en geen sportwagen (te zwaar),.., maar er hangt een Porsche badge op en de Russen zijn er gek van.

Niemand heeft het in deze categorie trouwens ooit gehad over de 7 of andere als 'referentie'. De referentie is steeds de S geweest en nog geen enkel model slaagde er ooit in beter te doen.

Soms kwam een concurrent, tegen het eind van de levenscyclus van een S wel eens in de buurt en kon je wel es lezen dat de nieuweling 'bijna even goed was als de S'... En dan zette Benz iedereen weer op zijn plaats met het nieuw model.

:)

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

alsof er een andere reden is waarom jij de amg gekocht hebt?

:lolz:

Er is wel degelijk een andere reden: zure druiven eters nog wat verder frustreren :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe S63 is allesbehalve luid/bruut qua sound.. Deze week hadden we een demo binnen, naast een CLS63 shooting break (die opzich al een pak stiller is dan een C63 bvb) hoor je die S bijna niet..

Is die dan zoveel veranderd? Het vorig model was even luid als een C63, althans de atmosferische.

Ik veronderstel dat het allemaal past in het idee van MB om de S nog hogerop te plaatsen. :mellow:

Wel spijtig want net de sound was het leuke aan die vorige AMG. Je had het comfort en de luxe van een S, maar naast een 'snelle S', had je ook nog eens die zalige sound. :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is die dan zoveel veranderd? Het vorig model was even luid als een C63, althans de atmosferische.

Ik veronderstel dat het allemaal past in het idee van MB om de S nog hogerop te plaatsen. :mellow:

Wel spijtig want net de sound was het leuke aan die vorige AMG. Je had het comfort en de luxe van een S, maar naast een 'snelle S', had je ook nog eens die zalige sound. :inlove:

 

Ik herinner me die sound nog levendig na dat passagiersritje in Wijnegem. 

 

Wat een geweld, wat een sound :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is die dan zoveel veranderd? Het vorig model was even luid als een C63, althans de atmosferische.

Ik veronderstel dat het allemaal past in het idee van MB om de S nog hogerop te plaatsen. :mellow:

Wel spijtig want net de sound was het leuke aan die vorige AMG. Je had het comfort en de luxe van een S, maar naast een 'snelle S', had je ook nog eens die zalige sound. :inlove:

Klinkt in ieder geval een pak stiller als de uwe (en C63 bvb). Had wel nog <1000 km dus uitlaat zal wel nog niet ingereden zijn, maar hij was wel écht stil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt in ieder geval een pak stiller als de uwe (en C63 bvb). Had wel nog <1000 km dus uitlaat zal wel nog niet ingereden zijn, maar hij was wel écht stil.

 

Volgende keer maar een gewone schone S500 L nemen. 455pk doet het ook wel. En dan als een ouwe pee aan 120 rijden. Past meer bij mijn leeftijd tegenwoordig. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Audi... Technisch goede wagen, maar het blijft een dikke A4 en een auto voor nouveau riches die wel het geld hebben, maar nog geen smaak daarom.

 

 

Serieus?  :lol:

 

Volgens mij sla je hier de bal wel helemaal mis; denk dat de 7 en S eerder voor de nouveau riches zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Serieus?  :lol:

 

Volgens mij sla je hier de bal wel helemaal mis; denk dat de 7 en S eerder voor de nouveau riches zijn...

 

Wacht. Ik zal efkes een half uurke op 't straat gaan zitten en eens tellen hoeveel S klasses en hoeveel A8's er passeren ;)

 

A8 blijft een plebsbak. "Sportieve limousine"... Juist. Want daar zitten we allemaal op te wachten :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

A8 is toch helemaal geen plebsbak, wordt toch zelden gekocht om mee te 'showen'. Heeft toch eerder een weinig uitgesproken en anoniem uiterlijk. Deze A8 straalt dan toch pure zakelijkheid uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga zwijgen. :D

Tis niet dat ik er budget of zin in heb in een van deze auto's... Moest ik evenwel budget en zin hebben in zoiets, dan zou het waarschijnlijk wel de Pana zijn ja... Ik ben niet op zoek naar een boot, en dan lijkt me de Pana nog de leukste te rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Want met dergelijke wagens rij je als een kleuter met een 1xxd en we hebben allemaal een chronometer mee om bij elk rood licht te checken hoe snel we wel optrekken. 'Eel 'eel pelangrrijkk ! Want wij moeten dat dan 's avonds op AM posten. :fp:

Ik rij geen enkel licht met chronometer, maar ik rij ook geen enkel licht dat ze me kunnen/willen volgen. Nu, daar heb je geen Pana voor nodig om iedereen tegenwoordig los te rijden, maar ik ben niet de typische S/7/A8 rijder.

 

En dan vond ik zo een 7 reeks toch nog heel goed rijden hoor. Maar als ik het zelf moest betalen, en niet wakker lag van het kunnen vervoeren van 3 mensen op de achterbank?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga zelfs geen moeite doen om op zoiets te reageren.

 

:D Was ook maar aan uw ketting aan het sleuren ;)

 

S blijft niettemin de auto voor de klant in deze categorie. Full stop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid